Page 22 of 25
Posted: 20 Oct 2010, 20:22
by Wiic
Posted: 23 Oct 2010, 23:28
by Wiic
Känns just nu som om man ska ta o skita i allt som har med bilar o göra.. FAN!
Posted: 23 Oct 2010, 23:30
by CrazyVikingsRacing
Wiic wrote:Känns just nu som om man ska ta o skita i allt som har med bilar o göra.. FAN!
Så känns det alltid när motivationen försvinner, knyppla är ett alternativ eller varför inte börja med en whiskey samling
.
Posted: 25 Oct 2010, 19:48
by Wiic
CrazyVikingsRacing wrote:Wiic wrote:Känns just nu som om man ska ta o skita i allt som har med bilar o göra.. FAN!
Så känns det alltid när motivationen försvinner, knyppla är ett alternativ eller varför inte börja med en whiskey samling
.
Haha, exakt. Frimärken har varit lockande ett tag också...
Posted: 25 Oct 2010, 19:52
by Wiic
I fredagskväll vid 22:30 tiden stod min bruksbil såhär och jag var vansinnig!!
En aning låg..
Fick bli vinterpuckar bak sålänge
Det förbannade däcket som gav upp med mönster kvar..
Var bara tvungen o testmontera lite. Dessa ska blästras och lackas svarta
Bonusbild!
Idag eftermiddag på håltimmen.. 15 minuter till lektionen börjar och 1 mil till skolan..
Passade även på att komptesta bilen ikväll.
Alla 6 cylindrar låg på ungefär 11,5 kg/cm^2/150-160 psi. Det är omkring 10.4 - 11 bar.
Mvh
Posted: 25 Oct 2010, 20:13
by CrazyVikingsRacing
Wiic wrote:Bonusbild!
Alltså det finns enklare sätt att börna på, istället för att köra vinkelslipen i däcket
.
Posted: 25 Oct 2010, 20:25
by Wiic
CrazyVikingsRacing wrote:Wiic wrote:Bonusbild!
Alltså det finns enklare sätt att börna på, istället för att köra vinkelslipen i däcket
.
Haha, då är det väl jag som har misstagit allt nudå.. Nae, jag fick ju punktering på däcket
. Så då störd som man är så går det inte o kränga av ett däck med 2mm mönster på.. Då får man ta tag i andra åtgärder =D
Posted: 25 Oct 2010, 20:28
by CrazyVikingsRacing
Okej varför går det inte att kränga av ett däck med 2mm på ?
Posted: 25 Oct 2010, 20:47
by Wiic
CrazyVikingsRacing wrote:Okej varför går det inte att kränga av ett däck med 2mm på ?
Det känns ju förbannat fel, går ju alltid o burna upp fattaru vääl?
. Det är som allt slänga en halv öl liksom.
Posted: 25 Oct 2010, 20:49
by Dawe_A
Haha.. fan vad ni missförstår varandra..
Posted: 25 Oct 2010, 20:52
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:Haha.. fan vad ni missförstår varandra..
Mmm känns lite så
. Så vi lämnar det här
Posted: 25 Oct 2010, 21:01
by Wiic
Haha, jag skriver/läser från iphonen, så det blir lite knasigt. Men skitsamma =D. Men nu fattar jag, haha.
Posted: 08 Nov 2010, 19:28
by Sjögren Racing
Tjena!
Vad åker du med för ET och bredd på hjulen?däckdimension?
mvh
Posted: 08 Nov 2010, 20:02
by Wiic
Sjögren Racing wrote:Tjena!
Vad åker du med för ET och bredd på hjulen?däckdimension?
mvh
ET 13 runt om.
8,5"
Med grovt valsade skärmar så funkar 235/45or om man inte kör toklågt.
Men jag ska köra 215/40 runt om.
Fram klarar man sig på 225/45 om man kör lågt.
Mvh
Posted: 11 Dec 2010, 21:32
by Wiic
Är lite kass med uppdateringarna men skitsamma..
Har i princip plastat och spacklat färdigt bakspoilern. Inga jävla lister här inte!!
Fick även hem lite lysen och sånt huxflux..
Nya framlysen och röktonade blinkers.
Nu ska fronten och bakdelen slipas färdigt, sen ska de lackas. När de är monterade ska det byggas avgas etc..
Även justerbara topplagringar ska inhandlas nästa vecka.
Mvh
Posted: 12 Dec 2010, 20:48
by Wiic
Nu är även coilovern demonterad och mätt, imorgon beställer jag nya topplagringar.
De ska poleras och gnuggas upp rejält innan montering sen. Ska ta o demontera den andra coilovern från bilen imorgon.
14mm visade den, dock blev det fel på det här fotot..
Mvh
Posted: 14 Dec 2010, 01:59
by CrazyVikingsRacing
Du satte väl inte "stötdämparkolven" i skruvstädet?
Mvh