Roobin - Bmw E30 2,7l 393 whp lyder de nya.. SÅLD
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Nisse Järnet
Fan vad kräsna ni är med effekt, det är föraren som avgör
Grattis, hoppas allt lirar sedan så du kan snyta på som fan!
Mvh

Grattis, hoppas allt lirar sedan så du kan snyta på som fan!
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
-
Jag skulle jo tro att om man får hål i membranet att turbotrycket bara skulle öka, beror ju på hur man styr WGn men.Roobin wrote:hål i membranet.. så de enda laddet vi fick till var vad själva fjäder i sig orkade.. alltså 1 bar lite drygt..dre racing@ wrote:vad hände med WGn? jag har samma kina själv bara i 50mm.
enda som händt med den är att muttern til ventilen lossnade, bara att svetsa fast
Så blir o försöka få tätt.. annars köpa ny
du menar at avgasmottrycket var nog att lyfta ventilen vid 1bar i ladd?
hoppas jag inte är ute och syklar nu

mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
med tanken på hålet så smet allt förbi med hjälp av pysventilen skulle vi kunna "tvinga" upp den till 1,5 bar som målet var t ex.dre racing@ wrote:Jag skulle jo tro att om man får hål i membranet att turbotrycket bara skulle öka, beror ju på hur man styr WGn men.Roobin wrote:hål i membranet.. så de enda laddet vi fick till var vad själva fjäder i sig orkade.. alltså 1 bar lite drygt..dre racing@ wrote:vad hände med WGn? jag har samma kina själv bara i 50mm.
enda som händt med den är att muttern til ventilen lossnade, bara att svetsa fast
Fjädern orkade endast hålla emot till 1 bar.. så för klen fjäder.. men som sagt var.. hade membranet vart helt så hade de funkat med pysventilen.
de hade funkat med en fjäder som pallat mer.. men de e ju ändå inge vidare bra att åka med ett membran som e paj

Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
- Bmwandreas
- Moderator
Du har helt rätt, den åker upp av mottrycket i grenröret.dre racing@ wrote:Jag skulle jo tro att om man får hål i membranet att turbotrycket bara skulle öka, beror ju på hur man styr WGn men.Roobin wrote:hål i membranet.. så de enda laddet vi fick till var vad själva fjäder i sig orkade.. alltså 1 bar lite drygt..dre racing@ wrote:vad hände med WGn? jag har samma kina själv bara i 50mm.
en baggis o byta membranet.. tätt o fint.. dock så klipper han typ tändningen eller nåt så fort han laddar lite över 1 kg vet inte om de har med mappen o göra då han inte e mappad..
Så nu blir de o vänta in lite stålar o hoppas på att ärtan har tid så fort som möjligt.. vill maxxa skiten
Så nu blir de o vänta in lite stålar o hoppas på att ärtan har tid så fort som möjligt.. vill maxxa skiten

Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
- Nisse Järnet
nåt flög av bilen iallafall på sista repan han kördeFugitivE wrote:![]()
![]()
Tell me more, jag var inte med. Vad har han nu gjort?
Eller kan det vara listen på bakstötfångaren som han nämnde till mig på telen? hm
Mvh

vem är det som håller koll på vem av er

Last edited by RoDe on 03 May 2009, 00:51, edited 1 time in total.
The Lower Class
- Nisse Järnet