e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Instämmer helt! Mer nogrann bilbyggare får man leta efter, och resultatet blir det vi ser på bilden (om än den säger väldigt lite)
JolleL
Posts: 304
Joined: 27 Jun 2007, 10:41
Location: Skellefteå

Post by JolleL »

Ser smutt ut :wink:
Vi styr upp kopplingen på fredag!
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Då har SKR Engineering gjort det igen... Jag har hållt mig från att skriva detta, men till slut rinner bägaren över. Trots att jag känner medlidande med han som byggt detta då han verkar ha jobb upp till hårtopparna..

Image

Skickade ner insugsfästet mot toppen med fuelrail och hela kalaset, det pågrund utav att dom skulle bygga om det då det var läckage i 3 st spridarkoppar och vinkeln på dessa var rejält Ooptimal.. Paketet skickades för nästan två veckor sedan med ett löfte att dom skulle ordna det så fort dom får paketet till verkstaden.

Har ringt och legat på dom sedan dess med anledning av att jag har bromsning bokad snart. Svaret av dom var att dom har väntat på spridarkoppar från svarvning(nu i nästan två veckor), med andra ord inte rört ett finger på mina grejjer sedan dom kom...

Till saken hör att i slutet av förra sommaren var det samma visa. Dom hade för det första enligt min mening slarvat ihop ett insug(jämfört med det första insuget jag fick) som lyckades spricka efter någon mils körning med laddtryck (läs slipade alu svetsar med minimalt material kvar). Insuget var enligt mig lackerat i all hast, helt utan maskering så det var krympfärg _överallt_ inklusive spridarkoppar innuti runners och flänsen mot toppen, ja allt hade fått färg... Tog någon timme i blästern och lite putsning så var det OK.
Sedan sprack det och det skickades till dom med fuelrail och allt för att förstärka det. Då efter någon vecka så kom det fram att dom lyckats slarva bort min helt nya nuke rail i samma veva och skyller det på mig, trots att mitt paket var VÄL emballeratt...

Till saken hör också att dom sa till mig innan jag fick insuget "Detta blir ett av dom ballare insug vi byggt", med andra ord förväntningarna var rätt höga...

Nu är frågan hur jag ska få ihop allt till helgen, har runners och insugsfläns med spridarkoppar här hemma, dock allt i svartstål.

Det dumma med det här är att min Nuke fuelrail ligger i samma paket hos SKR...

Någon som har förslag hur man ska få orginal fuelrailen att hänga med till lite mer pulver, eller hur mycket brukar dom orka flöda?

Min första tanke var att göra två matningar och en retur i mitten?
Last edited by ippe on 03 Jun 2010, 15:37, edited 2 times in total.
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Dubbelpost..
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Dubbelpost
Big Al
Posts: 28
Joined: 13 Dec 2005, 21:30
Location: Skelleftehamn
Contact:

Post by Big Al »

Fuelrailen är nog det sista du behöver bry dig om. Ska väldigt mycket till innan man börjar få såpass stora pulser i railen att det börjar påverka motorn.
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

vad kasst! hur fan kan man behandla en kund sådär.
Ja mappningen lär ju inte bli så bra om det inte är samma fuelrail/bränsletryck och insug
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Big Al wrote:Fuelrailen är nog det sista du behöver bry dig om. Ska väldigt mycket till innan man börjar få såpass stora pulser i railen att det börjar påverka motorn.


Railen i sig ser inte så dum ut, dock är det 6mm in\ut på den, flödar det tillräckligt är frågan?

Thörn wrote:vad kasst! hur fan kan man behandla en kund sådär.
Ja mappningen lär ju inte bli så bra om det inte är samma fuelrail/bränsletryck och insug


Ja.. Andres(skr) är faktiskt riktigt bra att ha att göra med, dock verkar han vara för snäll och ta på sig för mycket jobb som han uppenbarligen inte hinner med eller göra tillräckligt nogrannt under stress, vilket är tråkigt...

Precis, dock är det nog inga problem för Emil att justera mappen senare på gatan om man har grunden som blivit gjord i bänken..
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Om du frågar snällt kanske Emil kan hjälpa dig med en difftryck-mätare för att datalogga bränsle-trycket. Så länge det är samma signalnivå från givaren hela tiden har du inga problem.
Det svåraste är nog att göra ett uttag, helst så nära regulatorn som möjligt.
User avatar
Lillmicke
Posts: 190
Joined: 22 Oct 2007, 18:39
Location: Norrtälje/Östhammar

Post by Lillmicke »

Jag körde med 1st 8mm anslutning på vardera ände på originalrail. Retur 8mm i mitten. Det går bra att TIG'a fast. Hur långt det hänger med vet jag inte, men borde inte hindra en sc62'a att sjunga ut.
M50b28 turbo:
544WHP @ 1.2 bar
785WHP @ 2.3 bar
Med V.E.M.S.
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Mattias Sandgren wrote:Om du frågar snällt kanske Emil kan hjälpa dig med en difftryck-mätare för att datalogga bränsle-trycket. Så länge det är samma signalnivå från givaren hela tiden har du inga problem.
Det svåraste är nog att göra ett uttag, helst så nära regulatorn som möjligt.


Det kan ju vara en ide! Får se vad jag kokar ihop imorgon
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Lite pill idag också..

Image

Likna något iaf

Image

Image
User avatar
TobyMontana
Posts: 79
Joined: 04 Dec 2007, 21:06
Location: Umeå

Post by TobyMontana »

Nu jävlar :D
Fd 4wd åkare!
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

;)

Skruvas för fullt hela dagen! 4 timmars sömn gör sitt..

Får hoppas allt faller på plats, railen svetsas om just nu.. Provkörning ikväll?
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Kul att jag fått ett m20 hjul ist för m30. Haft det på tillsnyggning under veckan och jag märkte det först nu när kopplingen skulle bultas upp..
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

Haha inte mkt som går bra nu va ? :wink:
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Det känns ju så.. Tur man har bra polare :) Var just och skruvade av ett m30 hjul från en e30! stort tack till joel!

Jag och toby krigar vidare nu!
Post Reply