Page 22 of 24
Posted: 20 May 2009, 14:29
by Snekast
Namen vafan... Måste ju vara något annat som är tokigt?! kan ju omöjligt bli samma fel direkt igen... Fyfan så trist!
Lider med dig!
Posted: 20 May 2009, 14:49
by Roobin
fan va tråkigt o höra
ursäkta att ajg frågar men e nåt större gjort med maskinen sen förgående mappning?
Tänkte så den inte har spikat o allt börjat blanda igen..?
O den nya toppen är provtryckt o allt sånt oxå? Så du inte fått en paj topp...
Mvh Robin
Posted: 20 May 2009, 14:52
by _Kalle_
Roobin wrote:fan va tråkigt o höra
ursäkta att ajg frågar men e nåt större gjort med maskinen sen förgående mappning?
Tänkte så den inte har spikat o allt börjat blanda igen..?
O den nya toppen är provtryckt o allt sånt oxå? Så du inte fått en paj topp...
Mvh Robin
tänkte samma tanke.
Tråkigt som fan att det strular så jävligt..
Är bilen billig nu eller?
Posted: 20 May 2009, 15:20
by jorgen
Nu lider jag med dej verkligen!!!
Posted: 20 May 2009, 15:30
by shomakie
Eeejjj...fan vad jag lider med dig!!! Man blir så jäkla trött på biljävlarna ibland alltså!!!
Hoppas du inte ger upp nu!!
Posted: 20 May 2009, 15:32
by Roobin
satt o kikade på dina första bilder i ditt projekt.. ser ut som om turbon är både vatten samt oljekyld???
De kan inte vara nå knas där då? typ packning som gått som gör att de blandar?
Kanske är helt way of.. men en teori iaf
Posted: 20 May 2009, 16:28
by E34 RRT
om jag förstod rätt så är det en vatten kyld turbo och jag är 100 säker att felet ligger där! men gen nu intte opp ennu!
Posted: 20 May 2009, 17:24
by Bmwandreas
Helt otroligt
Då bokar jag in en annan nästa fredag då?
Posted: 20 May 2009, 17:35
by M3JONAS
Men fan va surt
Hur kan vissa ha så mycket oflyt medans det flyter på så jäkla enkelt och fint för andra!?
sjukt
Posted: 21 May 2009, 22:18
by tony
sjukt hur det kan jävlas....
läste faktiskt hela den här tråden )
Tycker du ska byta motor.....
Posted: 21 May 2009, 23:28
by kartungen
Gör som vi pratade om på telefonen och byt till m50
Posted: 22 May 2009, 06:41
by Holm
Men vad i hela...
Vad är det med den där jävla motorn...
Toppen som monterades nu blev tagen från en bil som provkördes dagarna innan 02:an startades upp med samma topp. Provtryckte den ej eftersom oljan i motorn som revs var svart, inga som helst rester av vatten. Skickades till Avesta för svetsning, sen planades den bara av innan den monterades...
Den förra toppen provtryckte vi när den satt monterad på motorn och lite porer upptäcktes under kammen vid femmans cylinder. Sprickan syns inte ens, går inte att se när toppen är rensad heller.
Iom att vi då hade hittat ett fel ansåg vi att turbon borde vara okej, vilket vi tror den är.
Skulle det vara turbon som spökar skulle vi fått vatten i oljan direkt och inte efter nån timmes körning. Klegg i ventilkåpan indikerar ju att det är nåt annat galet med...
Den enda skillnaden på motorn när den mappades och som den är nu är att toppen var en aning portad vid mappning, inget som skulle spela roll anser jag. Borde väl nästan vara mer safe att köra med en oportad då den i teorin borde gå lite fetare...
Mmm det skulle varit en M50
Synd att så mycket behöver göras om, grenrör och insug på denna motor ser riktigt bra ut...
Posted: 22 May 2009, 06:48
by nicke.t
så jävla trist,
Posted: 22 May 2009, 07:28
by Snekast
Sälj av alla dina fina M20 delar nu och bygg dig en rask M50! Bara muttra på som tusan så kanske du kan åka lite i sommar endå!
Posted: 22 May 2009, 10:58
by Bmw*Alex
tror på den där turbo teorin ja
Posted: 22 May 2009, 11:12
by Holm
Bmw*Alex wrote:tror på den där turbo teorin ja
Jo det är ju enkelt att koppla bort den för att se...
Men tvivlar starkt på att det är den... Då skulle den blandat olja och vatten direkt och det skulle inte vara klegg i ventilkåpan...
Men det vore ju kanske värt att kolla...
Ev provtrycka toppen igen som vi gjorde tidigare...
Få se om Crewchefen har nå mer lust att skruva, är tveksam
Posted: 22 May 2009, 15:57
by Klangen
Pa tyngre fordon ar det inte helt ovanligt att turbons tatningar rasar...
Men som du sager, borde bli direkt!
Lycka till!
Mvh
Klang