Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

fisherman
Posts: 261
Joined: 20 Nov 2005, 19:57
Location: Eskilstuna/Västerås

Post by fisherman »

din btr chrille... var den lätt att koppla in? och hur ser du bränsletrycket ?
you can`t pee on what you can`t catch...
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

fisherman wrote:din btr chrille... var den lätt att koppla in? och hur ser du bränsletrycket ?


Japp, inkopplings instruktion medföljer.
Finns uttag för BTR-mätare på den, köpte på en mätare på hydroscand.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Arbetet med att plocka ner bakvagn fortsatte i dag sakta men säkert... som vanligt jävlas det, så jag blev sur och åkte hem.



Att få ut handbroms vajern var ju inte det lättaste.
Jag bankade, bände, vred och slog för allt vad jag kunde men inget hjälpte.
Image








Jag ringde då till Cederwall och frågade hur jag skulle göra (som jag alltid gör när jag kör fast)


Detta samtalet resulterade i detta :)
Image





Nu är nästa problem här... ABS givarna? hur får man loss dessa eller ska man klippa kabeln och skarva i hop sen?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Dra enkelt isär kabeln vid skarven under baksätet och pilla ner den genom hålet o golvet med genomföring och allt.


Menar du att du inte fick loss vajern genom att slå med en typ 6mm dorn och torslägga utifrån?
/Per
a.k.a. Jevlar
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Per Eriksson wrote:Dra enkelt isär kabeln vid skarven under baksätet och pilla ner den genom hålet o golvet med genomföring och allt.


Menar du att du inte fick loss vajern genom att slå med en typ 6mm dorn och torslägga utifrån?


Tack jag skall testa detta med kabeln.

Jag mosade på så bärarmen nästan böjde sig (något överdrivet :) )
Aset ville inte släppa.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Fanzy
Posts: 278
Joined: 29 Nov 2005, 14:04
Location: Lycksele

Post by Fanzy »

sitter den så jävulst så tar man lös den i andra änden :)
fast klippa går ju fortare :P
------------------------------------
www.lyckselebildemontering.se
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

5-56!!!!! :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Fanzy wrote:sitter den så jävulst så tar man lös den i andra änden :)
fast klippa går ju fortare :P


Suck.... Varför tänkte jag inte på det :(

Skitsamma en vajer var ändå lite skadad, kostar väl inte många spänn dom där hoppas jag.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Var uooe en snabbis i garaget idag också.

Va tomt det blev här:
Image

Efter en hel del misshandlade så släppte den med en duns... Tur man hade domkradften under och inte en hand:
Image
Image



Noterade att brömsrören såg riktigt fräscha ut... (efter jag hade kapat dom)
Skitsamma, allt skall bytas ändå!
Image
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

hehe! köpte en bakvagn av en kille som legat utomhus..=) FY FAN va dom ringarva til vajrarna var fastrostade. fick borra ur dem, helt sjukt.

nya vajjers går på ca 700 riksdaler pirat
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Fuck!!! 700 Spänn för ett par jävla vajrar!!! Vilket jävla ockerpris...

hade jag vetat det hade jag tagit bort dom i fram...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Chrille wrote:Fuck!!! 700 Spänn för ett par jävla vajrar!!! Vilket jävla ockerpris...

hade jag vetat det hade jag tagit bort dom i fram...


"Världens snålaste biltrimmare" :lol:


Hehe jadu..=) lite kostar det men skönt med nytt=)
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Det där med vajrarna är ju ingen nyhet.

Ingen som minns hur bra det gick för mig? Gick inte att få lös dom. Blev helt tokig kapade lös dom med tigersågen.

Fick senare ut hylsorna då jag satte bärarmen i städet och slog med världens största slägga och bröt i två dagar.

5-56 andvändes flitigt.
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Det får bli signatur av den du! :wink:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

hehe! skönt att höra att jag inte är ensam..=) på min andra e30 å så var det inga problem alls! visst fick man banka lite men ingen fara.

Hehe=)
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Hur var det nu med M50 Icke vanos kolvar och M20 stakar?


Blir kompet lägre eller måste det vara Vanos kolvarna för att det ska sjunka?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
powerpak
Posts: 228
Joined: 21 Nov 2005, 12:40
Location: Karlskoga

Post by powerpak »

Ja du ska ha Vanoskolvar och icke vanos stakar. (eller m20B25 stakarna)

tror kompet hamnar på ca 7,5:1 då. (pga annan komphöjd.)
Post Reply