Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Humell
Posts: 22 Joined: 07 Feb 2007, 15:53
Location: Åland
Post
by Humell » 12 Jan 2009, 22:03
HULTA wrote: kommer bli sjukt fläskig med dom på,ja kommer måsta beställa sådana ja me
Sant så sant är haklapps faktor på dom där hehe har lite fler pics från andra sidan lite på hur breddningen är gjord men smällde inte in den när det är din tråd och inte utan lov heller
BMWM20
Posts: 386 Joined: 09 May 2008, 21:01
Location: åland
Contact:
Post
by BMWM20 » 12 Jan 2009, 23:19
HULTA wrote: o lite bilder från kvällens doningar då, har pusslat om min downpipe med en ännu enklare lösning
kommer bli lite instick på wg röret för att förhoppningsvis ge avgaserna lite hjälp på traven
mvh
vart ju helt klart en lättare variant..=) tror du ventilkåpan kommer att hålla värmen från downpipen då..?
mvh: Leo karlsson --åland--
Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
Fernis1
Posts: 2406 Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta
Post
by Fernis1 » 12 Jan 2009, 23:32
Ser fint ut hulta, kommer du till sthlm något och gasar i sommar då?
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 13 Jan 2009, 06:05
BMWM20 wrote:
vart ju helt klart en lättare variant..=) tror du ventilkåpan kommer att hålla värmen från downpipen då..?
de tror ja inte ska vara några problem då j ska linda både grenrör och dp,och mössa på turbon
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 13 Jan 2009, 06:12
Fernis1 wrote: Ser fint ut hulta, kommer du till sthlm något och gasar i sommar då?
jo jag och jimpen har tänk komma och gasa lite iallafall
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
Fernis1
Posts: 2406 Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta
Post
by Fernis1 » 13 Jan 2009, 12:06
HULTA wrote: Fernis1 wrote: Ser fint ut hulta, kommer du till sthlm något och gasar i sommar då?
jo jag och jimpen har tänk komma och gasa lite iallafall
mvh
Låter fint det, ser ut att bli bra nu iaf och hoppas det blir bättre med nya grenröret.
//Joakim
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 13 Jan 2009, 21:28
Fernis1 wrote: HULTA wrote: Fernis1 wrote: Ser fint ut hulta, kommer du till sthlm något och gasar i sommar då?
jo jag och jimpen har tänk komma och gasa lite iallafall
mvh
Låter fint det, ser ut att bli bra nu iaf och hoppas det blir bättre med nya grenröret.
//Joakim
jopp de oppas ja me
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 18 Jan 2009, 18:41
nu lutar det åt att det blir annan front, kolfiber huv och baklucka på gamla 320in
o givetvis i samma färg som bilen,huven lär väga 3kg och bakluckan ca:2,lutar även åt lite håltagning på vissa ställen samt att baksäte och mattan åker ut
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 20 Jan 2009, 18:57
då har det hänt lite prylar igen då.
grenröret lindat,och downpipe snart klar:)
Team Boost Performance
+358405680216
BRUZZE
Posts: 2615 Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm
Post
by BRUZZE » 20 Jan 2009, 19:51
fan va mustig downpipen ser ut
kristov
Posts: 568 Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge
Post
by kristov » 20 Jan 2009, 19:55
Fan vad sjukt fint du svetsar!
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 20 Jan 2009, 20:22
BRUZZE wrote: fan va mustig downpipen ser ut
jo den blev lite speciel
Team Boost Performance
+358405680216
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 20 Jan 2009, 20:22
kristov wrote: Fan vad sjukt fint du svetsar!
tack så mycke
Team Boost Performance
+358405680216
Dinan2.5
Posts: 46 Joined: 09 Dec 2005, 08:36
Location: Eugene USA
Post
by Dinan2.5 » 24 Jan 2009, 20:37
Jag kommer in lite sent här; kolla vad CART/Indycar killarna gjorde för at kontrollera laddtrycket,
wastegate priority :
mvh Anders
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 24 Jan 2009, 21:12
Ingen nyhet direkt.. Problemet är att man har inte plats att göra så optimala anslutningar till wg i våra trånga bilar.
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 24 Jan 2009, 21:47
Dinan2.5 wrote: Jag kommer in lite sent här; kolla vad CART/Indycar killarna gjorde för at kontrollera laddtrycket,
wastegate priority :
mvh Anders
japp hade absolut vart bäst att göra så men som bonje skriver så e det lite tokigt om plats
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 24 Jan 2009, 21:50
nu e den provstartad så den biten börjar kännas bra,men de lite tokigt väder att fara och prova, men det regnar nu så kanske blir en provtur så småning om
mvh
Team Boost Performance
+358405680216