Flänsen på gång
Tjoa svetsade fast en 1.25 plåtremsa i fläsen.
Tog svarvde om plan efter det och svarvade oringsspår.
Blir en 17mm rör ut från locket, AN10 anslutning svetsas fast i röret.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Jag svarvade ner en klump som var 100mm högpampers_38 wrote:Snyggtmen måste fråga, hur gjorde du locket?
Du måste väl ha en stor jäkla avstickare för att svarva av från ämnet??
pro_mille wrote:Jag svarvade ner en klump som var 100mm högpampers_38 wrote:Snyggtmen måste fråga, hur gjorde du locket?
Du måste väl ha en stor jäkla avstickare för att svarva av från ämnet??Näedå, tog ett par spillbitar från sågens skrotlåda.
Den var 8mm från början svarvade ner den i "mjuka" backar till drygt 4mm
Flänsen var ca 13mm och nu är den 11mm.
Jodå jag spännde locket i svarven, inga problem det. Locket var bara 8mm "tjock" från början.pampers_38 wrote:Jo flänsen är väl inge problem att köra i svarven men själva locket..pro_mille wrote:Jag svarvade ner en klump som var 100mm högpampers_38 wrote:Snyggtmen måste fråga, hur gjorde du locket?
Du måste väl ha en stor jäkla avstickare för att svarva av från ämnet??Näedå, tog ett par spillbitar från sågens skrotlåda.
Den var 8mm från början svarvade ner den i "mjuka" backar till drygt 4mm
Flänsen var ca 13mm och nu är den 11mm.
Är väl en diameter på 100mm? Då skulle iaf jag enklast sticka av en sådan bit ifrån ett ämne i svarven? Fast de kräver ju en lattjo avstickare som klarar 50mm..![]()
![]()
För jag antar att du inte hade själva locket i chucken o svarva? Då har du ju bara nån mm innan du sätter stålet i chucken![]()
Känner mig lagom efterbliven just nu...