Page 22 of 42

Posted: 15 Jan 2007, 11:39
by fisherman
din btr chrille... var den lätt att koppla in? och hur ser du bränsletrycket ?

Posted: 15 Jan 2007, 22:45
by Chrille
fisherman wrote:din btr chrille... var den lätt att koppla in? och hur ser du bränsletrycket ?


Japp, inkopplings instruktion medföljer.
Finns uttag för BTR-mätare på den, köpte på en mätare på hydroscand.

Posted: 15 Jan 2007, 22:45
by Chrille
Arbetet med att plocka ner bakvagn fortsatte i dag sakta men säkert... som vanligt jävlas det, så jag blev sur och åkte hem.



Att få ut handbroms vajern var ju inte det lättaste.
Jag bankade, bände, vred och slog för allt vad jag kunde men inget hjälpte.
Image








Jag ringde då till Cederwall och frågade hur jag skulle göra (som jag alltid gör när jag kör fast)


Detta samtalet resulterade i detta :)
Image





Nu är nästa problem här... ABS givarna? hur får man loss dessa eller ska man klippa kabeln och skarva i hop sen?

Posted: 15 Jan 2007, 22:57
by Per Eriksson
Dra enkelt isär kabeln vid skarven under baksätet och pilla ner den genom hålet o golvet med genomföring och allt.


Menar du att du inte fick loss vajern genom att slå med en typ 6mm dorn och torslägga utifrån?

Posted: 15 Jan 2007, 23:16
by Chrille
Per Eriksson wrote:Dra enkelt isär kabeln vid skarven under baksätet och pilla ner den genom hålet o golvet med genomföring och allt.


Menar du att du inte fick loss vajern genom att slå med en typ 6mm dorn och torslägga utifrån?


Tack jag skall testa detta med kabeln.

Jag mosade på så bärarmen nästan böjde sig (något överdrivet :) )
Aset ville inte släppa.

Posted: 16 Jan 2007, 10:56
by Fanzy
sitter den så jävulst så tar man lös den i andra änden :)
fast klippa går ju fortare :P

Posted: 16 Jan 2007, 14:27
by Nisse Järnet
5-56!!!!! :D

Posted: 16 Jan 2007, 20:51
by Chrille
Fanzy wrote:sitter den så jävulst så tar man lös den i andra änden :)
fast klippa går ju fortare :P


Suck.... Varför tänkte jag inte på det :(

Skitsamma en vajer var ändå lite skadad, kostar väl inte många spänn dom där hoppas jag.

Posted: 17 Jan 2007, 21:15
by Chrille
Var uooe en snabbis i garaget idag också.

Va tomt det blev här:
Image

Efter en hel del misshandlade så släppte den med en duns... Tur man hade domkradften under och inte en hand:
Image
Image



Noterade att brömsrören såg riktigt fräscha ut... (efter jag hade kapat dom)
Skitsamma, allt skall bytas ändå!
Image

Posted: 17 Jan 2007, 21:25
by Zwofurti
hehe! köpte en bakvagn av en kille som legat utomhus..=) FY FAN va dom ringarva til vajrarna var fastrostade. fick borra ur dem, helt sjukt.

nya vajjers går på ca 700 riksdaler pirat

Posted: 17 Jan 2007, 21:27
by Chrille
Fuck!!! 700 Spänn för ett par jävla vajrar!!! Vilket jävla ockerpris...

hade jag vetat det hade jag tagit bort dom i fram...

Posted: 17 Jan 2007, 21:31
by Zwofurti
Chrille wrote:Fuck!!! 700 Spänn för ett par jävla vajrar!!! Vilket jävla ockerpris...

hade jag vetat det hade jag tagit bort dom i fram...


"Världens snålaste biltrimmare" :lol:


Hehe jadu..=) lite kostar det men skönt med nytt=)

Posted: 17 Jan 2007, 21:35
by peppe
Det där med vajrarna är ju ingen nyhet.

Ingen som minns hur bra det gick för mig? Gick inte att få lös dom. Blev helt tokig kapade lös dom med tigersågen.

Fick senare ut hylsorna då jag satte bärarmen i städet och slog med världens största slägga och bröt i två dagar.

5-56 andvändes flitigt.

Posted: 17 Jan 2007, 21:36
by Chrille
Det får bli signatur av den du! :wink:

Posted: 17 Jan 2007, 21:39
by Zwofurti
hehe! skönt att höra att jag inte är ensam..=) på min andra e30 å så var det inga problem alls! visst fick man banka lite men ingen fara.

Hehe=)

Posted: 18 Jan 2007, 21:17
by Chrille
Hur var det nu med M50 Icke vanos kolvar och M20 stakar?


Blir kompet lägre eller måste det vara Vanos kolvarna för att det ska sjunka?

Posted: 18 Jan 2007, 21:35
by powerpak
Ja du ska ha Vanoskolvar och icke vanos stakar. (eller m20B25 stakarna)

tror kompet hamnar på ca 7,5:1 då. (pga annan komphöjd.)