Page 24 of 35
Posted: 01 Jun 2010, 21:34
by ippe
Instämmer helt! Mer nogrann bilbyggare får man leta efter, och resultatet blir det vi ser på bilden (om än den säger väldigt lite)
Posted: 02 Jun 2010, 19:20
by JolleL
Ser smutt ut
Vi styr upp kopplingen på fredag!
Posted: 03 Jun 2010, 14:56
by ippe
Då har
SKR Engineering gjort det
igen... Jag har hållt mig från att skriva detta, men till slut rinner bägaren över. Trots att jag känner medlidande med han som byggt detta då han verkar ha jobb upp till hårtopparna..
Skickade ner insugsfästet mot toppen med fuelrail och hela kalaset, det pågrund utav att dom skulle bygga om det då det var läckage i 3 st spridarkoppar och vinkeln på dessa var rejält Ooptimal.. Paketet skickades för nästan två veckor sedan med ett löfte att dom skulle ordna det så fort dom får paketet till verkstaden.
Har ringt och legat på dom sedan dess med anledning av att jag har bromsning bokad snart. Svaret av dom var att dom har väntat på spridarkoppar från svarvning(nu i nästan två veckor), med andra ord inte rört ett finger på mina grejjer sedan dom kom...
Till saken hör att i slutet av förra sommaren var det samma visa. Dom hade för det första enligt min mening slarvat ihop ett insug(jämfört med det första insuget jag fick) som lyckades spricka efter någon mils körning med laddtryck (läs slipade alu svetsar med minimalt material kvar). Insuget var enligt mig lackerat i all hast, helt utan maskering så det var krympfärg _överallt_ inklusive spridarkoppar innuti runners och flänsen mot toppen, ja allt hade fått färg... Tog någon timme i blästern och lite putsning så var det OK.
Sedan sprack det och det skickades till dom med fuelrail och allt för att förstärka det. Då efter någon vecka så kom det fram att dom lyckats slarva bort min helt nya nuke rail i samma veva och skyller det på mig, trots att mitt paket var VÄL emballeratt...
Till saken hör också att dom sa till mig innan jag fick insuget "Detta blir ett av dom ballare insug vi byggt", med andra ord förväntningarna var rätt höga...
Nu är frågan hur jag ska få ihop allt till helgen, har runners och insugsfläns med spridarkoppar här hemma, dock allt i svartstål.
Det dumma med det här är att min Nuke fuelrail ligger i samma paket hos SKR...
Någon som har förslag hur man ska få orginal fuelrailen att hänga med till lite mer pulver, eller hur mycket brukar dom orka flöda?
Min första tanke var att göra två matningar och en retur i mitten?
Posted: 03 Jun 2010, 14:57
by ippe
Dubbelpost..
Posted: 03 Jun 2010, 15:05
by ippe
Dubbelpost
Posted: 03 Jun 2010, 15:35
by Big Al
Fuelrailen är nog det sista du behöver bry dig om. Ska väldigt mycket till innan man börjar få såpass stora pulser i railen att det börjar påverka motorn.
Posted: 03 Jun 2010, 16:38
by Thörn
vad kasst! hur fan kan man behandla en kund sådär.
Ja mappningen lär ju inte bli så bra om det inte är samma fuelrail/bränsletryck och insug
Posted: 03 Jun 2010, 17:27
by ippe
Big Al wrote:Fuelrailen är nog det sista du behöver bry dig om. Ska väldigt mycket till innan man börjar få såpass stora pulser i railen att det börjar påverka motorn.
Railen i sig ser inte så dum ut, dock är det 6mm in\ut på den, flödar det tillräckligt är frågan?
Thörn wrote:vad kasst! hur fan kan man behandla en kund sådär.
Ja mappningen lär ju inte bli så bra om det inte är samma fuelrail/bränsletryck och insug
Ja.. Andres(skr) är faktiskt riktigt bra att ha att göra med, dock verkar han vara för snäll och ta på sig för mycket jobb som han uppenbarligen inte hinner med eller göra tillräckligt nogrannt under stress, vilket är tråkigt...
Precis, dock är det nog inga problem för Emil att justera mappen senare på gatan om man har grunden som blivit gjord i bänken..
Posted: 03 Jun 2010, 22:10
by Mattias Sandgren
Om du frågar snällt kanske Emil kan hjälpa dig med en difftryck-mätare för att datalogga bränsle-trycket. Så länge det är samma signalnivå från givaren hela tiden har du inga problem.
Det svåraste är nog att göra ett uttag, helst så nära regulatorn som möjligt.
Posted: 04 Jun 2010, 01:19
by Lillmicke
Jag körde med 1st 8mm anslutning på vardera ände på originalrail. Retur 8mm i mitten. Det går bra att TIG'a fast. Hur långt det hänger med vet jag inte, men borde inte hindra en sc62'a att sjunga ut.
Posted: 04 Jun 2010, 01:35
by ippe
Mattias Sandgren wrote:Om du frågar snällt kanske Emil kan hjälpa dig med en difftryck-mätare för att datalogga bränsle-trycket. Så länge det är samma signalnivå från givaren hela tiden har du inga problem.
Det svåraste är nog att göra ett uttag, helst så nära regulatorn som möjligt.
Det kan ju vara en ide! Får se vad jag kokar ihop imorgon
Posted: 04 Jun 2010, 01:39
by ippe
Lite pill idag också..
Likna något iaf
Posted: 04 Jun 2010, 17:05
by TobyMontana
Nu jävlar
Posted: 04 Jun 2010, 18:11
by ippe
Skruvas för fullt hela dagen! 4 timmars sömn gör sitt..
Får hoppas allt faller på plats, railen svetsas om just nu.. Provkörning ikväll?
Posted: 04 Jun 2010, 20:46
by ippe
Kul att jag fått ett m20 hjul ist för m30. Haft det på tillsnyggning under veckan och jag märkte det först nu när kopplingen skulle bultas upp..
Posted: 04 Jun 2010, 22:26
by TreLingon
Haha inte mkt som går bra nu va ?
Posted: 04 Jun 2010, 23:24
by ippe
Det känns ju så.. Tur man har bra polare
Var just och skruvade av ett m30 hjul från en e30! stort tack till joel!
Jag och toby krigar vidare nu!