M3 E30 S50B30 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
ja som tidigare nämt i tråden, denna ser verkligen ut att kunna bli den snyggaste m3 e30n i sverige, kanske t.om den snyggaste bmwn? den är helt totalt rätt
lacken,fälgarna,motorn,inredningen med mera, det är precis så som man önskar att sin egen bil skulle sett ut
man får väl ta och försöka nå upp till hälften så får man gå runt och vara nöjd då
Lycka till! längtar till det att man får se den i verkligheten, det ska bli en fröjd!
Mvh
lacken,fälgarna,motorn,inredningen med mera, det är precis så som man önskar att sin egen bil skulle sett ut
man får väl ta och försöka nå upp till hälften så får man gå runt och vara nöjd då
Lycka till! längtar till det att man får se den i verkligheten, det ska bli en fröjd!
Mvh
E30Anders wrote:johankihl wrote:Original med e34 m50 pickup är tanken. Det funkar väl?
Japp det funkar....
Kollade på dina bilder med bakvagnen och det ser ut som att du monterat diffen högre än mig..... får du plats med krängningshämmaren?
Mvh/ Anders
Tja, diffen ligger högt, ungefär 10mm från golvet, tror inte att jag får plats med krängaren i orginalfästen. Lutar åt att jag kommer att montera en krängare på undersidan tvärbalken och då förmodligen en ställbar rackare.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
E30Anders wrote:Jag har aldrig svetsat, bara använt loctite utan minsta bekymmer.
Tror inte det är höga varv som gör att det lossnar utan en massa körande på agressivt varvstopp och launch, är ju sällan problem på sugmotorer med mjuk varvstopp.
Tror att det är samma pump på m50 och s50b30.....
Mvh/ Anders
Högere varv gör att pumpen går tyngere och det finns risk att splincens på pumpen försvinner
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Jag pratade med köhler och han har aldrig haft problem med att splinesen går sönder och dom motorer han bygger varvas nog mer än dom flesta turbomotorer misstänker jag.
Går pumpen verkligen så mycket tyngre, sitter ju en övertrycksventil i pumpen som reglerar maxtrycket till 4 bar har jag för mig?
Man svetsar muttern i både axeln och drevet.
Mvh/ Anders
Går pumpen verkligen så mycket tyngre, sitter ju en övertrycksventil i pumpen som reglerar maxtrycket till 4 bar har jag för mig?
Man svetsar muttern i både axeln och drevet.
Mvh/ Anders
Kom hem från jobbet i Stockholm till min forna hemort igår eftermiddag. Slängde mig i bilen med följeslagare Brewz som inte hade något annat för sig. Hittade två Sparco Pro 2000 stolar som jag tycte att M3:an förtjänade så det blev att öppna lädret.
Ratten matchade stolarna gött, är nöjd med utseendet Funderar på att sänka ratten typ 30mm, ser det fult ut med original rattstång och inredning? Någon som har något bra sätt att ta bort de "trasiga" skruvarna som stången sitter med?
[/img]
Ratten matchade stolarna gött, är nöjd med utseendet Funderar på att sänka ratten typ 30mm, ser det fult ut med original rattstång och inredning? Någon som har något bra sätt att ta bort de "trasiga" skruvarna som stången sitter med?
[/img]
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar