Page 23 of 31
Posted: 12 Jan 2009, 22:03
by Humell
HULTA wrote:kommer bli sjukt fläskig med dom på,ja kommer måsta beställa sådana ja me

Sant så sant är haklapps faktor på dom där hehe har lite fler pics från andra sidan lite på hur breddningen är gjord men smällde inte in den när det är din tråd och inte utan lov heller

Posted: 12 Jan 2009, 23:19
by BMWM20
HULTA wrote:o lite bilder från kvällens doningar då, har pusslat om min downpipe med en ännu enklare lösning
kommer bli lite instick på wg röret för att förhoppningsvis ge avgaserna lite hjälp på traven
mvh
vart ju helt klart en lättare variant..=) tror du ventilkåpan kommer att hålla värmen från downpipen då..?
Posted: 12 Jan 2009, 23:32
by Fernis1
Ser fint ut hulta, kommer du till sthlm något och gasar i sommar då?

Posted: 13 Jan 2009, 06:05
by HULTA
BMWM20 wrote:
vart ju helt klart en lättare variant..=) tror du ventilkåpan kommer att hålla värmen från downpipen då..?
de tror ja inte ska vara några problem då j ska linda både grenrör och dp,och mössa på turbon
mvh
Posted: 13 Jan 2009, 06:12
by HULTA
Fernis1 wrote:Ser fint ut hulta, kommer du till sthlm något och gasar i sommar då?

jo jag och jimpen har tänk komma och gasa lite iallafall
mvh
Posted: 13 Jan 2009, 12:06
by Fernis1
HULTA wrote:Fernis1 wrote:Ser fint ut hulta, kommer du till sthlm något och gasar i sommar då?

jo jag och jimpen har tänk komma och gasa lite iallafall
mvh
Låter fint det, ser ut att bli bra nu iaf och hoppas det blir bättre med nya grenröret.
//Joakim
Posted: 13 Jan 2009, 21:28
by HULTA
Fernis1 wrote:HULTA wrote:Fernis1 wrote:Ser fint ut hulta, kommer du till sthlm något och gasar i sommar då?

jo jag och jimpen har tänk komma och gasa lite iallafall
mvh
Låter fint det, ser ut att bli bra nu iaf och hoppas det blir bättre med nya grenröret.
//Joakim
jopp de oppas ja me
mvh
Posted: 18 Jan 2009, 18:41
by HULTA
nu lutar det åt att det blir annan front, kolfiber huv och baklucka på gamla 320in

o givetvis i samma färg som bilen,huven lär väga 3kg och bakluckan ca:2,lutar även åt lite håltagning på vissa ställen samt att baksäte och mattan åker ut
mvh
Posted: 20 Jan 2009, 18:57
by HULTA
då har det hänt lite prylar igen då.
grenröret lindat,och downpipe snart klar:)

Posted: 20 Jan 2009, 19:51
by BRUZZE
fan va mustig downpipen ser ut

Posted: 20 Jan 2009, 19:55
by kristov
Fan vad sjukt fint du svetsar!
Posted: 20 Jan 2009, 20:22
by HULTA
BRUZZE wrote:fan va mustig downpipen ser ut

jo den blev lite speciel

Posted: 20 Jan 2009, 20:22
by HULTA
kristov wrote:Fan vad sjukt fint du svetsar!
tack så mycke
Posted: 24 Jan 2009, 20:37
by Dinan2.5
Jag kommer in lite sent här; kolla vad CART/Indycar killarna gjorde för at kontrollera laddtrycket,
wastegate priority:
mvh Anders
Posted: 24 Jan 2009, 21:12
by Bonje
Ingen nyhet direkt.. Problemet är att man har inte plats att göra så optimala anslutningar till wg i våra trånga bilar.

Posted: 24 Jan 2009, 21:47
by HULTA
Dinan2.5 wrote:Jag kommer in lite sent här; kolla vad CART/Indycar killarna gjorde för at kontrollera laddtrycket,
wastegate priority:
mvh Anders
japp hade absolut vart bäst att göra så men som bonje skriver så e det lite tokigt om plats
mvh
Posted: 24 Jan 2009, 21:50
by HULTA
nu e den provstartad så den biten börjar kännas bra,men de lite tokigt väder att fara och prova, men det regnar nu så kanske blir en provtur så småning om
mvh