e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
ToTTeN wrote:Vilket fint garage!
bubbel wrote:fan vad avis man blir!
Tack! Jag trivs hur bra som hellst. Det är tur man har en far som gillar att skruva!
Lillberno wrote:Har du provat att plocka ur motor utan låda nån gång? Gjorde det på min igår, gick helt över förväntan. Då slapp man ta bort fronten, plocka ur lådan samt problem med att tråget tar i
Vad kör du med för bakaxel? Lamelldiff? Agadiff kanske?
Mvh!
Nej har aldrig gjort det, har rivit lådan med motorn kvar och det är ju nog grisgöra bara det. Tycker det går smidigt såhär
Åker med en m3 lamelldiff bak.
Spenderat en heldag till i garaget, lite halvsjuk.
Fått ur motorn ur touringen och sen lite städning på den innan den blev utrullad för att stå och skämmas någon vecka..
Sen blev det att börja plocka i motorerna.
Toby slöt upp och hjälpte till med finmeket
Sprättat bottendelen från touringen, toby tycker det ser bra ut
Jag kan inte annat än instämma. Allt ser ut som lovat. Slipad och belanserad vev med nya lager samt smidda kolvar och stakar med ARP bult..
Snart är jag ute och bränner 235or igen
Fått ur motorn ur touringen och sen lite städning på den innan den blev utrullad för att stå och skämmas någon vecka..
Sen blev det att börja plocka i motorerna.
Toby slöt upp och hjälpte till med finmeket
Sprättat bottendelen från touringen, toby tycker det ser bra ut
Jag kan inte annat än instämma. Allt ser ut som lovat. Slipad och belanserad vev med nya lager samt smidda kolvar och stakar med ARP bult..
Snart är jag ute och bränner 235or igen
Skruvar på i lugnt tempo !
Håller på göra motorn klar
Började med att svetsa ihop tråget, slippa slangkopplet till oljereturen, nu sitter en nippel där, sen tätat några småläkage tack ******
Blästrat och tvättat på brandstationen
Toppen rensas, sen i med bättre bultar.
120 nm!
Sen ihop med kammarna och tima
Sen vart det klart för idag!
Farsan har äntligen förstått vad det gäller för leksaker . Till vardags tuffar han runt på en tokfin motoguzzi..
Håller på göra motorn klar
Började med att svetsa ihop tråget, slippa slangkopplet till oljereturen, nu sitter en nippel där, sen tätat några småläkage tack ******
Blästrat och tvättat på brandstationen
Toppen rensas, sen i med bättre bultar.
120 nm!
Sen ihop med kammarna och tima
Sen vart det klart för idag!
Farsan har äntligen förstått vad det gäller för leksaker . Till vardags tuffar han runt på en tokfin motoguzzi..
Last edited by ippe on 24 May 2010, 00:19, edited 2 times in total.
insåg nu efter att ha varit och festat en hel helg att det börjar närmara sig bromsning
Var tvungen att få oljepumpsdrevet till att sitta ordentligt, sagt och gjort.
Sen blev det att limma ihop tråget. Fan om inte detta blir tätt nu...
Drog ut till nu med massa småpill bla krymplack på ventilkåpa lite fästen etc...
Blir en stilig maskin
Var tvungen att få oljepumpsdrevet till att sitta ordentligt, sagt och gjort.
Sen blev det att limma ihop tråget. Fan om inte detta blir tätt nu...
Drog ut till nu med massa småpill bla krymplack på ventilkåpa lite fästen etc...
Blir en stilig maskin
- TobyMontana
- TobyMontana
Fick i motorn igårkväll med hjälp av toby, Smärtfritt!
Lite Småpill att göra innan uppstart, hitta lämplig plats åt catchtank och två 044er. Sen stålomspunnet från skuffen och fram... o justdet en lämplig lamell ska hittas åt svänghjulet som är på tillsnyggning.
Hade det kämpigt med kopplingarna, blir en sväng på hydroscan imorgon så får jag förhoppningsvis ihop allt..
Sen dök en snabb compact(sc6265+3.1L m50) upp och bjöd på en åktur med lite hjulspinn till 100++ knyck och en tillhörande rökridå för bakomvarande bilar
Mer skruvning imorgon! 402m till helgen
Lite Småpill att göra innan uppstart, hitta lämplig plats åt catchtank och två 044er. Sen stålomspunnet från skuffen och fram... o justdet en lämplig lamell ska hittas åt svänghjulet som är på tillsnyggning.
Hade det kämpigt med kopplingarna, blir en sväng på hydroscan imorgon så får jag förhoppningsvis ihop allt..
Sen dök en snabb compact(sc6265+3.1L m50) upp och bjöd på en åktur med lite hjulspinn till 100++ knyck och en tillhörande rökridå för bakomvarande bilar
Mer skruvning imorgon! 402m till helgen
- Ronnie AVR