Page 22 of 35
Posted: 03 May 2010, 15:28
by emil
får vi nu se nån riktig långsladd på film??
Posted: 03 May 2010, 16:12
by ippe
emil wrote:får vi nu se nån riktig långsladd på film??
Du känner väl mig, klart det kommer
Posted: 03 May 2010, 16:18
by ippe
Då har emil gjort det igen
Haft problem med att bilen var lite orolig på tomgång och ville tjvudö..
Någon timme senare efter emil har lött lite i boxen och tomgångsmotorn är inkopplad så startar den huur fint som hellst utan det minsta gas, varm som kall. Helt annan gång på låglast, känns som den är orginal tills man trycker på gasen
Klart bästa "jag" gjort på bilen sedan jag monterade turbon
Nu börjar bilen vara utsorterad
Posted: 05 May 2010, 09:33
by TobyMontana
10 dar kvar
Posted: 05 May 2010, 20:20
by Ronnie AVR
Har hört nått från säkra källor i uniform att denna bil är toktrimmad stämmer det??
Posted: 06 May 2010, 18:14
by ippe
Haha ja det är tyvärr så.. Har nog något med min deffensiva körstil att göra
Tror toppackingen har tackat för sig nu, motorn trivs inte med laddtryck och vill bluddra, samt att vatten har försvunnit ur kärlet. Skumma är att den inte ryker och att jag inte ser något tecken på vatten i oljan.
Kompprov gjort och det var fint!
Ska forska vidare..
Posted: 07 May 2010, 20:16
by ippe
Nya planer på G, delar på ingång.....
Posted: 09 May 2010, 13:17
by ippe
Hade kört soppatorsk, vilket ledde till att packningen hade gått på förra bottendelen...
Nu får man inte göra samma miss..
Posted: 09 May 2010, 14:17
by M-techer
Hehe sedär ja
Posted: 09 May 2010, 16:34
by ippe
Fick nys om en smidd bottendel i helrätt kurs.. Tanken var att handla motorn men ägaren var tokless på att skruva så han erbjöd sig att sälja hela bilen till mig istället..
Sagt och gjort igår bar det av från skellefteå till sundsvall..
Tur man har lojala kompisar.
Polaren lånade ut sin Passat TDI, fulltankad och redo.
En liten present också
Gick fort till sundsvall. Framme var det bara att lasta upp och vända hemmåt
Med skapligt överlass var det tungkört. Över 80 var omöjligt, blev att dunka 3an och låsa med farthållaren på 75 kmh. Skapligt less efter allt för många timmar bakom ratten.
Emil hade det bra, satt och arbetade när han inte sov
Sju timmar senare var man hemma och kunde äntligen lasta av..
Nu blir det att hänga ner den iordninggjorda bottendelen i e36an och kolla vad turbon kan prestera...
Tack Tim, Robin och Emil för hjälpen!
Posted: 09 May 2010, 17:12
by Pimplaren
528 e39a?:) hehe
Posted: 09 May 2010, 20:41
by M-techer
Du får aldrig nog med mos va?
Posted: 09 May 2010, 23:21
by Lillberno
Fy fan så vackert!!
Synd bara att man inte har jobb så man kan bygga smidd bottendel
Hur mycket pressade du motorn med orginaldelar?
Höll det bra?
Mvh!
Posted: 10 May 2010, 11:29
by ippe
Pimplaren wrote:528 e39a?:) hehe
523 e39 med en m50b25
M-techer wrote:Du får aldrig nog med mos va?
Jag vet inte vad det är, hört det pratas om laddtrycksberoende...
Det känns som att allt annat är är så påkostat så en smidd botten är den värd.
Lillberno wrote:Fy fan så vackert!!
Synd bara att man inte har jobb så man kan bygga smidd bottendel
Hur mycket pressade du motorn med orginaldelar?
Höll det bra?
Mvh!
Jag åkte med 500hk nu i ett par hundra mil och det verkade ju hålla bra, allt handlar om tuning. Dock så körde jag soppatorsk och pumpen sög luft = motorn går snålt och packningen for.
Posted: 13 May 2010, 19:06
by ippe
Äntligen har man fått börja skruva lite! Lär väl bli skitiga händer någon vecka framöver
Blir att hiva ur tre motorer ur tre olika bilar....
Började med e36an, börjar gå ganska smidigt nu när man tom börjat tappa räkningen hur många gånger den åkt ur..
Fick låna en motorlyft fårn grabbarna grus här i närheten, riktigt skönt att slippa patientlyften!!
Lastad i lillen
Sen var det bara fram med verktygen och slita ur maskineriet, inga problem att göra det själv med denna!
Blev lite städning, känns som det behövs lite ordning när två bilar åker i bitar...
Posted: 13 May 2010, 19:37
by ToTTeN
Vilket fint garage!
Posted: 13 May 2010, 20:32
by bubbel
fan vad avis man blir!