Förstärkte insuget idag med 3st 10mm rundstavar. Svetsade även dumpen på insuget. Tyckte platsen var given där för den.
Tillverkade även en v-bandfläns med kona 3" till 4" för turbon när jag ändå var i verkstaden.
Tackar, typiskt att nu när man är i full gång så börjar man bli ordentligt sjukt, inte roligt med tanke på morgondagen
Fick gjort lite i garaget idag iallafall. Började med att bygga downpipen.
Från turbon konar det upp från 3" till 4" och efter 1/2m konar det ner till 3.5" igen. Försöker bygga så tight som möjligt så man slipper ett hängande avgassystem.
Skall fixa en till v-bandsförband eller dyl och ett flexrör sedan så jag kan bygga vidare på avgassystemet.
Robert var även och hjälpte mig montera pedalarna. Han började för 1 månad sedan och blev klar idag =). Fattas dock 2 skruv.
Var någorlunda pigg ikväll så gick ut och gjorde klart wastegateröret idag. Blev så jävla tajt så jag fick ytterliggare en gång göra nytt motorfäste. Nu men passar allt fint och blev själv nöjd.
Argon använder jag, jo en mer svart fog brukar jag också få när jag svetsar ihop material dikt an och bränner på ordentligt.
På avgasysemet körde jag med spalt och svetsade ganska långsamt med mindre kräm på svetsen. Ingen svetsare men fint blev det iallafall och fogarna ser stabila ut i min mening.