Page 22 of 23
Posted: 30 Mar 2009, 13:16
by erikkihl
Pimplaren wrote:Stöddig låda
Vad har du för förpump i tanken? som matar catchen?
Sen dubbla 044?:)
Vanlig orginal, eller om det var en 984. KOmmer inte ihåg riktigt. Sen är det 3st 984.
Annars det som hänt är att bottendelen sitter ihop, toppen är på ventilsätes fräsning, sprängkåpa helsvetsad och klar och har även byggt mig ett nytt pedalställ. Så hoppas få ihop motorn inom den närmsta veckan, så att man kan börja koppla in nya sprutet
Posted: 30 Mar 2009, 13:55
by TurboBackman
Läst igenom hela tråden nu och de skönt att se mera av e28
Keep up the good work!
Posted: 30 Mar 2009, 20:03
by Pimplaren
erikkihl wrote:Pimplaren wrote:Stöddig låda
Vad har du för förpump i tanken? som matar catchen?
Sen dubbla 044?:)
Vanlig orginal, eller om det var en 984. KOmmer inte ihåg riktigt. Sen är det 3st 984.
Annars det som hänt är att bottendelen sitter ihop, toppen är på ventilsätes fräsning, sprängkåpa helsvetsad och klar och har även byggt mig ett nytt pedalställ. Så hoppas få ihop motorn inom den närmsta veckan, så att man kan börja koppla in nya sprutet
Snoskpelle
låter helfint! min m535 turbo börjar likna något snart också! dock inte lika ball maskin som du
Posted: 01 Apr 2009, 20:11
by erikkihl
Nu är även kardan betälld ifrån SVEA. Så till helgen blir det ev bygge av kardantunnel, ska väl även försöka få ihop motorn under helgen om toppen e klar.
Måste börja öka skruvar tempot nu lite eftersom det är bokat ett besök hos Ärtan och hans magiska mappar dator den 7maj
Posted: 01 Apr 2009, 20:49
by E34 RRT
fn du skulle ha bokt tid den 6 maj då skulle de gått bra det är min födelsedag då! NOT
Posted: 05 Apr 2009, 02:50
by börjesson
Grymt bygge! Att man inte sett detta innan
Posted: 09 Apr 2009, 10:08
by Pimplaren
Hur mycket rubbar domdär hooiser däcken i?
är det 10"?
Jag provade med mt ed drag 10" och det verkar nästan omöjligt
haha
et street 10.5 verkar lira dock!
Posted: 14 Apr 2009, 19:53
by erikkihl
Pimplaren wrote:Hur mycket rubbar domdär hooiser däcken i?
är det 10"?
Jag provade med mt ed drag 10" och det verkar nästan omöjligt
haha
et street 10.5 verkar lira dock!
Dom är precis ut till plastbreddaren, har tagit bort orginal skärmkant. Tror det var 26x10-15 på däckena.
Det som hänt annars under påsk är att jag har byggt kardantunnel, så skall försöka och helsvetsa den under veckan.
Posted: 26 Apr 2009, 19:48
by erikkihl
Usch nu börjar jag bli riktig nervös hur jag ska få ihop allt till bromsningen. Har inte fått tillbaka toppen ännu, så börjar att bli tight med tid, speciellt eftersom sprutet ska ju också kopplas in...
Posted: 03 May 2009, 20:18
by erikkihl
Bromsningen den 7, sket sig pga av 5krokiga ventiler och att lamellerna ligger i USA... Så blir till att vänta lite till, ventilerna är beställda och skall slipas in så fort som möjligt.
Några bilder på nya kardanen och kardantunneln, där även sprutet håller på och kopplas in.
Posted: 03 May 2009, 20:24
by Bäckis
Har du kört med originalfjädrar eller varför var de krokiga? Original duger inte till mkt ladd och varv.
Posted: 03 May 2009, 20:40
by erikkihl
Bäckis wrote:Har du kört med originalfjädrar eller varför var de krokiga? Original duger inte till mkt ladd och varv.
Ja jag har haft orginal fjädrar. Visste inte att det brukade va ett problem med dom.
Ngt som ni har hemma eller? Hur mycket brukar orginal palla med?
Posted: 03 May 2009, 21:44
by Bäckis
Det funkar inte alls,blir ventilflyt och krokiga ventiler, något du nu upptäckt.
Ja, vi har feta satser som gör jobbet på hyllan.
Posted: 03 May 2009, 21:54
by erikkihl
Det e ju fan att man alltid ska lära sig den dyra vägen... Blir väl till att gräva ännu djupare i plånboken
Posted: 03 May 2009, 21:58
by Bäckis
Har jag vägrat dig svar någon gång Erik? Fråga, blir alltid billigast så.
Posted: 03 May 2009, 22:05
by erikkihl
Bäckis wrote:Har jag vägrat dig svar någon gång Erik? Fråga, blir alltid billigast så.
Nej det har du ju inte gjort....
Ska börja fråga dig mera nu
Posted: 01 Jul 2009, 19:29
by erikkihl
Nyss hemkommen ifrån PPF, tyvärr så sprack antagligen blocket vid 1.5bar och tror det va 715whp. Men innan dess fungerade allting förjävligt bra....
Är jävligt imponerad över v44, hur bra det fungerar.
Så det får bli nya tag någon dag, och börja riva igen. Kollade föut i garaget och kör man den på starten så står det som fontäner med vatten ur 2'an ocg 6'ans cylinder.