Page 22 of 26

Posted: 07 Sep 2009, 17:47
by BLS
hehe kjula är 19-20 September :D

Posted: 07 Sep 2009, 22:25
by Bäckis
Vi är anmälda till Kjula så det blir att slå ur henne en gång till i år. Hoppas på minst 3-4 tiondelar bättre tid och 4-5 km/h nu när däcken förhoppningsvis går fritt.

Om motorn är lika hel och fin som tidigare så säljes den turnkey med koppling och låda för 100k efter det. Får jag inte det så säljer jag inte och skippar att bygga 3,2:an av ren lathet.

Skulle någon vilja köpa hela bilen turnkey så kan det ev bli tal om det med då jag kanske får loss en riktig dragracebil och då har jag inte tid med den här mer.

Posted: 07 Sep 2009, 22:48
by christoffer jansson
har ni fått bekräftelse mejl?

Posted: 08 Sep 2009, 08:02
by Bäckis
Nej.

Jag mailade och frågade och det var grönt, ta det lugnt fick jag till svar. Mao är du garanterat också med.

Posted: 08 Sep 2009, 13:51
by JimmyA
sjukt bra pris! ibland hatar man sig själv att man inte har pengar liggandes!

Posted: 08 Sep 2009, 15:03
by Bäckis
Alltså motorn turn key, inte bilen. Jag är vare sig fattig eller dum :)

Det kanske var luddigt skrivet? Jag tycker 100k för motor/låda/koppling är billigt.

Posted: 08 Sep 2009, 16:16
by ^Tonix^
Ja 100k är billigt för motor/låda/koppling. De är ju mycket billigare än att bygga själv.
Skulle man möjligtvis kunna få den mappad för blyfri 98 till samma pris? :roll:
Då vi inte har E85 här i finland ännu.

Posted: 08 Sep 2009, 17:47
by Bäckis
Det blir inte i närheten av denna effekt på 98 oktan, men visst skulle det gå.

Posted: 08 Sep 2009, 19:48
by Hells racing
10,52s@221km/h blir din bästa tid på kjula :wink:
Kommer nog och kollar i alla fall. Hade helst varit med och kört själv, men det vart hål i toppen uppe i Orsa :cry:

Posted: 08 Sep 2009, 20:01
by Bäckis
He he, kan stämma.

Kom ner med den så lagar vi den åt dig så kan du vara med. Du vet vilket nummer min tele har....

Posted: 08 Sep 2009, 21:07
by Hells racing
Toppen är tyvärr kabbslut :cry: Förbränningrummet ser ut som en krater, en ventil med säte skrot. Sen så är det flera hål ut till vattenkanalen, ser ut som om man skulle gått lös med plasma skärare :?
Så kompen gick ut i kylsystemet och tog med sig kylet åxå :evil: Skickar bilder till dej i morgon så ska du få se eländet.

Posted: 10 Sep 2009, 22:29
by Bäckis
Fick bekräftat att jag har plats på Kjula idag. Ni som visat intresse för kraftkällan kan ju komma dit och titta och lyssna :)

Posted: 19 Sep 2009, 09:32
by kristov
Bäckis wrote:Det blir inte i närheten av denna effekt på 98 oktan, men visst skulle det gå.


Vad skulle den gje på BF98?

Posted: 19 Sep 2009, 13:17
by Bmwandreas
kristov wrote:
Bäckis wrote:Det blir inte i närheten av denna effekt på 98 oktan, men visst skulle det gå.


Vad skulle den gje på BF98?


450 whp skulle nog vara säkert.

Posted: 19 Sep 2009, 15:07
by Grefven
jag har ställt frågan 5 gånger tidigare men har inte blivit klokare. :oops:


MEN varför åker folk 600whp i en volvo 16v på 2,3 liter på 98oktan och en "Fin s14" eller för den delen även andra fina bmw motorer. varför går det inte att åka 98 och lite mos på dem?

Posted: 19 Sep 2009, 15:14
by Bmwandreas
Skiljer mycket på olika motorer hur spikkänsliga de är. Skulle man köra lågt komp i en S14 skulle man också kunna plocka mer effekt.

Posted: 19 Sep 2009, 15:18
by Grefven
vad är det som gör dem spikkänsligare? om de nu åker samma kompförhållanden. något man kan bygga bort?

jag vill inte låta otrevlig och kritisk för det du säger är uppenbarligen en sanning då ni har fina grejor för att höra spikningar. jag vill bara lära mig för jag har en del kompisar som alltid tar det som exempel och säger att bmw motorerna är skrot om de spikar så lätt. och det måste jag kunna försvara, eller iaf ge ett bra svar på :lol: