Page 22 of 37
Posted: 15 Feb 2010, 22:23
by M-pirre-M
skogsmulle: perfekt köp!
senaste köpet var lack till bilen 1 liter montrealblå metallic med 1l klarlack å härdare hit å dit (färgkit)
paya bara 800kr vilket jag tycker ee billigt som ***
Posted: 16 Feb 2010, 00:37
by dgyldmark
titanventiler
Posted: 16 Feb 2010, 01:07
by Dajb
Bmw e30 323i 1984
4 ägare
14.700mil
lite småfel
till synes väldigt lite rost för sin ålder
kommer bli ett projekt som kommer byggas i olika versioner
Mvh
Posted: 16 Feb 2010, 09:42
by M3-emil
En V70 t5 till tjejen, en Thailandsresa till familjen och en Ettan lössnus till mig själv.
Posted: 16 Feb 2010, 10:21
by Hansa
M3-emil wrote:En V70 t5 till tjejen, en Thailandsresa till familjen och en Ettan lössnus till mig själv.
det är INTE pengarna det sitter i hör jag! =)
Posted: 16 Feb 2010, 10:52
by Pitbull
dgyldmark wrote:titanventiler
Som har bytesintervall på 25 timmar.
KTM rullar 150 timmar på org ventiler.
Posted: 16 Feb 2010, 11:51
by Crille74
Pitbull wrote:dgyldmark wrote:titanventiler
Som har bytesintervall på 25 timmar.
KTM rullar 150 timmar på org ventiler.
Ursäkta, vad tror du de sitter i Ktm? det sitter titan.
Farsan har en Husqvarna te250 med titan ventiler, har gått 280tim
Vad får dig att tro att titanventiler har bytesintervaller på 25tim?
Posted: 16 Feb 2010, 14:26
by Die erste Dobermann
En del sport hojar har ju haft titan ventiler i flera år och jag har då kørt ca 1000 mil utan att bytt ventiler och ventil justerings intervallet ær 4000mil på R1-orna.
Posted: 16 Feb 2010, 16:56
by nicke.t
är de inte ventilsätena som tar stryk me titan ventiler?
Posted: 16 Feb 2010, 17:03
by skogsmulle
Die erste Dobermann wrote:En del sport hojar har ju haft titan ventiler i flera år och jag har då kørt ca 1000 mil utan att bytt ventiler och ventil justerings intervallet ær 4000mil på R1-orna.
första storservicen är vid 4600 och de menas att man tittar ventilspelet, och de brukar oftast inte behöva justeras. samma med R6'orna och de har rödmarkering vid 17500 och varvstopp vid 18000. samma intervaller med dem. Grymma grejor
Posted: 16 Feb 2010, 19:06
by dgyldmark
Pitbull wrote:dgyldmark wrote:titanventiler
Som har bytesintervall på 25 timmar.
KTM rullar 150 timmar på org ventiler.
Skoglund...
Varför gör du ett sådant här inlägg när du själv inte åker hoj på gatan, Så vitt jag vet har du aldrig kört så långt att det rasat.
Posted: 16 Feb 2010, 21:56
by M3-emil
Hansa wrote:M3-emil wrote:En V70 t5 till tjejen, en Thailandsresa till familjen och en Ettan lössnus till mig själv.
det är INTE pengarna det sitter i hör jag! =)
Kontot är tomt
Posted: 16 Feb 2010, 22:30
by Dajb
nicke.t wrote:är de inte ventilsätena som tar stryk me titan ventiler?
Helt rätt, det är sätena som tar stryk, inte ventilerna i sig själva
på honda var det problem med att ventilen började rotera med mera
Mvh
Posted: 16 Feb 2010, 22:41
by erik@e30
En veckas dykning på Galapagos öarna ca 25 000:- på den här båten
http://www.deepbluegalapagosdiving.com/
Posted: 17 Feb 2010, 01:33
by jmallservice
en bmw 325-89 med m paket. och chippad styrbox,
Markus ford express.
ford escort (skrot).
guitar hero till nintendo,t
2 plattor redbull, så man orkar sena nätter
Posted: 17 Feb 2010, 11:14
by Oscarr
Det där är nått jag vill göra!
Posted: 19 Feb 2010, 14:24
by Pitbull
Crille74 wrote:Pitbull wrote:dgyldmark wrote:titanventiler
Som har bytesintervall på 25 timmar.
KTM rullar 150 timmar på org ventiler.
Ursäkta, vad tror du de sitter i Ktm? det sitter titan.
Farsan har en Husqvarna te250 med titan ventiler, har gått 280tim
Vad får dig att tro att titanventiler har bytesintervaller på 25tim?
Hör med Honda ska du få se!!