Page 22 of 26
Posted: 09 Oct 2009, 18:26
by Bmw*Alex
mer bilder ! mycket intressant !
mvh
Posted: 09 Oct 2009, 18:57
by Fredriktak
Sjuuukt snygg, vad har du för profil/bredd på däcken bak/fram?
Posted: 09 Oct 2009, 21:08
by Konny
Fredriktak wrote:Sjuuukt snygg, vad har du för profil/bredd på däcken bak/fram?
Tackar!
Är 235/40 bak och 215/40 fram.
Posted: 09 Oct 2009, 22:08
by BMWM20
det är nog som jag sa förut.. du e inte klok..
kan inte låta nån bil i ditt ägo vara orörd..
men de ser ju bra ut iallafall.. skulle vara med en lite raceturbo på andra sidan till bara..
Posted: 10 Oct 2009, 09:00
by Konny
BMWM20 wrote:det är nog som jag sa förut.. du e inte klok..
kan inte låta nån bil i ditt ägo vara orörd..
men de ser ju bra ut iallafall.. skulle vara med en lite raceturbo på andra sidan till bara..
Är inte så lätt att hålla sig! att bygga lite iaf.. Är så förbannat kul!!
Ge mig inte mera tokiga ideer nu
Posted: 10 Oct 2009, 09:14
by MHansson
Fin fint
upp med en Film nu
Posted: 10 Oct 2009, 10:30
by Blown M5
Kompressor is the shit
Hur är ljudnivån på den där?
Posted: 10 Oct 2009, 13:31
by Konny
Blown M5 wrote:Kompressor is the shit
Hur är ljudnivån på den där?
Hörs knappt att de är kompressor. Är jäkligt diskret!
låter nästans lite onödigt lite
Posted: 11 Oct 2009, 16:23
by Konny
Imorgon drar jag och familjen till Cypern så ni får ha de så bra grabbar! och tjejer förstås!
Nu.. SEMESTER!!
kommer hem igen den 20onde ifall någon vill något..
mvh
Posted: 11 Oct 2009, 17:09
by FekZen
Ser ju grymt fint ut med kompressorn!! Är lite farligt att titta för mkt på projekt för nu får man ju en massa idéer själv
Måste vara mycket enklare att återställa bilen till standard vid besiktning om man kör kompressor dessutom!?
Är det inte den bilen som jag gjorde ett överladdat chip till förut?
Ha det bra på semestern!
Mvh//A
Posted: 11 Oct 2009, 17:58
by Konny
FekZen wrote:Ser ju grymt fint ut med kompressorn!! Är lite farligt att titta för mkt på projekt för nu får man ju en massa idéer själv
Måste vara mycket enklare att återställa bilen till standard vid besiktning om man kör kompressor dessutom!?
Är det inte den bilen som jag gjorde ett överladdat chip till förut?
Ha det bra på semestern!
Mvh//A
tackar! Här på Åland kan man ju besikta de mesta fast de är överladdat så besiktning är inga större problem
Nej, de var inte den här bilen du fixade chip till förut. Men de var nog för att du fixade de så fint till min förra som jag måsta ladda på en till 316 till.
Men den förra är fan hel än idag efter MYCKET pinande. Hände inte något alls med motorn fast jag var upp i 1,3bar ibland på en helt oöppnad motor!!
Räcker bra till vinterbil
Posted: 11 Oct 2009, 18:20
by Grefven
följdfråga:
om en bil är besiktigad och godkänd. exempel turbobmw. och den säljs till sverige. går det att regga in den i sverige då och köra precis som på åland?
Posted: 11 Oct 2009, 18:41
by Konny
bullen! wrote:följdfråga:
om en bil är besiktigad och godkänd. exempel turbobmw. och den säljs till sverige. går det att regga in den i sverige då och köra precis som på åland?
Vet faktist inte. Trodde jag skulle få reda på de eftersom jag sålda min E30 med M50 turbo till sverige. Men han som köpte den reggade den aldrig och nu har Limmets någon polare köpte den vad jag har förstått. Vet inte om han har reggat den än!? Han borde ju veta om han har försökt, för den var besiktad och godkänd med m50 turbo här på Åland!
Posted: 11 Oct 2009, 22:57
by PegiPax
bullen! wrote:följdfråga:
om en bil är besiktigad och godkänd. exempel turbobmw. och den säljs till sverige. går det att regga in den i sverige då och köra precis som på åland?
Som jag har förstått det skall det inte fungera iaf
Posted: 12 Oct 2009, 11:13
by Zwofurti
man måste ju göra regbesiktning i sverige oavsett vilket land den kommer ifrån.. spelar ingen roll, bilen ska vara standard.
Posted: 27 Oct 2009, 18:21
by Konny
Har köpt lite mera grejer till vinterbilen nu
Vill ha lite mera fart i den så de var dax att fixa lite..
Brorsan och jag svarvade till ett nytt remhjul för mera laddtryck
Och om jag ska kunna ladda mera så måste man backa tänningen så jag har köpt ett AEM Fuel/ignition controller.
Har hållit på som fan med de nu men får inte ut någon signal från vevaxelgivaren ur Aem boxen. Har varvtalssignal in men får inte ut något som ska vidare till original ECU
Så får köra med fjuttigt o,45bar nu
Posted: 27 Oct 2009, 19:07
by olander_91
YES!!! jag var först med ett "filmklipp" på hans e30:D
http://www.garaget.org/video/a6nqhxhwmw3o
Låter bra som fan:D