Konny wrote:På hemma racet här på ön för ca. en vecka sen så sa mitten knutkorset upp sig på mellanaxeln så stödlagret for i bitar. Vi svarvade till en adapter och satte CV-knutar både fram och bak, tillverkade en ny grövre kardan i 76mm rör och dunkade dit för att pröva om de höll nu i helgen på Kjula. Fungerade bättre en någonsin, körde både lördag och söndag och behövde inte röra en enda skruv!!
Så blev de att se ut
Hej! Rå bil du har
Har en liten frågaom kardanen, hur lång är den på en sån här bil från knut till knut? Gissar att Supra(Det vad det väl du hade? lådorna är rätt långa så den inte blir så lång?
Är i kardanbyggartagen själv, och fundetar om man våga åka en lång utan stödlager,eller om man måste dela den!
Konny wrote:På hemma racet här på ön för ca. en vecka sen så sa mitten knutkorset upp sig på mellanaxeln så stödlagret for i bitar. Vi svarvade till en adapter och satte CV-knutar både fram och bak, tillverkade en ny grövre kardan i 76mm rör och dunkade dit för att pröva om de höll nu i helgen på Kjula. Fungerade bättre en någonsin, körde både lördag och söndag och behövde inte röra en enda skruv!!
Så blev de att se ut
Hej! Rå bil du har Har en liten frågaom kardanen, hur lång är den på en sån här bil från knut till knut? Gissar att Supra(Det vad det väl du hade? lådorna är rätt långa så den inte blir så lång? Är i kardanbyggartagen själv, och fundetar om man våga åka en lång utan stödlager,eller om man måste dela den!
Mvh Gordon
Tackar!
Stämmer bra att jag har Supra låda!
Kommer inte ihåg hur lång kardanen blev men de fungerade bättre än någonsin med den vi tillverkade nu sist!
Har lagat om den två gånger förut med delad och inte varit lika bra som nu med en hel utan stödlager.
Höll på fick chock när jag loggade in på Garaget.org för några minuter sen, dom hade satt min M5a på första sidan som Garaget rekommenderar
Hade 90 nya kommentarer på 9 timmar
Har inte gjort något i övrigt på m5an. Bara monterat en ny bredbandslambda. En lite snyggare
Har däremot hållit på betydligt mera med vinterbilen.. Hämtade en komplett 525 E34 från sverige med 2,5 24v. som jag lyfte motor och låda ur och satte i E30in
Så kompressor 1,6an fick åka ur
Med lite mekaniker hjälp så fixade vi allt klart bara att köra på mindre än en vecka (kvällstid)
MHansson wrote:på med kompressorn nu För du har väl aldrig tänkt köra den orginal ?;) hahaa
Japp håller med
så fixar jag ett bra chip till det he he... du minns väl hur kul det var förra vintern!
Mvh//Adde
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
MHansson wrote:på med kompressorn nu För du har väl aldrig tänkt köra den orginal ?;) hahaa
Japp håller med
så fixar jag ett bra chip till det he he... du minns väl hur kul det var förra vintern!
Mvh//Adde
Kompressorn sålde jag, den skulle vara för liten till den här motorn. Blir nog turbo till våren, för att sedan sälja till sommarn så man får pengar att fara och leka med M5an på olika tillställningar