F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

var över till jacke idag och fixade lite med naven jag ska ha ifrån m535

Image

fick lägga snitt och så bort det sista av lagerna som fanns kvar

Image

´det här och diffen ifrån m535 är allt man använder... värt va?

Image

Image

Image

testar lite och ser vart vi ska dra oljeretur och lite ssådär =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

sådär ja..

min favorit låda, M3 ZF ! Må vara något specialla att växla snabbt endå tycker jag, långa drag och lång koppling.. Men med lite fil på det så blir det nog snuskiga växlingar,
Image

Image

sen såklart, var man ju tvunget att köpa mer grejer för att få det att passa :/ Den enda E30in som har "stora hardyn" är m3.. Så antingen en kardan ifrån en sån, eller ifrån en E36 328,.. Eller E36 325 Turbodiesel...

328 kardan vart det

Image

325 låddan, och m3 låddan

Image

Image

lite orelevanta mått men kanske kan va kul för nån att kika på

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

så där då.. coilovers nästan klar monterade.. lite justeringar kvar bara..



lagom orginal vinkel och max positiv camber
ImageImage

rätt mycket de rör sig
ImageImage

K-sport pillowballs köpta från ppf
Image



Image


feting bromsar och coils monterat.
Image
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

här kommer lite update från snabb besöket i garaget idag..

stakarna har kommit dock så saknades de 2 arp bultar..

Skuffen är klar.. bara fästen som ska borras fast
Image

kolven sitter som haden i handsken.. vänder 0.7 innandäck
Image

Ppf raceventiler
Image

spm stakar.
Image
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

såja. dagens update!

Image

för extra effektivitet så passade jag på att klona mig

Image

min klon intog crazy positions och gjorde ett hästarbete med slipning och lackering, oanade lacktalanger faktiskt, vart SUVVE!

Image

Image

ihoppajsad

Image

på med svänghjul och sen kopppling och låda

Image

brorsan's lackmästerverk

Image

Image

renslipat

Image

Image

Image

Image

växellådsfästet vart bolt on =) syyyynd!

Image

nästan ihakat, borde bli bra även här =)

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
525mannen
Posts: 772
Joined: 03 Sep 2007, 14:02

Post by 525mannen »

Scheiße så snyggt det blir!

Åh motorbilden, poooooooorr! För att inte tala om den på fronten!

Image

Rullar den till sommaren? =)
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

skulle ha kört heldag i garget igår men tappade motivationen nånstans på vägen.. sen vart ja förbannad så ja åkte dit ändå..

började o små pilla lite med styrväxeln och lite skit kring framvagnen..

så sen vart ja mer sur och ställde ner bilen på hjul... och vart sjukt nöjd..


PS.. De är är med 15 tummare :D vänta tills 17 eller 18 åker på :D

Image

Image

Image

När bettan va på hjul så gav ja mig på lite små pill.. fixade med oljepumpen.. plocka i sär gjorde rent gick igenom och plocka ihop..

nu vet man vad man har så slipper man oroa sig över de..

Image
Image


Sen har hilda legat på som SATAN i garaget så han e på väg över idag och ska droppa av lite skit :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Maverick
Posts: 194
Joined: 02 Dec 2005, 18:00

Post by Maverick »

Tur att kolvarna inte var för höga, dom såg verkligen konstiga ut.. Designen på kolvtoppen, finns det nån tanke bakom utformandet, ser ju inte precis ut som folk brukar designa kolvtoppen!
Mustang -69a
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Maverick wrote:Tur att kolvarna inte var för höga, dom såg verkligen konstiga ut.. Designen på kolvtoppen, finns det nån tanke bakom utformandet, ser ju inte precis ut som folk brukar designa kolvtoppen!



tjabba.. ja skönt som fan att de inte va nu konstigheter :)

kolven ser ju lite "knepig" ut.. vet faktiskt inte varför dom har gjort den som den är..

Ja o ärtan surra lite om de och en tanke kan väl va att de är en sugmotor kolv som dom har lagt till ventilurtag på för att kompensera cc i förbränningsrummet..

men ja ska dra ett mejl till dom o fråga mer noga just varför kolven ser ut som den gör..
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

hehe... Jäklar vilken dag =) slutade jobbet 15.. sen började "teamet" trilla in en efter en i garaget =)

och helvete. 8)

såhär diffar länkagen, han inte ens tycka att det var osis eller att jag kanske ska ta e30 länkaget endå innan jag mätt upp och kapat skiten,

Image

5cm på fäststaget, 4cm på lösa undre.
varför jag inte använde e30 länkaget var för att det hade blivit en skaplig "long-shifter"..

Image

emme kom och började pilla lite på accufab spjället, klart han hugger på det dyraste ;)

Image

sami kom och skulle vara väre så han fixade spridare och fuelrail

Image

jag började fixa iordning + polen

Image

vajern vi använder kommer från tidiga volvo 240

Image

karel tog tag i elen

Image

horade lite med soppasystemet och tänkte att jag skule ha skiten på fjädertornet.. men det sket sig sen så det fick bli på "fläktplattan"

Image

emmes custom service på g

Image

sami fryser fast motorfästena

Image

Image

dagens schema =)

Image

brottsplats

Image

Image

emme dör

Image

han har kommit på att vi ska kombinera det gamla spakstället med nya pedalstället och lite av det gamla systemet ifrån bilen

Image

sami fortsätter med soppan

Image

sami custom service

Image

krapparna

Image

sen besökte vi bubbla garaget, och det var ju jävligt otur att niklas tog fram tigen och fixade det sista på mitt länkage =)

Image

GRYMMT

här har vi mitt halvljus =)

Image

här hade vi min bakvagn

Image

såhär vart gasen =)

Image

nu gick de bättre =)

Image

Image

up n running

Image

the rail

Image

hometeam

Image

Image

Image

we will be back =)

Image

TACK GRABBAR!!!!!!!!!!! GULDDAG!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Snorigt kul att läsa denna tråden :D

Ser kanon ut grabbar!

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

ja smyger in en update oxå !

liten update..

Värt 2000 spänn i soppen efter 2 månaders körande..
Image

Hilda dök förbi med ena dörren passade jäkligt bra faktiskt.. så nu äre bara o mosa på en ruta och pajsa ihop dom.
Och även huven e på.
Image

yttersidan av dörren väger ju inte speciellt mycket.. eller så har ja sjukt starkt lillfinger:D
Image

sen tog larsson med sig denna åt mig från etuna igår.. tack som fan.
Image


imorgon ska ja ge mig på att slipa klart ringarna och kolvarna sen ska skiten ner..
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

Vart köpte ni gasvajern?
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

kristov wrote:Vart köpte ni gasvajern?


mekonomen
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

r.ivars wrote:
kristov wrote:Vart köpte ni gasvajern?


mekonomen


Är det universal eller kommer den från en spesifik bil?
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

kristov wrote:
r.ivars wrote:
kristov wrote:Vart köpte ni gasvajern?


mekonomen


Är det universal eller kommer den från en spesifik bil?


"vajern vi använder kommer från tidiga volvo 240" ;)

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

pelko wrote:
kristov wrote:
r.ivars wrote:
kristov wrote:Vart köpte ni gasvajern?


mekonomen


Är det universal eller kommer den från en spesifik bil?


"vajern vi använder kommer från tidiga volvo 240" ;)

Mvh Mathias


Måste skaffa mej glasögon! ;)

Annars grymma byggen på alla!!!
Post Reply