Page 22 of 34

Posted: 20 Apr 2009, 22:42
by ZAK
japp linelock är det fast kommer använda det som lineblock

Xuri: jag köpte samma uppsättning som vicco typ..
Till torsdag fredag tror jag har stoppat i maskinen

Posted: 20 Apr 2009, 23:09
by markus
Vart får man tag i sån linelock ?

Posted: 21 Apr 2009, 01:59
by ZAK
Summit eller persåkers

Posted: 21 Apr 2009, 08:49
by markus
ZAK wrote:Summit eller persåkers


Tackar ! Lycka till med bilen jag sätter en tjuga på att du hinner :wink:

Posted: 21 Apr 2009, 16:10
by Xuri
men du gösta! du glömde svara på några av mina frågor

Har du en Vr givare + trigghjul å kontaktstycke nu då ?
Insugstemp + tps som funkar ?

har vicco dratt te england ännu eller ?

Posted: 21 Apr 2009, 16:11
by Xuri
men du gösta! du glömde svara på några av mina frågor

Har du en Vr givare + trigghjul å kontaktstycke nu då ?
Insugstemp + tps som funkar ?

har vicco dratt te england ännu eller ?

Posted: 21 Apr 2009, 17:43
by ZAK
jag har precis samma som vicco.
det är jag som fixat tps, givare osv.. 2x uppsättningar =p

Posted: 22 Apr 2009, 08:23
by ZAK
Dags för lite vårstädning så jag rullade ut gamle GDU i solen.
Image

Massa skit vart det att sopa men rent blev det =]

Fick sen ett ryck och slängde i z45an i motorn samt ställbara kammdrevet.
Monterade även nya triggerhjulet samt m3 e36 kylaren.

Har lite frågor om ni kan hjälpa mig med det? Se nedan!
Här kommer bilderna

Motorn kastade vi i på ca 20 min!
Image

M3 kylaren på plats. Bakåtflyttad en bit för att underlätta vissa saker för mig
Image

Fyller ut hyfsat bra!
Image

Då mitt kylssystem inte såg ut som nyare m20 systemet så behövde jag denna tjommen
Image

Fina drevet. Noterna dom försänkta insexskruvarna bakom vilket bör installeras enligt rekomendation!
Image

Då kommer vi till frågorna!
Hur nära går vattenslangen skyddskåpan för drevet? Bör jag byta ut denna slang? Någon som har en bild på den slangen isåfall?
Image

Då min gamla givare sitter här original till mitt standard hjul så gissar jag på att jag behöver skaffa givarhållare som ska vara monterad till vänster om hjulet istället?
Image

Posted: 22 Apr 2009, 15:01
by vicco
ZAK wrote:jag har precis samma som vicco.
det är jag som fixat tps, givare osv.. 2x uppsättningar =p


Tur att jag fixade ms då :D
De är på väg :)

Posted: 22 Apr 2009, 16:32
by ZAK
vicco wrote:
ZAK wrote:jag har precis samma som vicco.
det är jag som fixat tps, givare osv.. 2x uppsättningar =p


Tur att jag fixade ms då :D
De är på väg :)


räddaren i nöden =]
MS utplockat och klart från posten.

Vad som händer runt det andra sk MS'et är en annan historia ^^

Posted: 22 Apr 2009, 23:36
by Drullen
Tycker den ser ut som en suv bilen nu för tiden :D Ska du börja göra uphill i stället för stripp =)

En fråga ska du bara ha den där silvriga rostskyddsfärgen i motorrummet Mini ? skulle lackat svart där, lr rött som bilen e nu när du fått ordning på de

Posted: 23 Apr 2009, 07:36
by ZAK
Drullen wrote:Tycker den ser ut som en suv bilen nu för tiden :D Ska du börja göra uphill i stället för stripp =)

En fråga ska du bara ha den där silvriga rostskyddsfärgen i motorrummet Mini ? skulle lackat svart där, lr rött som bilen e nu när du fått ordning på de


Det ska vara silvrigt. inget annat

Posted: 23 Apr 2009, 21:53
by ZAK
Dåligt med bilder nu då det pågår lite hemligheter i garaget.
Det får bli en klipphängare eller som dom på andra sidan pölen säger..
Cliffhanger!

Men här är iaf nått som av grejerna som hände igår.
Image

Samt lite som hänt idag.

Undra sa flundra om gädda är en fisk
Image

Elcentralen fastmonterad med lite custom fästen (dom rostiga bultarna ska bytas ut)
Image

Här får ni gissa vad som har hänt helt enkelt. Det är iaf rött :twisted:
Image

Posted: 23 Apr 2009, 22:15
by Resgard
MSD 6A å en Blaster 2 :P

Posted: 24 Apr 2009, 08:27
by ZAK
Resgard wrote:MSD 6A å en Blaster 2 :P


Det var nästan rätt!
Du glömde ett L det är ett 6AL.
Lyxade till att med varvtalsspärr med

Posted: 24 Apr 2009, 09:51
by Resgard
ZAK wrote:
Resgard wrote:MSD 6A å en Blaster 2 :P


Det var nästan rätt!
Du glömde ett L det är ett 6AL.
Lyxade till att med varvtalsspärr med


ok. Så du kör inget eftermarknads sprut?

Posted: 24 Apr 2009, 11:01
by vicco
Här får ni gissa vad som har hänt helt enkelt. Det är iaf rött :twisted:
[img]http://www.zakademus.com/pic/sasong09/23april/03.jpg[img]

Haha jag ser lite bus med ;) Många sladdar blir det ;) haha