AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

AndreasT

Post by AndreasT »

Du har Pm wallin.
Jag kände inte för bygga nytt insug, org tycker jag ser helt ok ut och ett nytt insug hade nog inte gett mer effekt, dock ser det väl ballare ut, men nu pimpade jag mitt med en PPF dump :wink:
Overcharged

Post by Overcharged »

sluta bygg för fan! jag blir ju så jävla sugen på att bygga på min s50 motor :D
//Rickard Wersch

Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
AndreasT

Post by AndreasT »

Tackar!!
Va fan säger du skall jag sluta bygga, för din skull :twisted:

Fick hem v-bandsflänsen idag så började bygga vidare på avgassystemet. Ett jävla jobb när man inte har lyft, fram å tillbaka under bilen. Började med göra klart den främre delen. Det var den jobbiga delen, eftersom 3.5" rör bygger ganska mycket så la jag det cirka 1cm mot karossen överallt så blev lite trixit.

Image

Började sedan med bakre delen, fick dock inte hem min ljuddämpare innan helgen så får vänta tills med att bygga klart tills nästa vecka.

Image
Image

Monterade även fuelrailen. Jag svetsade två fästöron på vaccumrailen bredvid och gängade upp två hål i railen, och monterade med insex. Sitter stabilt som fan nu.

Image
Vision79

Post by Vision79 »

Ser bra ut d hära asså..att ett avgasrör med en v-bands klämma ska vara så upphetsande att kika på...d tycker min Sambo är knäppt...dåråå???
AndreasT

Post by AndreasT »

Tackar, hehe v-bandsklämmor är det fan värt, så gött att bygga med och specielt montera/demontera.
bmw patrik

Post by bmw patrik »

bygger du avgasrören i 2mm rör hela vägen eller,ska snart börja med mitt så det är bra att du är före så kan jag titta hur du gör ditt :lol:
AndreasT

Post by AndreasT »

Haha, japps 2mm rör hela vägen.
bmw patrik

Post by bmw patrik »

AndreasT wrote:Haha, japps 2mm rör hela vägen.

kanske formulerade mig lite fel,men jag menade godstjockleken på röret,ser ut som såna :oops:
AndreasT

Post by AndreasT »

Nej fan fattade precis vad du menade, rören är av 2mm gods från PPF, och inte att avgassystemet är 2mm långt som det kunde tolkas också hehe
_Kalle_

Post by _Kalle_ »

öö vadå, jag trodde de va 2mm i diameter :shock:

haha nejdå, det ser riktigt grymt ut rakt igenom! :)
AndreasT

Post by AndreasT »

Tackar Kalle!

Väntar på delar så just nu händer inte så mycket.
Har gjort klar autronic härvan till 90%, återstår hur jag skall koppla spolarna bara. Har gjort massa småjobb samt så monterade jag msd aktiva tändspolar på ventilkåpan. Dom passade nästa bolt on utan modifera något men för att locket skulle passa behövdes det slipas lite varstans för att sänka spolarna. Nu är det väl 0.5mm frigång typ =)

Image

Gjorde även klart wg returen, får se hur mycket det brölar annars sätter jag en egen ljuddämpare på den.
Image
Tysken

Post by Tysken »

Hur fan ska du få i tändkablarna i tändstifthålen? Spolen täcker ju över.
Lars 0708-520373

E34 M5 Touring

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
pelko

Post by pelko »

Tysken wrote:Hur fan ska du få i tändkablarna i tändstifthålen? Spolen täcker ju över.

Har du inte hört det senaste?

Bluetooth :lol:

mvh Mathias
erikkihl

Post by erikkihl »

Tysken wrote:Hur fan ska du få i tändkablarna i tändstifthålen? Spolen täcker ju över.

Man trycker fast kabeln på stiftet först, sedan sätter man dit spolen å sist kabeln på spolen. :wink:
bmw_fredde

Post by bmw_fredde »

Du har ingen bild på hur mycke du har slipat?
AndreasT

Post by AndreasT »

Japps att få plats med tändkabeln är inga problem, man får göra som erikihl sade. Japps kan ordna det imån Fredde, fick slipa på vänstersidan i varje brun samt i locket, var inte mycket alls men tillräckligt för locket skulle falla på plats.
Post Reply