Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Rsjerry

Re: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Post by Rsjerry »

Vad är IBS för något Leffe, lite mer exakt?
Skippa colan den gör ingen nytta förutom att ge dig ett sockerberoende.
Ät mer fisk och fågel.
Du äter mycket köttbullar säger du? Är det köpta eller hemmagjorda? Köpta är inget att ha förutom i nödfall, jag mår alltid dåligt efter att ha ätit mamma scans!
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Bullen!

Post by Bullen! »

har man ett sjukdomstillstånd så är inte jag byxa att råda längre. jag vet hur en frisk individ fungerar.

men du äter väldigt lite. och ospecifierat. gissar att du köper dina köttbullar och då är det ju nästan otjänlig mat.

en frukost ok 06 kan ju va gröt gjord på två dl havregryn. 8-10 ägg beroende på om stora eller lilla grytan är diskad, ett glas mjölk och sen en proteindrink med 50g protein (typ 1,5dl pulver).

2-2,5 timmar senare:

en likadan proteindrink två knäckebröd och 4 ägg.

3 timmar senare.

300g lax. 200g potatis, 200g broccoli. mjölk

3h senare

300g nötfärs, 200g pasta. 200g broccoli.

3h senare

300g kycklingfile, några strimlor bacon, 200g ris

3h senare

omelett på 12 äggvitor och 2-3 gulor då man redan fått tillräckligt med fett under dagen. strimla i 100g skinka. lite räkor, lite men stark ost. peppar.

en timme senare; läggdags.

men är du sjuk så kanske det blir sprutbajs av att äta kring 25 ägg om dagen, räkor, lite mjölk och ost. jag är tyvärr inte läkare.
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

http://sv.wikipedia.org/wiki/Irritabel_tarm
Där står det lite om Ibs

Rsjerry wrote:Vad är IBS för något Leffe, lite mer exakt?
Skippa colan den gör ingen nytta förutom att ge dig ett sockerberoende.
Ät mer fisk och fågel.
Du äter mycket köttbullar säger du? Är det köpta eller hemmagjorda? Köpta är inget att ha förutom i nödfall, jag mår alltid dåligt efter att ha ätit mamma scans!
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Risken som finns är att det tyvär kan bli sprutbajs, eller så tjocknar magen ihop totalt så jag ej kan röra mig o får ont.. Men nu har vet jag ialla fall på ett ungefär hur jag ska äta.=)

Bullen! wrote:har man ett sjukdomstillstånd så är inte jag byxa att råda längre. jag vet hur en frisk individ fungerar.

men du äter väldigt lite. och ospecifierat. gissar att du köper dina köttbullar och då är det ju nästan otjänlig mat.

en frukost ok 06 kan ju va gröt gjord på två dl havregryn. 8-10 ägg beroende på om stora eller lilla grytan är diskad, ett glas mjölk och sen en proteindrink med 50g protein (typ 1,5dl pulver).

2-2,5 timmar senare:

en likadan proteindrink två knäckebröd och 4 ägg.

3 timmar senare.

300g lax. 200g potatis, 200g broccoli. mjölk

3h senare

300g nötfärs, 200g pasta. 200g broccoli.

3h senare

300g kycklingfile, några strimlor bacon, 200g ris

3h senare

omelett på 12 äggvitor och 2-3 gulor då man redan fått tillräckligt med fett under dagen. strimla i 100g skinka. lite räkor, lite men stark ost. peppar.

en timme senare; läggdags.

men är du sjuk så kanske det blir sprutbajs av att äta kring 25 ägg om dagen, räkor, lite mjölk och ost. jag är tyvärr inte läkare.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Thörn

Post by Thörn »

Fan vilka siffror :shock: och jäklar vad mat! blir det inte mycket sittande på "kontoret"? :) blir till å köpa storpack med Edet dubbelkräpp :wink:
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Dawe_A

Post by Dawe_A »

du har inte funderat på att köpa äggvitan på dunk bullen? :)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Bullen!

Post by Bullen! »

Leffe: det är så jag äter, inte nödvändigtvis en rekommendation. Speciellt inte med magåkomma.

Snorungen: har du smakat äggvita på dunk? Jag har smakat rostlösare som är godare. Det finns en som är bra. Helt utan konserveringsmedel och hållbarhet på två dagar. Där brister hållbarheten och mycket får kastas. Mest lämpad för bagerier osv.
Bullen!

Post by Bullen! »

Thörn wrote:Fan vilka siffror :shock: och jäklar vad mat! blir det inte mycket sittande på "kontoret"? :) blir till å köpa storpack med Edet dubbelkräpp :wink:

Det blir en hel del utgifter så att säga. Men bra kvalité. Så kallat "torkfritt" i stort sett.

Man kan dock sätta en mustig doft på en mindre hangar.

En stor nackdel är att man kan lukta avlopp i munnen. Ej poppis alls och inte socialt accepterat.
nicke.t

Post by nicke.t »

räcker med att öppna ett paket med köttbullar å känna lukten så förstårman att de är skit. :)
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Bullen! wrote:Leffe: det är så jag äter, inte nödvändigtvis en rekommendation. Speciellt inte med magåkomma.

Snorungen: har du smakat äggvita på dunk? Jag har smakat rostlösare som är godare. Det finns en som är bra. Helt utan konserveringsmedel och hållbarhet på två dagar. Där brister hållbarheten och mycket får kastas. Mest lämpad för bagerier osv.

Image

Världsmästarn: jag lär ge den ett försök iallfall, kronägg (eller vad de heter) som tillverkat den och den finns på ica 1L kostar 34:-

E34 M5 3.8 -92 ,
Bullen!

Post by Bullen! »

Denna smakar äggvita:

Image

Men är tyvärr inte svenska ägg.
Rsjerry

Post by Rsjerry »

fy fan bara namnet äggvita på burk ger kräkvarning :lol:
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Bullen!

Post by Bullen! »

använder alltid vanliga ägg för annars kan jag inte labba med gulan som jag vill.
flummet

Post by flummet »

mycke intressant det med maten man äter ju offtas över lag för lite och fel mat. kan du skriva en liknade lista över vad du äter när du deffar så att säga är ju intressant nu när våren är på gång. Låter som att matkontot springer iväg när du bulkar kyckling och bra råvaror är ju rätt dyrt känns det som. Det tråkiga är att jag jobbar 2-skift som växlar varje vecka så blir ju fasen ingen ordning med rutinerna riktigt piss när man vill hålla igång ordentligt med träning :(
Finns alltid nått att lägga pengarna
Bullen!

Post by Bullen! »

Jag jobbar 5-skift. Man får göra matlådor någon dag innan de knepiga jobbpassen.

Under deff så äter jag samma sak varje dag i kanske tre månader, inga undantag. Kylväska och planering krävs om man ska lämna huset i mer än ett par timmar. Kör cardio dagligen. Vill hålla -1kg i veckan för jag är så otålig när 20kg ska bort. Hade ju tagit evigheter på underskott om man skulle ta -3-5 hekto per vecka.

Nu dietar jag inte utan kör på känn. 300g nötkött/fisk/fågel tre ggr om dagen med pasta/potatis till. Ett par mellanmål som oftast är en proteindrink och nåt smått till, nåt efter träning och en frukost. Det räcker för att va i bra form och väldigt stark. Går inte under 300g protein om dagen. Räknar inte aå noga på resten för spegeln säger allt. Gör man fel så kommer inga resultat. Då får man justera i någon ände.

Idag har jag legat lite lägre med maten. Imorgon ska jag till malmö och äta på fridays på dagen och sen blir det restaurang på kvällen. så det lär väl vätska på ganska gott efter lite potatisgratäng och strips. Men det finns det utrymme för. Ska ju köra ben på onsdag så lite vätsketryck är aldrig fel :-)
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Alla måste förstå att det är individuellt med kosten, det bästa du/ni kan göra är att känna er fram och lägga upp ett eget matupplägg som passar er för ni kommer få olika svar av varje vältränad snubbe ni frågar, förutom en faktor som förmodligen alla svarar likadant på = högt proteinintag.

Skippa nästan allt vad kolhydrater innebär och hämta energi från nyttiga fetter, ät mycket magert kött, minska ner på alla mejeriprodukter.. Läs på baksidan och räkna kal fett/kolhydrater/protein och testa vecka efter vecka tills du hittat en stabil viktnedgång utan att tappa allt för mycket muskler eller energi under träningen.. (kom ihåg att du alltid tappar lite muskler under deff, sålänge du är ren) såklart beror det också på hur mycket fett du har på kroppen, jag förlorar ju bra mycket mer muskler än kanske bullen gör under deffen, i dagsläget hade jag nog behövt bli av med 20kg för att se någolunda ut, tyvärr. (fyfan för svinbulk och sjukdommar)

mycket proteiner och lite kolhydrater = en lyckad deff. Det svåra är inte att hitta rätt kostupplägg, det svåra är att hålla dieten. :mrgreen:

Det största felet för mig nu måste vara att jag sover för dåligt, i snitt 5-6 h om dagen tror att 8-9h hade gynnat min muskeltillväxt avsevärt.

obs: Glöm inte att dricka mycket vatten.

Lägger till en härlig quote från Branch för att få ett vackert avslut ;):

Bodybuilding is a marathon not a strength test, and i think that is something young guys is looking for is a easy way, there is no easy way, there is just years and years of hard work. There is no magic pill, a magic drug, magic diet or no magic guru out there. This is years and years of doing the same thing, day in and day out and eventually you get there and with that being said, true fact is noone wants to hear that there is no magic formula, they don´t want to hear that there is no easy way or no short cut. The only way to get there is to bust your ass. You look at every Mr Olympia, look at ronnie, dorian, jay, lee haney they all busted there asses and they did it for 15-20 years or even longer and i have been here almost 20 year sence i did my first competition. And you get a tell from a young guy ’’ hey i wanna look like you’’ You tell them yeh in 19 years you can be there. But they dont want to hear that, you know and that´s what it takes, you know there is no shortcuts in life, if you wanna be a champion you got to pay a price, and that price is years and years of hard work everyday, day in and day out, whatever you feel like it or not. You get up and you go to the gym, you eat what you got to eat and you do what you got to do. And i think that young pepole today they dont want that, they dont want, atleast not this generation were everyone wants it right now. And they dont want to wait for it, bodybuilding dosent work that way. /Branch Warren

Edit: sen är det asbra att bullen är o svarar och ger riktlinjer.. menade inget illa emot dig bullens

E34 M5 3.8 -92 ,
Bullen!

Post by Bullen! »

Vill man väga kring 90kg på min längd (175cm) med en muskelmassa som jag har så räcker det att träna 4-5 dagar i veckan och äta som jag. Det är ju därför jag ser ut som jag gör. Det är det enda som jag ändrat sen jag vägde 62kg på samma längd.

Maten är viktigare än gymmet. För det finns kämpar som tränat 15år mer än mig och kör bra pass. Men de äter som de alltid gjort och då ser se oxå ut som de alltid gjort

"if you always do what you always did you will always get what you always got"

Davve: va inte rädd för kolhydrater.
Post Reply