Page 22 of 31

Posted: 06 Jan 2009, 17:23
by HULTA
bullen! wrote:är det en 4 dörrad som är breddad? den blå?

finns det fler bilder på breddningen? hur de gjort alltså.
japp de är en 4dörrars,kan höra om han har några bider på det

mvh

Posted: 06 Jan 2009, 17:53
by jimpa
SKVALLERBYTTA!!! :)

..

Posted: 06 Jan 2009, 18:29
by BMWM20
vart ju att se duktigt frän ut den där downpipen och wg röret hulta.. hörde att du hade en rätt fin e30 kaross till salu stämmer de..?

Re: ..

Posted: 06 Jan 2009, 19:30
by HULTA
BMWM20 wrote:vart ju att se duktigt frän ut den där downpipen och wg röret hulta.. hörde att du hade en rätt fin e30 kaross till salu stämmer de..?
jo de blev o se rätt fränt ut :D
stämmer bra det,bara att köpa bort då ja kommit underfull med att ja inte har tid med den

mvh

Posted: 06 Jan 2009, 19:33
by HULTA
jimpa wrote:SKVALLERBYTTA!!! :)

:lol: :lol: :lol:

Posted: 06 Jan 2009, 21:09
by BMWM20
ok.. va ska du ha för den då och vad ingår..? framvagn och bakvagn har ja så de behöver ja int om de int sitter på färdigt..?

Posted: 06 Jan 2009, 21:31
by Bonje
Du borde ju inte ha laddtrycksproblem längre iaf.. :) Riktigt feta dom där 60mm tial :!:
Tyvärr kan jag inte påstå att jag diggar downpipen.. :roll: Jag tycker det "ser ut" som en nödlösning även om det inte är det.
Jag antar att du bygger så där för att få till en så optimal anslutning till downpipen igen. All energi ligger väl i att bli kvitt skenande ladd?
Hoppas det funkar nu bara, det är huvdsaken!

Posted: 06 Jan 2009, 21:32
by HULTA
BMWM20 wrote:ok.. va ska du ha för den då och vad ingår..? framvagn och bakvagn har ja så de behöver ja int om de int sitter på färdigt..?
ring mej

mvh

Posted: 06 Jan 2009, 23:29
by Clew
r.ivars wrote:trevligt reportage på flyget :D

http://ivars.whost.se/E30/VAF/ww/IMG_0247.JPG
Waaay offtopic men fick du nachos på planet?!?

HULTA: Den blåa 4dörrars, hur är det gjort? Ser att bakskärmen å lite av tröskeln är utflyttad, men vad är gjort åt dörren? Ser ut att bli ruskigt bra!
Och det gäller ditt projekt med!

Posted: 07 Jan 2009, 00:03
by HULTA
Bonje wrote:Du borde ju inte ha laddtrycksproblem längre iaf.. :) Riktigt feta dom där 60mm tial :!:
Tyvärr kan jag inte påstå att jag diggar downpipen.. :roll: Jag tycker det "ser ut" som en nödlösning även om det inte är det.
Jag antar att du bygger så där för att få till en så optimal anslutning till downpipen igen. All energi ligger väl i att bli kvitt skenande ladd?
Hoppas det funkar nu bara, det är huvdsaken!
japp hoppas på att detta ska funka,och varför dp och wg rör blev så där har ja faktiskt ingen bra förklaring till,de blev helt enkelt bara så :lol: men ja hoppas i min vildaste fantasi att då det borde vara bra snurr på avgaserna efter turbin att dom ska hjälpa till att helt enkelt suga ut avgaserna genom wg och man lagar en anslutning med lite instick,inte myck instick men lite grann,men å andra sidan så är ja kanske helt ute och cyklar :?: :?:

och som du säger är huvudsaken att det funkar,och att vissa tycker mer eller mindre om rördragningen spelar ingen roll då ja bygger bilen åt mej själv och ingen annan,inge illa menat överhuvudtaget

mvh

Posted: 07 Jan 2009, 00:08
by HULTA
Clew wrote:
r.ivars wrote:trevligt reportage på flyget :D

http://ivars.whost.se/E30/VAF/ww/IMG_0247.JPG
Waaay offtopic men fick du nachos på planet?!?

HULTA: Den blåa 4dörrars, hur är det gjort? Ser att bakskärmen å lite av tröskeln är utflyttad, men vad är gjort åt dörren? Ser ut att bli ruskigt bra!
Och det gäller ditt projekt med!
det är lite svårt att förklara hur man ska göra men man måste kapa överallt :lol: även dörrarna är breddade så att säga,och dom går att stänga och öppna som vanligt

mvh

Posted: 07 Jan 2009, 00:24
by Ronnie88
Ser ut att bli nice det där! Kul att du fått tillbaks gnistan :) Ska du ut till garaget nått imorgon? Skulle villa komma ut och kika på en grej......

Posted: 07 Jan 2009, 01:36
by Clew
HULTA wrote:
det är lite svårt att förklara hur man ska göra men man måste kapa överallt :lol: även dörrarna är breddade så att säga,och dom går att stänga och öppna som vanligt

mvh
Jag tror jag förstår hur dörrarna är kapade nu, man får väl flytta ut den yttre dörrplåten också, men det måste va ett helvete att få till det sådär bra.

Ser fram emot att se din breddning också, kan inte tänka mig ett dåligt resultat :)

Posted: 09 Jan 2009, 23:01
by HULTA
Ronnie88 wrote:Ser ut att bli nice det där! Kul att du fått tillbaks gnistan :) Ska du ut till garaget nått imorgon? Skulle villa komma ut och kika på en grej......
va vill du titta på för grej då?

mvh

Posted: 11 Jan 2009, 21:50
by Humell
HULTA wrote:
jimpa wrote:SKVALLERBYTTA!!! :)

:lol: :lol: :lol:
Måste väl skvallra lite jag också då :) Jimpas nya fälgar

Image

Posted: 11 Jan 2009, 21:55
by HULTA
kommer bli sjukt fläskig med dom på,ja kommer måsta beställa sådana ja me :twisted: :twisted:

Posted: 12 Jan 2009, 20:26
by HULTA
o lite bilder från kvällens doningar då, har pusslat om min downpipe med en ännu enklare lösning

Image
Image
Image
Image

kommer bli lite instick på wg röret för att förhoppningsvis ge avgaserna lite hjälp på traven

mvh