Page 24 of 24

Posted: 04 Sep 2010, 23:45
by FugitivE
Jaha, projekt blir väl ibland inte riktigt så lätta som man hade tänkt sig..

Frambromsar bygget är i full fart hos Samuel, Millway.

Blir inte 540ok fram som jag hade tänkt och använda mig runt om..

Bak blir det ju 540ok med 328 e46 skivor bak,

Fram blir nu bromsok från Porsche 986/996, 4kolvsok, med m3e46 skivor på 325mm..

Det är väl det som jag måste hosta upp pengar till just nu, så händer inte så jättemycket förövrigt :D

Ska hämta mina x5 grenrör imorgon iallafall, så ska bli spännande och om det blir lite enklare bygge med dom istället för standardrören till m60 :)

Mvh

Posted: 05 Sep 2010, 11:49
by FugitivE
Grenrören:
Image

Posted: 24 Sep 2010, 13:37
by Jaz
Hej tänkte kolla om du är sugen på att göra en extra upsättning med motorfästen och va dom kan hamna på i pris isf?
Tänkt beställa ifrån samma ställe som du gjort men om motorn hamnar så pass snett så känns de ju inte så värt att slänga pengarna på färdiga om de bara blir skit.

Posted: 24 Sep 2010, 14:15
by FugitivE
Bara kapa styrningen till kuddarna så kan du vrida upp motorn ju? så jag har gjort.

Posted: 24 Sep 2010, 15:04
by Jaz
Ok.. Kommer följa detta projekt med spänning då jag ska bygga liknande fast utan all komfort då den i princip bara kommer gå på tvären sen :D

Tackar för en bra tråd!

Posted: 27 Sep 2010, 20:35
by FugitivE
Fick låna en väns rasade 6petade låda, för att kolla lite vinklar och så med..

Så det var bara att lyfta ur maskinen igen:
Image

Das låda:
Image

Das låda monterad på motorn:
Image

I med paketet igen:
Image

Gick skit smort!

Hela paketet gled in fint på plats. Tur att man hade Jocke med sig som spakade motorlyften som en kung :)

Image

Har färdigt fäste för växellådan så det bara är och bulta upp, men märkte att man inte använder original växellådskuddarna till det fästet, så fick vänta med det..

Lite bilder på grenrören och diverse:
Image

Image

Image

Image

Styrväxeln ska ner lite lite till, men ligger ändå fritt nu med:
Image

Image..

Motorn har fin vinkel med lådan på, tar inte i karossen eller motorhuven. Har inte behövt göra något åt karossen för det hela.
Men är ju en del kvar att montera och lina upp, så får väl se om det ändrar sig, men än sålänge ser det riktigt bra ut!

Posted: 27 Sep 2010, 22:40
by Lukas.
Det är fan mer plats runt rören än vad jag hade gissat på. Keep on goin' strong!

Posted: 01 Nov 2010, 17:25
by FugitivE
Nu har man varit nere i Värnamo, Horda och hämtat grejer hos Millway :)

Riktigt schyssta rejäla frambromsar fick man med sig hem!

Fick med mig:

Adaptrar till ok
Porsche 4kolvsok
m3e46 skivor, dvs 325mm x 28mm
Carbotech xp10 belägg
Slangar osv.

Kommer bilder på detta sen då jag inte har haft tid och knäppa en bild :) men kommer nog funka bra för att få stopp på en e30 :)

mer uppdatering kommer!

Posted: 01 Nov 2010, 17:34
by Bmw*Alex
vad kommer du köra med för broms bomb ? tänkte så det inte blir så trögrampat :)

mvh

Posted: 01 Nov 2010, 17:39
by FugitivE
Det blir original bromsservo från v8 modellerna :)

dvs E34, E32...

Posted: 01 Nov 2010, 19:37
by Roobin
Liten smygtitt ;)

Image

Posted: 01 Nov 2010, 21:55
by Blöjan
Naaaajs! :)

Posted: 05 Nov 2010, 08:44
by Lukas.
Fan va fett brorsan, dom där barnpizzorna håller nog ett tag!

Posted: 03 Jan 2011, 19:24
by Blöjan
Du...

De gick fan inte lagligt på 222:an... hade ingen hastighetsmätare men 5400 på femman innan snuten visade sig :lol:

Och du började leka på ställ i den hastigheten! Höll fan på att skita ner mig ett tag! :oops:

Re: FugitivE - E30 "340IM"

Posted: 28 Apr 2011, 20:08
by Pegg
Läste igenom detta projekt nu och jag e impad av plåtjobbet bra gjort o snyggt blev det och färgen blir kalas :D Blev så att man själv fick bra tips angående plåtjobben som ska göras på min :wink: Har det hänt nåt mer på den har inte sett några mer updates som e färska???

Mvh Peter

Re: FugitivE - E30 "340IM"

Posted: 29 Apr 2011, 15:12
by Strandholm
han sålde den och köpte en m3 istället.