Page 22 of 29

Re: Precision SC62

Posted: 23 Mar 2012, 17:45
by Davajn
Nu är den släppt http://www.precisionturbo.net/products/ ... 66-CEA/494

Erbjuds tydligen bara med S kåpan. Hade gärna sett en med H kåpan och 3" utlopp. Kanske man måste satsa på 67an då.

Andreas har du någon möjlighet att få datablad och kolla skillnaden mellan yttermåtten på 64an och 67an?


Kontaktade Larry Prebis då han hade länkat lite info tidigare om någon prototyp turbo från PTE som han testade. Detta fick jag som svar:

I know more about the 6466 than anyone seeing I did the testing on it! Here is a copy/paste from a post I just did on the supra forums:

"This was on Craig's car and all the turbos were all in!

http://i738.photobucket.com/albums/xx26 ... 64vs67.jpg


Now look at this next dyno on Reid's car, the 64 out spooled the 67 and made more HP showing that when inits efficiency range it outperforms the 6766, not until we went all in like on Craig's car did the 67 make more HP.

http://i738.photobucket.com/albums/xx26 ... idsCar.jpg "

Du kanske redan sett detta Andreas. Men för andra som inte har så kan det vara intressant å se :)

Re: Precision SC62

Posted: 06 Apr 2012, 16:51
by Nisse977
Verkar ju var en jävligt go turbo det där :D

Re: Precision SC62

Posted: 08 Apr 2012, 11:07
by Dawe_A
faaan vad ball!!

Re: Precision SC62

Posted: 07 Jun 2012, 22:39
by Nisse977
Ärtan:
Har ni kört nån bil med den där 6466 snurran än?

Re: Precision SC62

Posted: 08 Jun 2012, 18:04
by Bmwandreas
Nej tyvärr:(

Re: Precision SC62

Posted: 08 Jun 2012, 22:10
by Nisse977
Läste att de skulle uppdatera även dagens turbomodeller med den nya CEA turbinen. Tex SC5862 och SC6262

Competition Engineered Aerodynamics (CEA®): Precision Turbo & Engine’s exclusive line of high-flow turbine wheels which are specifically engineered to produce massive power gains over older turbine wheel designs; usage of Precision’s new CEA® wheels typically results in an average increase of 30-45 horsepower over comparably-sized standard designs. Furthermore, spool-up time is improved when using PTE’s CEA® turbine wheels to further reduce turbo lag.

Precision’s current 62mm turbine wheels will be replaced by the new 62mm CEA® version whereas the current 65mm turbine wheels will be replaced with a newly-developed 66mm CEA® wheel. Utilizing an enhanced design, the new ultra high-flow turbine wheels will come standard on all of Precision’s 62mm and 66mm turbochargers that also feature the exclusive CEA® compressor wheels, both ball-bearing and journal bearing versions, including the 5862, 6262, 6266 and 6766 units.

Additionally, all current turbine housing offerings will be available with the new CEA® turbine wheels.


Vet inte om det gör nån skillnad eller om det mest är försäljningssnack :)

Re: Precision SC62

Posted: 09 Jun 2012, 17:45
by Kristian H. Foss
Man kan se lite skillnad på 65 og 66 turbinen iallefall :)

Precision SC62

Posted: 09 Jun 2012, 21:39
by Silverboy
Undrar om det blir nån större skillnad på en 6766 vs 6265 på M20 med z45t... Blir intressant att följa bromsningar framöver när dom (66mm) blir lite mer vanliga :)

Sv: Precision SC62

Posted: 20 Jul 2012, 08:33
by Nisse977
Jag undrar hur mycket sämre respons och/eller spool man skulle få med en 6466 T3 0,63 jämfört med den 6162 T3 0,63 man har idag på 2,7l m20? Har alltid tyckt det är lockande med effektiva grejer. Å det verkar 6466an vara enligt de tester som hittills gjorts :-)

Ni har fortfarande inte fått kört nån 6466 turbo i Dynapaken än eller?
Älskar jämförelser, så det vore kul att se dynopapper på en bil där man tex bytt en 6262 mot en 6466 osv!

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

Re: Precision SC62

Posted: 22 Jul 2012, 23:31
by Dawe_A
hur länge håller era presicion snurror ? Tackar vetja respons men man vill ju att prylarna skall vara hyffsat underhållsfria.

någon som kört 2-3000 hårda mil med en glidlagrad ?

Re: Precision SC62

Posted: 23 Jul 2012, 16:32
by Bäckis
Det finns många som kört flera tusen mil.

MAn ska väl inte räkna med att det håller lika länge med en sån typ av turbo med högt laddtryck som en med jättesmå hjul och lågt laddtryck.

Re: Precision SC62

Posted: 02 Sep 2012, 16:14
by JE
Er det cea eksoshjul på 5858, eller er det kun på 5862?

Re: Precision SC62

Posted: 02 Sep 2012, 17:01
by Bäckis
Även 5858.

Re: Precision SC62

Posted: 03 Sep 2012, 22:30
by Nisse Järnet
Bäckis wrote:Det finns många som kört flera tusen mil.

MAn ska väl inte räkna med att det håller lika länge med en sån typ av turbo med högt laddtryck som en med jättesmå hjul och lågt laddtryck.

Min är inne på sitt 4e år och säkert 3-4000 mil, funkar kalas! :)

Re: Precision SC62

Posted: 05 Sep 2012, 13:22
by JE
Bäckis wrote:Även 5858.


Ikke for å motsi, men i følge http://www.precisionturbo.net så er 5858 kun levert med cea kompressorhjul. :roll:

Re: Precision SC62

Posted: 05 Sep 2012, 14:29
by Bäckis
Missförstod frågan. Fråga på svenska eller engelska :) Ser nu vad du undrade.

Re: Precision SC62

Posted: 13 Sep 2012, 16:09
by helvetesmaskinen
Ingen som kört 6466 i bänk än? Fan, någon måste ju ha köpt den till alla sina turbo byggen med massa effekt och som vill ha brett register och tidig spool... Kom igen nu, jag ska ha den på min Audi när motorn är klar om ingen bättre turbo kommit. Typ 60mm CEA-2 som klarar 1000hk och spoolar fullt från 3500rpm :lol: :mrgreen: