Page 23 of 26
Posted: 19 Sep 2009, 17:21
by Bmwandreas
bullen! wrote:vad är det som gör dem spikkänsligare? om de nu åker samma kompförhållanden. något man kan bygga bort?
jag vill inte låta otrevlig och kritisk för det du säger är uppenbarligen en sanning då ni har fina grejor för att höra spikningar. jag vill bara lära mig för jag har en del kompisar som alltid tar det som exempel och säger att bmw motorerna är skrot om de spikar så lätt. och det måste jag kunna försvara, eller iaf ge ett bra svar på
Exakt vad det är vet jag inte. Tex M50 kan du köra väldigt mycket tändning på men S50 nästan ingenting. Samma sak Audi 20V den kan man ha extremt mycket på och en Mitsubishi Evo ingenting.
Posted: 19 Sep 2009, 18:28
by Grefven
ja, det har jag hört. men då får jag fortfarande svara "jag vet inte" =)
tack ändå.
Posted: 19 Sep 2009, 19:24
by NLR
Mycket gasrörelse ,tumble eller swirl i insugsportarna. Det ger en väldigt
homogen blandning som brinner mycket fort och kräver låg förtändning.
/Christer
Posted: 19 Sep 2009, 19:43
by Bäckis
Har strulat lite på em då den går på tre burkar på last. Byggde dit nya 044 pumpar då jag ändå tänkt göra det, testade med Jimmys spridare samt nya stift.
Inget hjälper så Kjula är avblåst för mig dessvärre.
Ska leta på felet senare men har så mkt annat nu nu med crossåkning, husmålning mm, dessutom köpte jag på mig vad som kommer bli en av Sveriges finaste Chevelle -72:or idag. Den ska jag pyssla med i vinter, så touringen kommer bara få mnidre uppdateringar.
Min S50 3.2 kommer jag inte ha tid med så vill någon hosta fram 25k för den så är det bara att hämta. Nyslipade kammar medföljer och motorn är helt ihop förutom just kammarna.
Posted: 19 Sep 2009, 19:44
by Ludde_
Hur komplett är s50n?
Posted: 15 Oct 2009, 08:41
by Bäckis
Posted: 15 Oct 2009, 09:37
by stiiiv_
fy fan va snygg den är
ser kalas bra ut med dom fälgarna på
Posted: 15 Oct 2009, 12:20
by mbma
skummade igenom tråden lite står det vad som är gjort med chassit någonstans eller missade jag det? måste även säga att den ser jävligt rå ut bra jobbat:P
Posted: 15 Oct 2009, 13:17
by Bäckis
Det är vårat feta kränghämmarkit, FK coilovers fram och våra AVO bak. Stumma bussningar eller Powerflex överallt, lite blandat.
Posted: 15 Oct 2009, 13:27
by Grefven
glömde jag min shiftlight i bilen? har letat genom hela garaget. inte konstigt att jag inte hittade den
Posted: 15 Oct 2009, 14:11
by Bäckis
bullen! wrote:glömde jag min shiftlight i bilen? har letat genom hela garaget. inte konstigt att jag inte hittade den
JA, och trasig var den. Du har lurat mig!
Fick montera i en fet diod i den istället, men nu funkar den.
Posted: 15 Oct 2009, 14:45
by Grefven
känns mycket bättre nu när jag vet att den var sönder.
Posted: 15 Oct 2009, 18:11
by Ripper
Kärran ser riktigt bra ut, dock tycker jag de där utblåset känns lite väl stort!
Posted: 17 Oct 2009, 20:13
by JBlom
Den ser riktigt trevlig ut.
Vart hittar man dom där utblåsen?
Posted: 18 Oct 2009, 02:46
by Ludde_
JBlom wrote:Den ser riktigt trevlig ut.
Vart hittar man dom där utblåsen?
PPF Made
Posted: 18 Oct 2009, 08:16
by Bäckis
Ripper: Ja, det är lite väl stort men jag är lite väl lat.
Orkar helt enkelt inte bygga ett nytt i 88,9mm även om jag skulle vilja. Har annat att göra
Posted: 10 Nov 2009, 15:35
by Bmwandreas
Idag har jag lekt lite med den i bänken. Och den ger 640 whp och 740 nm vid 2.0 bar. Usch vad lätt man skulle komma till 700 whp om den inte vore för det klena orig blocket