Peter´s SFRO E36 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

MarcoE36

Re: Peter´s E36 Turbo 572whp723nm

Post by MarcoE36 »

Tjenare! Har lite frågor om du orkar svara :P

Varför vill man svetsa drevet till oljepumpen? såg att du gjort det med, hur får man dit kedjan då, lossar man den delen av oljepumpen då eller?

Vart köpte du eagle stakar och cp kolvar?

Had
E36 328 M50 Turbo

Garaget Sida
http://www.garaget.org/?car=120288" onclick="window.open(this.href);return false;

PPF Sida
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=38843" onclick="window.open(this.href);return false;
Ronnie AVR

Peter´s E36 Turbo 572whp723nm

Post by Ronnie AVR »

Du tar bort risken muttern gängar upp sig och du tappar oljetryck. Lossa bara 4 10ans skruvarna till pumpen kan du ta bort kedjan.

Kolvar och stakar tillhandahåller PPF.
MarcoE36

Post by MarcoE36 »

Okej nice! lånar din tråd lite :p Men om man kört ras vill man använda gamla pumpen då (mkt spåner)? Hade iaf olje tempt på 1,5 på tomgång varm och 6-7 vill jag minnas vid pådrag är det okej?
Men jag hittar inga eagle stakar i shoppen :/
E36 328 M50 Turbo

Garaget Sida
http://www.garaget.org/?car=120288" onclick="window.open(this.href);return false;

PPF Sida
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=38843" onclick="window.open(this.href);return false;
Ronnie AVR

Peter´s E36 Turbo 572whp723nm

Post by Ronnie AVR »

Personligen skulle ja aldrig använda den pumpen om du dessutom ska i med nya lager kolvar mm mm. Ny pump på Bmw är runt 3k och de tycker jag är värt kosta på om man ändå ska ut med xxxx tusen på sportiga saker i maskinen.
En sak man lärt sig är den fattiga bygger flera ggr = dyrare i slutändan.

Kör Ppf H-profil annars eller så kan dom säkert ta hem Eagle om du frågar men dom är nog dyrare.

Sorry för OT!
TreLingon

Post by TreLingon »

Ronnie AVR wrote:Personligen skulle ja aldrig använda den pumpen om du dessutom ska i med nya lager kolvar mm mm. Ny pump på Bmw är runt 3k och de tycker jag är värt kosta på om man ändå ska ut med xxxx tusen på sportiga saker i maskinen.
En sak man lärt sig är den fattiga bygger flera ggr = dyrare i slutändan.

Kör Ppf H-profil annars eller så kan dom säkert ta hem Eagle om du frågar men dom är nog dyrare.

Sorry för OT!

Kladda på ni ! Tack för svaret Ronnie så slapp jag ;)
Palesjo

Post by Palesjo »

Som tidigare sagt så hoppas jag att du kommer till västerås träffen nu på lördag igen! Hann kolla på den väldigt snabbt för att jag hade kompisar där som inte alls gillar bmw och vi skulle dra ut på race ;)

Och så har jag inte orkat läsa igenom hela tråden så då frågar jag nu ist. Men varför byta framljusen? Dom du har nu sitter sååå bra på din och passar på den till 100%!

Mvh
Tobias
Bmw E36 325 Coupé: http://www.garaget.org/?car=335913

*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
Bolero

Post by Bolero »

Ser bra ut Peter dock instämmer jag i skaran om dina fula ögonlock, sälj inte dom bara såga/elda upp skiten så man slipper bli plågad på fler bilder! =)

Hur lyder vinterns planer ?

Mvh
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
TreLingon

Post by TreLingon »

Palesjo wrote:Som tidigare sagt så hoppas jag att du kommer till västerås träffen nu på lördag igen! Hann kolla på den väldigt snabbt för att jag hade kompisar där som inte alls gillar bmw och vi skulle dra ut på race ;)

Och så har jag inte orkat läsa igenom hela tråden så då frågar jag nu ist. Men varför byta framljusen? Dom du har nu sitter sååå bra på din och passar på den till 100%!

Mvh
Tobias

Blir det bra väder så är jag nog där ! Framljusen kommer bytas då ett par orginallysen ska på !
Ev ett par från Schimedmann som är lite svart tonade ! Blir nog finare !
TreLingon

Post by TreLingon »

Bolero wrote:Ser bra ut Peter dock instämmer jag i skaran om dina fula ögonlock, sälj inte dom bara såga/elda upp skiten så man slipper bli plågad på fler bilder! =)

Hur lyder vinterns planer ?

Mvh

Ögonlocken kommer och ryka när dom nya lyserna kommer i vinter !

Vinternaplaner... Oj finns alltid saker man vill göra om osv så vi får se !
Har inga direkta stora planer utan blir nog lite små pill allmäny. Som sagt vi får se :)
Palesjo

Post by Palesjo »

TreLingon wrote:
Palesjo wrote:Som tidigare sagt så hoppas jag att du kommer till västerås träffen nu på lördag igen! Hann kolla på den väldigt snabbt för att jag hade kompisar där som inte alls gillar bmw och vi skulle dra ut på race ;)

Mvh
Tobias

Blir det bra väder så är jag nog där ! Framljusen kommer bytas då ett par orginallysen ska på !

Härligt att höra!! :) Jadu synd tycker jag då jag verkligen gillar dom där! Du får hojta till om du ska sälja dom fast jag fortfarande letar e36 hehe ;)

TreLingon

Post by TreLingon »

Palesjo wrote:
TreLingon wrote:

Mvh
Tobias

Härligt att höra!! :) Jadu synd tycker jag då jag verkligen gillar dom där! Du får hojta till om du ska sälja dom fast jag fortfarande letar e36 hehe ;)

Haha jag hör av mig isof ! Tror ett par orginal lycktor med svarttoning blir grejjt !
Palesjo

Post by Palesjo »

Det är bra det :) Ja smaken är som baken ;)

CarpeDiem

Post by CarpeDiem »

Hur går det med projektet, Peter? :)
I live my life a quarter mile at a time
TreLingon

Post by TreLingon »

Palesjo wrote:Det är bra det :) Ja smaken är som baken ;)

Så äre !
TreLingon

Post by TreLingon »

CarpeDiem wrote:Hur går det med projektet, Peter? :)

Kör ju bilen då händer det inte så mkt här ! :)
CarpeDiem

Post by CarpeDiem »

TreLingon wrote:
CarpeDiem wrote:Hur går det med projektet, Peter? :)

Kör ju bilen då händer det inte så mkt här ! :)

Hehe ok :)
I live my life a quarter mile at a time
TreLingon

Post by TreLingon »

Tjoho sommaren har varit rolig och bilen har fungerat skitfint och är kalas nöjd !

Nästa år kommer lite små uppdateringar som turbo byte och nytt 3.5" avgas att infinna sig !
Vill ha lite mera effekt :lol:
Kommer även se över vissa saker som man stört sig på och kolla över allt hur det ser ut !
Kanske lite nya pålitligare mätare i kupen men annars i det stora hela ny turbo och avgas that´s it och nya framlysen.

Kommer att ha min semester som jag sparat från sommaren nu och vara bortrest större delen av semestern och kommer hem igen den 13 okt. Så hinner inte åka något mera i år !

Bilen är nu avställd och sover gott under täcket i garaget !
Kommer att vakna lite senare under hösten/vintern med uppdateringar !

Bild från sista åkningen ;)

Image
Post Reply