Page 22 of 69
Posted: 21 Mar 2010, 20:00
by Johan99
Blir riktigt grymt!
Hoppas mina LM kopior ser lika bra ut som dina...
Posted: 21 Mar 2010, 20:01
by johankihl
Johan99 wrote:Blir riktigt grymt!
Hoppas mina LM kopior ser lika bra ut som dina...
Vart beställde du ifrån?
Posted: 21 Mar 2010, 20:05
by Johan99
johankihl wrote:Johan99 wrote:Blir riktigt grymt!
Hoppas mina LM kopior ser lika bra ut som dina...
Vart beställde du ifrån?
Beställde av en firma på ebay.co.uk
Posted: 21 Mar 2010, 20:06
by johankihl
Johan99 wrote:johankihl wrote:Johan99 wrote:Blir riktigt grymt!
Hoppas mina LM kopior ser lika bra ut som dina...
Vart beställde du ifrån?
Beställde av en firma på ebay.co.uk
Ok, samma mått?
Posted: 21 Mar 2010, 20:08
by Johan99
Nej 8x18 och 9x18. Så här ska tydlingen bakfälgen se ut:
Posted: 21 Mar 2010, 20:18
by johankihl
Johan99 wrote:Nej 8x18 och 9x18. Så här ska tydlingen bakfälgen se ut:
På bilden är det ju iaf 3 faser på fälgbanan, det gör faktiskt ganska mycket jämfört med de som finns att köpa i Sverige. Blir garanterat bra!
Posted: 21 Mar 2010, 20:27
by johankihl
Fortsatte med motorn idag.
Hittade en påse på min arbetsbänk som en Raggare hade lagt där med en text på som jag ska se till att han får äta upp
Gjorde rent motorblocket och provmonterade veven. Väntar på lite bultar och topp packning så kan jag slå ihop hela maskinen.
Fick även modifiera skrapplåten i tråget en aning för att 5-serie tråget skulle gå dit. Får alla göra det?
Plockade fram Millway camber/caster justeringsplattor ur gömmorna och monterade när allt annat var klart. Kom även på att de även korrigerar för bumpsteering när man sänker bilen. Nu saknas lite coilover fjädrar och ställbara topplagringar så är framvagnen färdig. För er som inte sett ett M3 fjäderben kan ni ju notera att det ser lite annorlunda ut.
Posted: 21 Mar 2010, 21:03
by Grefven
KKR-Rille wrote:Med den lacken och dom fälgarna sticker jag ut näbben och påstår att du har sveriges snyggaste M3 E30, den är så rätt i alla riktningar! snyggt jobbat!
det gör ont att säga det. men jag är benägen att hålla med. jag får ju börja babbla om att "en riktig m3 har s14 bla bla bla" för att hävda mig här.
detta blir årets ballaste bygge helt klart.
ulf viking är oxå en kandidat men då hans är lite för tom på tyg invändigt för min smak så leder kihl.
Posted: 21 Mar 2010, 21:33
by E30Anders
Jag fick också modifiera min skvalpplåt för att få dit e34 tråget på s50:in men det var inte mycke jag behövde kapa bort.....
Har du tagit bort den ingjutna skvalphistorien som sitter i e34 tråget?
Ser för övrigt jäkligt bra ut!!!
Mvh/ Anders
Posted: 21 Mar 2010, 22:09
by JMK Racing
Looking Good johan..!!
Fälgarna är riktigt snygga o ihop med en m3e30 blir ju resutatet *SWEET*
Posted: 21 Mar 2010, 22:24
by robin161
[quote="johankihl"]Fortsatte med motorn idag.
Hittade en påse på min arbetsbänk som en Raggare hade lagt där med en text på som jag ska se till att han får äta upp
haha å hur ska du få han å göra det då?
Posted: 21 Mar 2010, 23:17
by johankihl
robin161 wrote:johankihl wrote:Fortsatte med motorn idag.
Hittade en påse på min arbetsbänk som en Raggare hade lagt där med en text på som jag ska se till att han får äta upp
haha å hur ska du få han å göra det då?
Han ska få titta på mina tyska Startec bakljus när jag fäller ner tunga högern
Posted: 21 Mar 2010, 23:18
by johankihl
E30Anders wrote:Jag fick också modifiera min skvalpplåt för att få dit e34 tråget på s50:in men det var inte mycke jag behövde kapa bort.....
Har du tagit bort den ingjutna skvalphistorien som sitter i e34 tråget?
Ser för övrigt jäkligt bra ut!!!
Mvh/ Anders
Jag har inte tagit bort något i tråget, den sitter väl bra där den sitter? Eller borde man kanske bygga något eget lite effektivare?
Posted: 21 Mar 2010, 23:31
by E30Anders
Jag borrade bort skrapplåten eller vad man kallar den som sitter fast i e34 tråget, och använde orginalet i plåt som sitter på s50:in som jag fick kapa lite i för att e34 tråget skulle passa.
Kanske funkar lika bra med det som sitter i e34 tråget......
Mvh/ Anders
Posted: 22 Mar 2010, 00:32
by robin161
Han ska få titta på mina tyska Startec bakljus när jag fäller ner tunga högern
[/quote]
hahaha ska ni köra konbana eller?
Posted: 22 Mar 2010, 11:33
by Silverboy
Hmm.. Sitter diffen din lenger fram? siden du fikk plass til festet foran tverrbjelken..
Og en fundering til, hvorfor svetsat fast ett nytt rør inni det andre på diff festet før du svarvade bussningar? Det gjorde ikke jeg..
Posted: 22 Mar 2010, 12:49
by johankihl
Silverboy wrote:Hmm.. Sitter diffen din lenger fram? siden du fikk plass til festet foran tverrbjelken..
Og en fundering til, hvorfor svetsat fast ett nytt rør inni det andre på diff festet før du svarvade bussningar? Det gjorde ikke jeg..
Min diff sitter lite längre fram då jag valde att svetsa fast klumpen med helt raka drivaxlar. Med e34 M5 kåpan så blir det då tillräckligt med plats för att ha kvar balken intakt. Svetsade i ett rör då jag inte hade material till större än 50mm. Absolut inte nödvändigt