Page 24 of 66
Posted: 21 Feb 2009, 18:36
by Jimmy Larsson
Coolt! Ska bli fränt att få se vad den presterar i sommar!
Posted: 21 Feb 2009, 19:02
by Nicke Blom
Brudarna lyfter på hattarna o visar p****rna
grattis
Posted: 21 Feb 2009, 20:17
by Bmwandreas
Hade förväntat mig segt spool, men vi blev glatt överraskade
Ernie bara skrattade
Med stegrande laddtryck och max 1.8 bar vid 7200 rpm så gav den 1360 hk och 600 rpm/sek svep. Ernie ville hålla ner laddet för att spara på orig veven. Han tyckte nog jag var störd som ville ladda fullt från botten, hehe.
1680cc spridare med 4 bars grundtryck räcker inte till mer. FAN va det går åt sås i en V8.
Posted: 21 Feb 2009, 20:27
by bmw_fredde
gratulerar till grym effekt
den i alpinan skulle va nått
Posted: 21 Feb 2009, 22:23
by jonuss
Bmwandreas wrote:Hade förväntat mig segt spool, men vi blev glatt överraskade
Ernie bara skrattade
Med stegrande laddtryck och max 1.8 bar vid 7200 rpm så gav den 1360 hk och 600 rpm/sek svep. Ernie ville hålla ner laddet för att spara på orig veven. Han tyckte nog jag var störd som ville ladda fullt från botten, hehe.
1680cc spridare med 4 bars grundtryck räcker inte till mer. FAN va det går åt sås i en V8.
Grattis från Norge:) Imponerande:) Ni har gjordt det mesta rett her:) En 2ventilare vil ha mera sås en 4v vid samma effekt. Ni skulle hatt en mek pump och åkt 6 bars grundtrykk slik at ni fick tømt 91mm turbon:)
Blir bremsad en liknande motor med lite mer volum och smid vev med 2 stk 76mm precicion turbos i en camaro 68 om en liten stund;)
Posted: 21 Feb 2009, 23:56
by Bmwandreas
Ja då hade det nog blivit 1500 + hk. OM den hade hållt ihop
Nu funkar den som en dröm och spoolar sjukt, så jag får nog hålla i mig i sommar
Posted: 22 Feb 2009, 00:09
by jonuss
Bmwandreas wrote:Ja då hade det nog blivit 1500 + hk. OM den hade hållt ihop
Nu funkar den som en dröm och spoolar sjukt, så jag får nog hålla i mig i sommar
Jepp, droppa skit pumperna dina som endast produserar varm e-85 som vil kavigera din fuel når den hettas upp:) Ni MÅSTE åka på mek pump, billigare och mindre strul vis en av din el pump pump fader ur:)
Posted: 22 Feb 2009, 09:21
by Magnaten
en liten fråga bara, varför fick du för dej att åka till Ernie? har för mej att du delat säng med VM några år
Ernie e förvisso jävlig på att lura effekt ur överladdade småblockare så jag förstår dej till fullo
Posted: 22 Feb 2009, 10:00
by Bmwandreas
Magnaten wrote:en liten fråga bara, varför fick du för dej att åka till Ernie? har för mej att du delat säng med VM några år
Ernie e förvisso jävlig på att lura effekt ur överladdade småblockare så jag förstår dej till fullo
Anledningen var att han ville se Vipec mappas, för han vill börja köra med det på kundmotorer! Men kan bara rekomendera att åka till han, allt går så lugnt till och hans fru kommer ut med fika flera gånger om dagen
Posted: 22 Feb 2009, 10:09
by Hansa
Bmwandreas wrote:Magnaten wrote:en liten fråga bara, varför fick du för dej att åka till Ernie? har för mej att du delat säng med VM några år
Ernie e förvisso jävlig på att lura effekt ur överladdade småblockare så jag förstår dej till fullo
Anledningen var att han ville se Vipec mappas, för han vill börja köra med det på kundmotorer! Men kan bara rekomendera att åka till han, allt går så lugnt till och hans fru kommer ut med fika flera gånger om dagen
Doggy bag? =)
Posted: 22 Feb 2009, 10:14
by Magnaten
Bmwandreas wrote:Magnaten wrote:en liten fråga bara, varför fick du för dej att åka till Ernie? har för mej att du delat säng med VM några år
Ernie e förvisso jävlig på att lura effekt ur överladdade småblockare så jag förstår dej till fullo
Anledningen var att han ville se Vipec mappas, för han vill börja köra med det på kundmotorer! Men kan bara rekomendera att åka till han, allt går så lugnt till och hans fru kommer ut med fika flera gånger om dagen
haha ja .. man har ju hört att det skall vara ganska gästvänligt hos ernie
Posted: 22 Feb 2009, 11:55
by larsson
fan vad trevlig effekt det blev.. nu bara skriva till dom på andra sidan pölen som sa att det inte gick o få den effekten..
CITAT: visa de envisa LS-1 trimmarna i Usa. De påstår att man inte får över 1000 hk med orig toppar, så jag tänkte försöka få 1300-1400 hk
du hade ju ganska rätt om effekten iallfall
M V H larsson
Posted: 22 Feb 2009, 12:29
by Bmwandreas
Här kommer bromspapper med nerställt ladd från låga varv.
Posted: 22 Feb 2009, 12:34
by Nobbe
larsson wrote:fan vad trevlig effekt det blev.. nu bara skriva till dom på andra sidan pölen som sa att det inte gick o få den effekten..
CITAT: visa de envisa LS-1 trimmarna i Usa. De påstår att man inte får över 1000 hk med orig toppar, så jag tänkte försöka få 1300-1400 hk
du hade ju ganska rätt om effekten iallfall
M V H larsson
Ja gör så! Sen lägger du upp länk här så ska jag gå å poppa popcorn så länge och sitta och vänta på ett jänkarnas svar börjar rammla in.
Posted: 22 Feb 2009, 15:59
by Insanity
Häftigt..
Ska bli riktigt kul att se dig gå iväg med hjulen i luften en bra bit i sommar..
Laddtryckstyrningen funkar lika bra i Vipec som autronic alltså? Ska bli roligt att testa..
Grattis till effekten..
Posted: 22 Feb 2009, 16:13
by Tingsdalsracer
Nu får du se till o skaffa dig nåt riktigt ekipage att frakta den på, på tiden ni skaffar en riktig PPF racebuss som ni kan kuska runt med. Ingen trailer härk som halva bilen håller på att trilla av:)
Skitskoj att du är klar tidigt och att det blev en bra kurva, sjukt med effekt tidigt
/P
Posted: 22 Feb 2009, 16:47
by Bmwandreas
Insanity wrote:Häftigt..
Ska bli riktigt kul att se dig gå iväg med hjulen i luften en bra bit i sommar..
Laddtryckstyrningen funkar lika bra i Vipec som autronic alltså? Ska bli roligt att testa..
Grattis till effekten..
Ja den är jävligt simpel att ställa in!