Nu är bilen provkörd! 
Tanken var ju att Johan skulle komma förbi och hjälpa mig mappa i går.. Tyvärr kroknade han i onsdags och lär riktigt nere i skiten när jag pratade med honnom i går FM.

Men han lovade att supporta via telefon i stället om jag behövde hjälp.
Sagt och gjort, jag stack från jobbet lite tidigare i går gjorde bilen skapligt körklar för gatan.

Han gick snålt och fett om vart annat i början, men Johan fanns där i telefonen som guidade mig i Nirat tills bilen börja går bra.
Jag kände direkt att motor karaktären har gått åt det håll jag ville
Högre komp, snällare kammar och annan turbo/grenrör har bidragit med ett kännbart starkare mellanregister och tidigare laddtrycks uppbyggnad!
Jag gjorde ju ett test med förra setupen.. Endast laddtryck på ovansidan av WG. för att tvinga den i stängt läge.
På 3:ans växel och full gas från 3000varv så var det som vanligt ca 0,5bar vid 4000 varv.
Nu sitter det en 0,9 bars frjäder i WG. som är kopplad som vanligt, med laddtryck på undersidan.
Ny test: 3:ans växel från stax under 3000 varv och full gas.. vid 4000 varv hade jag nu ett kilo! Då får man också ha i åtanke att den är än så länge bara jävligt grovmappad, mottrycket i grenröret kommer att öppna WG ännu tidigare... Det käns som att det här kommer bli jävligt bra när allt är klart!
Jag ska erkänna att jag känner mig fånigt nöjd nu när bilen är provkörd och allt verkar funka så här långt.
Nu ska jag bara försöka sansa mig och inte åka i väg och bromsa bara för att jag vill.
Jag snacka med Ärtan nyss, han frestade med en tid för bromsning om tre veckor.
Men neee... Jag skall köra lite mer på gatan och försöka flörta lite med Johan så han kommer över och hjälper mig. Mappa in bränslet nogrannare och kanske börja höja laddet lite. Jag vill att allt skall funka och kännas 100% innan jag är redo för bromsning.