Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Dawe_A

Re: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Post by Dawe_A »

hehe ja för det blir ju sån oordning annars :)

Skitsamma, jag dopar mig inte (tur är väl det för då hade vet varit förjäves) men jag tycker inte att bodybuilding är ett brott.

NOG diskuterat om det
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Frode G

Post by Frode G »

E36 325 Turbo
Bullen!

Post by Bullen! »

Jag är ju känd för att va lägmäld, konflikträdd och hålla mig i bakgrunden. Men nu ska jag ta ett litet steg fram och slå mig på bröstet för ovanlighetens skull.

(och lite för att denna tråd faller i glömska då det postas getter ist. Upp med en gammal fysik ild cerveza!!)

Kroppsvikt:

Dec -11: 82kg. Ådrig med definition 75cm midja!
Fe -12: 101kg. Grov och sätter PB I bänken redan på 97kg kv. 85cm midja vilket kan anses som riktigt bra på 100kg. Om man inte ska handla skjortor (blir xxl upptill och M i midja = omöjligt)
Apr-12: 88kg. Ska ner på 85ish.

Hoppas detta kan trigga de som är lite gymintresserade.
Dawe_A

Post by Dawe_A »

najs, vi ska träna ihop någon dag.. så kanske man får tillbaka motivationen.

sist jag skulle köra med 48kg hantlarna i hantelpressen så ramlade jag av bänken (nytt gym, smalare bänkar) , konstigt att en sån sak kan förstöra ett helt träningspass

nu har jag haft en idiotförkylning i 3v och inte kunna träna.. pressade mig själv ändå och tränade onsdags förra veckan men det resulterade att jag knappt kom upp ur sängen på torsdagen.. pisskit
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Bullen!

Post by Bullen! »

Är du förkylningsfri så kan vi ta ett benpass nån dag.
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Goa resultat Bullen :!:

För mig går det åt skogen, tappade gnistan helt då jag köpte kåk som renoveras :(

Gjorde en mätning på Fitnessfestivalen som mätte muskelmassa och kroppsfett osv, det var riktigt kul även om resultatet inte var så smickrande :lol:
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
BRUZZE

Post by BRUZZE »

Bullen! wrote:Jag är ju känd för att va lägmäld, konflikträdd och hålla mig i bakgrunden. Men nu ska jag ta ett litet steg fram och slå mig på bröstet för ovanlighetens skull.

(och lite för att denna tråd faller i glömska då det postas getter ist. Upp med en gammal fysik ild cerveza!!)

Kroppsvikt:

Dec -11: 82kg. Ådrig med definition 75cm midja!
Fe -12: 101kg. Grov och sätter PB I bänken redan på 97kg kv. 85cm midja vilket kan anses som riktigt bra på 100kg. Om man inte ska handla skjortor (blir xxl upptill och M i midja = omöjligt)
Apr-12: 88kg. Ska ner på 85ish.

Hoppas detta kan trigga de som är lite gymintresserade.

får inte ihop siffroran el så är ja helt dum i huvet :D
men mellan dec 2011- feb 2012 alltså 3 månader så har du gått upp 19 kg? sen gått ner 13 på 2 månader sen igen?
_2499

Post by _2499 »

Har inte tränat på ett tag nu då motivationen inte finns. Det är helt enkelt inte kul. Hade tänkt dra igång efter sommarn igen, men då inte köra lika hårt och mycket, för det är det som får mig att tappa lusten.

Börjar bli rund om magen så det är väl dags...

Funderar på om det räcker med 2st 1h pass i veckan? Det är ju i alla fall bättre än inga alls. Skulle det då gå att lägga upp det på detta viset:

Pass 1, Bröst, biceps (Börjar passet med några axelövningar, då jag ibland får ont i axlarna vid bröstövningar)
Pass 2, Rygg, triceps, mage

Jag har läst att man ska träna muskelgrupper som aktiveras av samma rörelse.. Jävligt dåligt förklarat men säg rygg/biceps och bröst/triceps. Men när jag körde ett bröst/triceps pass förut så blev jag helt slut i triceps efter att bröstövningarna var klara.

Benen får hinnas med om jag tar något extra pass/simmar. Större ben på min kropp kommer bara ser dumt ut...
Bullen!

Post by Bullen! »

BRUZZE wrote:
får inte ihop siffroran el så är ja helt dum i huvet :D
men mellan dec 2011- feb 2012 alltså 3 månader så har du gått upp 19 kg? sen gått ner 13 på 2 månader sen igen?

ja. gick upp 12,3kg på 12 dagar. sen så gick det lite långsammare. så det är inte så farligt. strax över 5000kcal varje dag. vissa dagar mer. 21pizzor va det på 7 dagar blandannat (personbästa). alla intresserade kunde följa det på twitter. nästan varenda måltid är fotograferad och redovisad. likaså formbilder.

viktökningen gjorde jag för att sätta 200kg i bänkpress. så nu ska jag va söt till badbrallorna ska på igen. idag har jag stått och ätit lax medan Luntec kopplade sprut. han är allergisk mot fisk så det lockade inte honom nåt nämnvärt. Men maten är ALLT! det är få som förstått hur kraftfullt det är när man har pejl på mutrienterna och klarar äta 5000kcal kontinuerligt varje dag.
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Det är en jävla massa mat på en dag :shock:
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Bullen!

Post by Bullen! »

Otäckt mycket.

Här är en första anteckning på vad som åts. Men den ändrades drastiskt då jag insåg att det va för lite när miniräknaren åkte fram. Svårt att göra det på känn. Men det kan ni gå efter som ett första steg. Lägg sen på minst 600g fördelat jämt procentuellt över prot, kolh, fett. Då börjar det hända grejor.

Image

Mindre kladdigt:

4500kcal

Frukost 08:00: 
1,5dl Havregryn, 1dl Whey80, 2 Ägg, 1 Grovmacka. Div tillskott.
60g Prot, 70g kolh, 25g fett = 750Kcal.

GYM

Mellis 10:00:

1dl Whey80 + 1dl Mass FX, 1 skopa EAA.
70g Prot, 45g Kolh 5g Fett. = 500kcal

Middag1 12:00:

300g Kött, Fisk, Fågel med lämplig Kolh-källa Exempel:

300g nötfärs, 2 pitabröd, tzatziki, 
75g Prot, 100g Kolh 35g Fett = 1000kcal.

Middag2 15:00:

300g Kött, Fisk, Fågel med lämplig Kolh-källa

=1000kcal.

Middag3 18:00

Omelett med 10 ägg (2 gulor), 100g skinka, 50g ost. ett par skivor bröd. 
70g Prot, 70g Kolh, 35g fett = 880Kcal

Kvällsmål 21:00:

två grovmackor med mycket kalkon/skinka. = +350kcal mestadels kolh.  

Totalt ca 4500kcal baserat på +350 Prot, +400g Kolh 130g Fett.

Det ökades på till +400g protein och även fett/kolh ökades lite.

Råvarorna är valda med prio att kunna ätas kallt och ha med sig i vissa fall. Och tillagningstiden är oxå upprioriterad.

Idag görde jag till gymmet 06:30 och brände av 3*10 med 62kg hantlar i lutande bänk på 88kg kroppsvikt. Likaså 3*10 på 32kg hantlar i flyes med fullt utsträck. Styrkan och en del massa finns tydligen kvar. Kul.
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Alltså 12 kilo det är ju sjukt mycket skulle jag ens lyckas gå upp 5 så springa naken igenom stan här.=))) haha
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Bullen!

Post by Bullen! »

Svintoleffe wrote:Alltså 12 kilo det är ju sjukt mycket skulle jag ens lyckas gå upp 5 så springa naken igenom stan här.=))) haha

Du vägde ganska lite va? Om du följer schemat ovan så kommer du att öka i vikt.

Väger man 150kg så kommer man minska i vikt.

Notera att min 12,3kg på 12 dagar var ifrån ett utgångsläge där jag va väldigt hård å tight i kroppen. Hade legat på 2000kcal i över 10 veckor. Ser man ut som en svensson i kroppen och ska öka 12kg på 12 dagar så får man nog ligga på närmare 8000kcal de tolv dagarna.
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Bullen! wrote:
Svintoleffe wrote:Alltså 12 kilo det är ju sjukt mycket skulle jag ens lyckas gå upp 5 så springa naken igenom stan här.=))) haha

Du vägde ganska lite va? Om du följer schemat ovan så kommer du att öka i vikt.

Väger man 150kg så kommer man minska i vikt.

Notera att min 12,3kg på 12 dagar var ifrån ett utgångsläge där jag va väldigt hård å tight i kroppen. Hade legat på 2000kcal i över 10 veckor. Ser man ut som en svensson i kroppen och ska öka 12kg på 12 dagar så får man nog ligga på närmare 8000kcal de tolv dagarna.

Jag väger 60 kilo, o det spelar ingen roll hur jag äter eller hur mycket jag äter, jag åt så mycket som 6-7 gånger per dag förra året när jag tränade thaiboxing det hjälpte inte. Plus att när jag väll blir dålig i magen, då kommer allt ut o jag är tillbaka på ruta 1 igen. :(
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Bullen!

Post by Bullen! »

Svintoleffe wrote:det spelar ingen roll hur jag äter eller hur mycket jag äter

Du har fel. Du har kanske försökt att äta annorlunda eller mer. men då har du inte lyckats helt enkelt. För det spelar roll hur mycket överskott man äter när det gäller takten på viktuppgång. Det är faktiskt det enda som styr det hela och utan ett överskott så kan man inte ha en ökande trend på sin kroppsmassa.

Svintoleffe wrote:Plus att när jag väll blir dålig i magen, då kommer allt ut o jag är tillbaka på ruta 1 igen. :(

Du har fel. Allt kommer inte ut igen. redan i munhålan så börjar processerna dra igång med enzymer osv. så även om du spyr strax efter du ätit och du ser maten ligga där på golvet så har du tagit upp mycket av socker/kolh redan. proteinerna mister man ofta en större del av i det fallet. beroende på tiden den fått ligga i magsäcken. går det sen hela vägen som du nämner så har du trots allt fått i dig mycket. Men vätska kan du mista på räsermagen.

och om du får kass buk på den mängd mat som krävs för att en vuxen man ska väga över 60kg så väljer du helt enkelt inte bra råvaror till din matlagning. och bra = de råvaror som tillsammans skapar en bra fördelning mellan protein, kolhydrater, fett och samtidigt ger dig de vitaminer, mineraler och aminosyror du behöver.
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Det som jag mest äter nu är tre ägg till frukost potatis o backon vid tolv, sen potatis o köttbullar när jag kommer hem, o på kvällen så ägg igen. Eller macka me hamburgerkött.
Jag ahr nu fått reda på av läkare att jag lider av Ibs, o Jag har på dom sista tre månader fått sova på toan 3 gånger pga av detta. Jag dricker ej mjölk, men en del cola för sockret o koffinites skull ursäkta stavningen.det kan bli minst tre burkar under en dag.
Mjölk har jag slutat drukigt då magkattaren startade på en gång o min mage svällde upp.
Jag testade o åt mycket spaggeti o köttfärsås, men resultatet blev att jag dels blev väldigt uppblåst o sen fick jag spy o skita hela natten lång. :(

O tyvär så märker jag på kroppen att när jag kört cross så tar det oerhört lång tid för den o återhumta sig, vissa gånger kan det ta 5 timmar innan jag är pigg igen o knäna inte skakar.

Så alla tips är väldigt välkommna
Så tack för att du försöker hjälpa mig.

Bullen! wrote:
Svintoleffe wrote:det spelar ingen roll hur jag äter eller hur mycket jag äter

Du har fel. Du har kanske försökt att äta annorlunda eller mer. men då har du inte lyckats helt enkelt. För det spelar roll hur mycket överskott man äter när det gäller takten på viktuppgång. Det är faktiskt det enda som styr det hela och utan ett överskott så kan man inte ha en ökande trend på sin kroppsmassa.

Svintoleffe wrote:Plus att när jag väll blir dålig i magen, då kommer allt ut o jag är tillbaka på ruta 1 igen. :(

Du har fel. Allt kommer inte ut igen. redan i munhålan så börjar processerna dra igång med enzymer osv. så även om du spyr strax efter du ätit och du ser maten ligga där på golvet så har du tagit upp mycket av socker/kolh redan. proteinerna mister man ofta en större del av i det fallet. beroende på tiden den fått ligga i magsäcken. går det sen hela vägen som du nämner så har du trots allt fått i dig mycket. Men vätska kan du mista på räsermagen.

och om du får kass buk på den mängd mat som krävs för att en vuxen man ska väga över 60kg så väljer du helt enkelt inte bra råvaror till din matlagning. och bra = de råvaror som tillsammans skapar en bra fördelning mellan protein, kolhydrater, fett och samtidigt ger dig de vitaminer, mineraler och aminosyror du behöver.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Eastmannen

Sv: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Post by Eastmannen »

Nu kommer väl Bullen strax med ett uttömmande svar men det du skriver att du äter är ju inte mycket alls ( min personliga åsikt).
På morgonen kan du ju börja äta mer. Tex en tallrik gröt, + dina ägg och en macka med mycket pålägg.

Lunchen och middagen är det bara att äta mera.

Det enda allt handlar om är hur många kcal du äter, och i vilken form. Allt handlar om vad du äter, Allt.
Post Reply