Page 23 of 26
Posted: 27 Oct 2009, 20:50
by Konny
haha
Men tyvärr så blev de nå fel på den så jag fick ta bort den, måste lägga upp den i annat format!
Posted: 27 Oct 2009, 22:17
by Konny
Här kommer en liten som fungerar nu istället..
http://www.garaget.org/video/1g6f7j05heve
Posted: 27 Oct 2009, 22:28
by Chrille
Haha, så sjukt ballt.
Jag fattar inte var ni ålänningar hittar eran motivation.
Det måste vara det här med att det går att besikta bilen
Posted: 28 Oct 2009, 07:08
by Konny
Chrille wrote:Haha, så sjukt ballt.
Jag fattar inte var ni ålänningar hittar eran motivation.
Det måste vara det här med att det går att besikta bilen
Kan va, känns ju genast mycket mera "värt" när man kan besikta skiten
Speciellt när de är en vinterbil..
Posted: 14 Nov 2009, 10:01
by Norwegian performance
Hei,er din M5 til salu?
Vennlig Hilsen
Vidar
Posted: 14 Nov 2009, 16:46
by Konny
Norwegian performance wrote:Hei,er din M5 til salu?
Vennlig Hilsen
Vidar
Fråga sonen Robin om vi skulle sälja racebilen och han svara: Aldrig i livet
Du har pm med närmare info..
Posted: 14 Nov 2009, 20:50
by G-son
Konny wrote:På hemma racet här på ön för ca. en vecka sen så sa mitten knutkorset upp sig på mellanaxeln så stödlagret for i bitar.
Vi svarvade till en adapter och satte CV-knutar både fram och bak, tillverkade en ny grövre kardan i 76mm rör och dunkade dit för att pröva om de höll nu i helgen på Kjula.
Fungerade bättre en någonsin, körde både lördag och söndag och behövde inte röra en enda skruv!!
Så blev de att se ut
Hej! Rå bil du har
Har en liten frågaom kardanen, hur lång är den på en sån här bil från knut till knut? Gissar att Supra(Det vad det väl du hade? lådorna är rätt långa så den inte blir så lång?
Är i kardanbyggartagen själv, och fundetar om man våga åka en lång utan stödlager,eller om man måste dela den!
Mvh Gordon
Posted: 14 Nov 2009, 21:12
by Konny
G-son wrote:Konny wrote:På hemma racet här på ön för ca. en vecka sen så sa mitten knutkorset upp sig på mellanaxeln så stödlagret for i bitar.
Vi svarvade till en adapter och satte CV-knutar både fram och bak, tillverkade en ny grövre kardan i 76mm rör och dunkade dit för att pröva om de höll nu i helgen på Kjula.
Fungerade bättre en någonsin, körde både lördag och söndag och behövde inte röra en enda skruv!!
Så blev de att se ut
Hej! Rå bil du har
Har en liten frågaom kardanen, hur lång är den på en sån här bil från knut till knut? Gissar att Supra(Det vad det väl du hade? lådorna är rätt långa så den inte blir så lång?
Är i kardanbyggartagen själv, och fundetar om man våga åka en lång utan stödlager,eller om man måste dela den!
Mvh Gordon
Tackar!
Stämmer bra att jag har Supra låda!
Kommer inte ihåg hur lång kardanen blev men de fungerade bättre än någonsin med den vi tillverkade nu sist!
Har lagat om den två gånger förut med delad och inte varit lika bra som nu med en hel utan stödlager.
mvh
Posted: 25 Nov 2009, 18:59
by Konny
Höll på fick chock när jag loggade in på
Garaget.org för några minuter sen, dom hade satt min M5a på första sidan som Garaget rekommenderar
Hade 90 nya kommentarer på 9 timmar
Posted: 25 Nov 2009, 19:03
by BMWM20
såg det jo.. men ja har för mej att den varit där på första sidan nån gång förut..? eller var de e30in..?
Posted: 25 Nov 2009, 19:30
by Konny
BMWM20 wrote:såg det jo.. men ja har för mej att den varit där på första sidan nån gång förut..? eller var de e30in..?
E30 var nog de oxå nu när du säger de jo! Är ju kul att dom rekommenderar mina coola bilar
haha..
Posted: 25 Nov 2009, 19:38
by Konny
Har inte gjort något i övrigt på m5an. Bara monterat en ny bredbandslambda. En lite snyggare
Har däremot hållit på betydligt mera med vinterbilen.. Hämtade en komplett 525 E34 från sverige med 2,5 24v. som jag lyfte motor och låda ur och satte i E30in
Så kompressor 1,6an fick åka ur
Med lite mekaniker hjälp så fixade vi allt klart bara att köra på mindre än en vecka (kvällstid)
Så nu har man en lite roligare vinterbil igen
mvh
Posted: 25 Nov 2009, 20:31
by Christian.N
Nu tycker jag att du ska hänga på en sån trevlig rem på nya motorn ihop med tillhörande snurra
Posted: 26 Nov 2009, 08:33
by BMWM20
lite hjälp fick du ju av nån lite större också har ja för mej..
Posted: 26 Nov 2009, 09:51
by MHansson
på med kompressorn nu
För du har väl aldrig tänkt köra den orginal ?;) hahaa
Posted: 26 Nov 2009, 09:55
by FekZen
MHansson wrote:på med kompressorn nu
För du har väl aldrig tänkt köra den orginal ?;) hahaa
Japp håller med
så fixar jag ett bra chip till det he he... du minns väl hur kul det var förra vintern!
Mvh//Adde
Posted: 26 Nov 2009, 10:51
by Konny
FekZen wrote:MHansson wrote:på med kompressorn nu
För du har väl aldrig tänkt köra den orginal ?;) hahaa
Japp håller med
så fixar jag ett bra chip till det he he... du minns väl hur kul det var förra vintern!
Mvh//Adde
Kompressorn sålde jag, den skulle vara för liten till den här motorn. Blir nog turbo till våren, för att sedan sälja till sommarn så man får pengar att fara och leka med M5an på olika tillställningar