Page 24 of 26
Posted: 26 Nov 2009, 13:40
by MHansson
Konny wrote:FekZen wrote:MHansson wrote:på med kompressorn nu
För du har väl aldrig tänkt köra den orginal ?;) hahaa
Japp håller med
så fixar jag ett bra chip till det he he... du minns väl hur kul det var förra vintern!
Mvh//Adde
Kompressorn sålde jag, den skulle vara för liten till den här motorn. Blir nog turbo till våren, för att sedan sälja till sommarn så man får pengar att fara och leka med M5an på olika tillställningar
hehe. okeej
påså vis
inte sugen på slänga ner motorn ifrån M5an i e30in då?
Posted: 26 Nov 2009, 18:58
by Konny
MHansson wrote:Konny wrote:FekZen wrote:MHansson wrote:på med kompressorn nu
För du har väl aldrig tänkt köra den orginal ?;) hahaa
Japp håller med
så fixar jag ett bra chip till det he he... du minns väl hur kul det var förra vintern!
Mvh//Adde
Kompressorn sålde jag, den skulle vara för liten till den här motorn. Blir nog turbo till våren, för att sedan sälja till sommarn så man får pengar att fara och leka med M5an på olika tillställningar
hehe. okeej
påså vis
inte sugen på slänga ner motorn ifrån M5an i e30in då?
Nej fan, är mycket skönare med M5 race
Hade ju vita E30in med 750hk förut och de räckte mer än väl i den tyckte jag
M5 är ju stor tung bil så där måste de va mycket effekt
Posted: 26 Nov 2009, 22:08
by vectramicke
Posted: 26 Nov 2009, 22:16
by Konny
hehe, jo OM dragracing vore allt så är väl en 5 serie långt ifrån optimal!
Men vi ska pröva på köra bana så får vi se
Posted: 26 Nov 2009, 23:37
by Grefven
denna får en nästan att vilja ge ett bytesförslag mot m3an.
Posted: 27 Nov 2009, 07:13
by Konny
bullen! wrote:denna får en nästan att vilja ge ett bytesförslag mot m3an.
Just en M3a skulle vara ett av få allternativen jag skulle kunna tänka mig byta mot men de skulle borda vara s38 i den så de håller
Den börjar bli såpass som jag vill ha den nu (äntligen) att jag knappt vet vad jag ska göra mera.
Därför har de blivit att grejja med vinterbilen istället
OM de skulle behövas mera effekt så skulle man kunna ta en titt över kopplingen och montera en bränslepump till el byta till två andra så kan man nog krana ur lite till. Bara på skoj.. 1000+
Din är jäkligt fin i övrigt!
Posted: 27 Nov 2009, 08:55
by Grefven
i min sitter ju blocket som fungerar. (hoppas jag)
älskar verkligen min maskin och hoppas att den är snäll vid mig i sommar.
Posted: 27 Nov 2009, 09:41
by BMWM20
de skulle vara fränt med en m3 e30 här på holmen..
finns väl ingen äkta va..?
Posted: 27 Nov 2009, 13:01
by Konny
bullen! wrote:i min sitter ju blocket som fungerar. (hoppas jag)
älskar verkligen min maskin och hoppas att den är snäll vid mig i sommar.
Ok, Samma här
BMWM20: Nä de finns nog ingen här vad jag vet, men de finns ju bara en M5 turbo oxå
Posted: 28 Nov 2009, 23:50
by BMWM20
ja de gör de ju förstås..
jo nä håll dej dill m5an du..
vi får väl se hur länge de tar innan det kommer fler m5 turbo hit..
Posted: 29 Nov 2009, 18:16
by Konny
Nu ligger M5an på plats 88 i favorittoppen på
garaget.org
Går åt rätt håll
Tusans vad de skrivs kommentarer där!
Roligt att höra att folk gillar bygget
Posted: 29 Nov 2009, 18:20
by Grefven
den är omöjlig att ogilla.
Posted: 29 Nov 2009, 18:25
by Konny
bullen! wrote:den är omöjlig att ogilla.
lite intressant måste den vara iaf. Över 1800 besökare hittills idag
och hetast just nu
Posted: 29 Nov 2009, 21:59
by MHansson
Som bullen säger..
det är HELT omöjligt att ogilla din bil
Posted: 30 Nov 2009, 14:09
by BMWM20
nå kan man när han slirar ifrån de flesta andra..
Posted: 30 Nov 2009, 20:53
by Konny
BMWM20 wrote:nå kan man när han slirar ifrån de flesta andra..
haha
Ja slira går de att göra precis hur mycket som helst. Men att få grepp är de värre med
Posted: 03 Jan 2010, 14:06
by Konny
ÄÄsch..
Har haft mina bakfälgar på breddning till Södertälje och dom är klara nu, var en bekant som skulle hämta dom igår men han körde lite fel och hann aldrig iaf pga av han skulle med båten hem igen.
Skulle varit roligt att fått hem dom och se hur fint de skulle blivit.
Blir 1" bredare polerad kant bak nu