Megawatt Novan, 7.47@280 Såld!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Jimmy Larsson

Post by Jimmy Larsson »

Coolt! Ska bli fränt att få se vad den presterar i sommar!
Nicke Blom

Post by Nicke Blom »

Brudarna lyfter på hattarna o visar p****rna

grattis :D
Mvh Nicke Blom
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Hade förväntat mig segt spool, men vi blev glatt överraskade :lol:
Ernie bara skrattade 8)

Med stegrande laddtryck och max 1.8 bar vid 7200 rpm så gav den 1360 hk och 600 rpm/sek svep. Ernie ville hålla ner laddet för att spara på orig veven. Han tyckte nog jag var störd som ville ladda fullt från botten, hehe.
1680cc spridare med 4 bars grundtryck räcker inte till mer. FAN va det går åt sås i en V8.
bmw_fredde

Post by bmw_fredde »

gratulerar till grym effekt :D den i alpinan skulle va nått :lol: :lol:
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
jonuss

Post by jonuss »

Bmwandreas wrote:Hade förväntat mig segt spool, men vi blev glatt överraskade :lol:
Ernie bara skrattade 8)

Med stegrande laddtryck och max 1.8 bar vid 7200 rpm så gav den 1360 hk och 600 rpm/sek svep. Ernie ville hålla ner laddet för att spara på orig veven. Han tyckte nog jag var störd som ville ladda fullt från botten, hehe.
1680cc spridare med 4 bars grundtryck räcker inte till mer. FAN va det går åt sås i en V8.

Grattis från Norge:) Imponerande:) Ni har gjordt det mesta rett her:) En 2ventilare vil ha mera sås en 4v vid samma effekt. Ni skulle hatt en mek pump och åkt 6 bars grundtrykk slik at ni fick tømt 91mm turbon:)

Blir bremsad en liknande motor med lite mer volum och smid vev med 2 stk 76mm precicion turbos i en camaro 68 om en liten stund;)
quattro driver
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Ja då hade det nog blivit 1500 + hk. OM den hade hållt ihop :lol:
Nu funkar den som en dröm och spoolar sjukt, så jag får nog hålla i mig i sommar :wink:
jonuss

Post by jonuss »

Bmwandreas wrote:Ja då hade det nog blivit 1500 + hk. OM den hade hållt ihop :lol:
Nu funkar den som en dröm och spoolar sjukt, så jag får nog hålla i mig i sommar :wink:

Jepp, droppa skit pumperna dina som endast produserar varm e-85 som vil kavigera din fuel når den hettas upp:) Ni MÅSTE åka på mek pump, billigare och mindre strul vis en av din el pump pump fader ur:)
quattro driver
Magnaten

Post by Magnaten »

en liten fråga bara, varför fick du för dej att åka till Ernie? har för mej att du delat säng med VM några år :roll:

Ernie e förvisso jävlig på att lura effekt ur överladdade småblockare så jag förstår dej till fullo
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Magnaten wrote:en liten fråga bara, varför fick du för dej att åka till Ernie? har för mej att du delat säng med VM några år :roll:

Ernie e förvisso jävlig på att lura effekt ur överladdade småblockare så jag förstår dej till fullo

Anledningen var att han ville se Vipec mappas, för han vill börja köra med det på kundmotorer! Men kan bara rekomendera att åka till han, allt går så lugnt till och hans fru kommer ut med fika flera gånger om dagen :wink:
Hansa

Post by Hansa »

Bmwandreas wrote:
Magnaten wrote:en liten fråga bara, varför fick du för dej att åka till Ernie? har för mej att du delat säng med VM några år :roll:

Anledningen var att han ville se Vipec mappas, för han vill börja köra med det på kundmotorer! Men kan bara rekomendera att åka till han, allt går så lugnt till och hans fru kommer ut med fika flera gånger om dagen :wink:

Doggy bag? =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Magnaten

Post by Magnaten »

Bmwandreas wrote:

haha ja .. man har ju hört att det skall vara ganska gästvänligt hos ernie :lol:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
larsson

Post by larsson »

fan vad trevlig effekt det blev.. nu bara skriva till dom på andra sidan pölen som sa att det inte gick o få den effekten..

CITAT: visa de envisa LS-1 trimmarna i Usa. De påstår att man inte får över 1000 hk med orig toppar, så jag tänkte försöka få 1300-1400 hk

du hade ju ganska rätt om effekten iallfall :P

M V H larsson
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Här kommer bromspapper med nerställt ladd från låga varv.

Image
Nobbe

Post by Nobbe »

larsson wrote:fan vad trevlig effekt det blev.. nu bara skriva till dom på andra sidan pölen som sa att det inte gick o få den effekten..

CITAT: visa de envisa LS-1 trimmarna i Usa. De påstår att man inte får över 1000 hk med orig toppar, så jag tänkte försöka få 1300-1400 hk

du hade ju ganska rätt om effekten iallfall :P

M V H larsson

Ja gör så! Sen lägger du upp länk här så ska jag gå å poppa popcorn så länge och sitta och vänta på ett jänkarnas svar börjar rammla in.

:D
Insanity

Post by Insanity »

Häftigt..

Ska bli riktigt kul att se dig gå iväg med hjulen i luften en bra bit i sommar.. :twisted:

Laddtryckstyrningen funkar lika bra i Vipec som autronic alltså? Ska bli roligt att testa..

Grattis till effekten..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
Tingsdalsracer

Post by Tingsdalsracer »

Nu får du se till o skaffa dig nåt riktigt ekipage att frakta den på, på tiden ni skaffar en riktig PPF racebuss som ni kan kuska runt med. Ingen trailer härk som halva bilen håller på att trilla av:)

Skitskoj att du är klar tidigt och att det blev en bra kurva, sjukt med effekt tidigt

/P
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Insanity wrote:Häftigt..

Ska bli riktigt kul att se dig gå iväg med hjulen i luften en bra bit i sommar.. :twisted:

Laddtryckstyrningen funkar lika bra i Vipec som autronic alltså? Ska bli roligt att testa..

Grattis till effekten..

Ja den är jävligt simpel att ställa in!
Post Reply