Posted: 21 Feb 2009, 18:36
Coolt! Ska bli fränt att få se vad den presterar i sommar!
Grattis från Norge:) Imponerande:) Ni har gjordt det mesta rett her:) En 2ventilare vil ha mera sås en 4v vid samma effekt. Ni skulle hatt en mek pump och åkt 6 bars grundtrykk slik at ni fick tømt 91mm turbon:)Bmwandreas wrote:Hade förväntat mig segt spool, men vi blev glatt överraskade![]()
Ernie bara skrattade![]()
Med stegrande laddtryck och max 1.8 bar vid 7200 rpm så gav den 1360 hk och 600 rpm/sek svep. Ernie ville hålla ner laddet för att spara på orig veven. Han tyckte nog jag var störd som ville ladda fullt från botten, hehe.
1680cc spridare med 4 bars grundtryck räcker inte till mer. FAN va det går åt sås i en V8.
Jepp, droppa skit pumperna dina som endast produserar varm e-85 som vil kavigera din fuel når den hettas upp:) Ni MÅSTE åka på mek pump, billigare och mindre strul vis en av din el pump pump fader ur:)Bmwandreas wrote:Ja då hade det nog blivit 1500 + hk. OM den hade hållt ihop![]()
Nu funkar den som en dröm och spoolar sjukt, så jag får nog hålla i mig i sommar
Anledningen var att han ville se Vipec mappas, för han vill börja köra med det på kundmotorer! Men kan bara rekomendera att åka till han, allt går så lugnt till och hans fru kommer ut med fika flera gånger om dagenMagnaten wrote:en liten fråga bara, varför fick du för dej att åka till Ernie? har för mej att du delat säng med VM några år![]()
Ernie e förvisso jävlig på att lura effekt ur överladdade småblockare så jag förstår dej till fullo
Doggy bag? =)Bmwandreas wrote:Anledningen var att han ville se Vipec mappas, för han vill börja köra med det på kundmotorer! Men kan bara rekomendera att åka till han, allt går så lugnt till och hans fru kommer ut med fika flera gånger om dagenMagnaten wrote:en liten fråga bara, varför fick du för dej att åka till Ernie? har för mej att du delat säng med VM några år![]()
Ernie e förvisso jävlig på att lura effekt ur överladdade småblockare så jag förstår dej till fullo
Bmwandreas wrote:Anledningen var att han ville se Vipec mappas, för han vill börja köra med det på kundmotorer! Men kan bara rekomendera att åka till han, allt går så lugnt till och hans fru kommer ut med fika flera gånger om dagenMagnaten wrote:en liten fråga bara, varför fick du för dej att åka till Ernie? har för mej att du delat säng med VM några år![]()
Ernie e förvisso jävlig på att lura effekt ur överladdade småblockare så jag förstår dej till fullo
Ja gör så! Sen lägger du upp länk här så ska jag gå å poppa popcorn så länge och sitta och vänta på ett jänkarnas svar börjar rammla in.larsson wrote:fan vad trevlig effekt det blev.. nu bara skriva till dom på andra sidan pölen som sa att det inte gick o få den effekten..
CITAT: visa de envisa LS-1 trimmarna i Usa. De påstår att man inte får över 1000 hk med orig toppar, så jag tänkte försöka få 1300-1400 hk
du hade ju ganska rätt om effekten iallfall
M V H larsson
Ja den är jävligt simpel att ställa in!Insanity wrote:Häftigt..
Ska bli riktigt kul att se dig gå iväg med hjulen i luften en bra bit i sommar..![]()
Laddtryckstyrningen funkar lika bra i Vipec som autronic alltså? Ska bli roligt att testa..
Grattis till effekten..