Page 21 of 28
Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 05:57
by stiiiv_
Fernis1 wrote:Fan sitter det inte precision 76 på denna? bw 372 räcker ju till 876whp på ronnies och 840 något på stiivs m20? :S
Grattis som fan till effekten iaf, på med större turbo nu och ta rekordet så kan du sätta på hängslen:a sen och skryta på träffarna

jag hade inte 372 på min hade s400 75mm in den gav sista gången 847whp i ppf bänk vid 2.5bar har jag för mig!
vad var det som strulade i när du ringde?
hur mycket ladda ni?
grymt fränt karel med lite pulver nu

grattis som fan!!!
Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 10:55
by Karel021
Tja Gubbs.
försöker uppdatera här.. men de är ju så jäkla enkelt på fb där man har allt i telefon
ska skicka upp nått klipp på bromsningen.
vi började i lördags.
gick smärt fritt utan några större problem upp till 1.5bar
den gav ca 40hk mindre på driven nu är förra gången men då va förra toppen portad ordentligt, denna topp jag har nu är ju mindre i avgas kanalerna och inte alls lika portad på insug (rent strategiskt då jag inte ville åka hem med en till sprucken topp)
när vi gick upp på mer ladd så fick vi grova trigger problem.. resulterade i 2 grova avgasknallar vid 5500rpm, vi fick inte bort problemet så vi gav upp för dagen.
trigger skivan va lite ojämt på bortfrästa området så de löste Jonas på Emek på söndag morgon. vi stoppade även på ny trigger givare.
de löste inte problemet riktigt så vi bytte stift oxå från icke resistor stift till resistor stift, såg då att 1ans porslin va spräckt så de kan va därför de missa o hade sig.
när vi fick i nya stift så börja de lira direkt.
svamp filter kasta vi i soppen då de inte levererade alls (dock ingen nyhet)
100% duty på ladd ventilen gav 3.054 i ladd och 818whp och 975wnm för att vara exakt insugs tempen va väl inte nå jätte farlig men turbon gav iaf inge mer.
(vi mätte inte motryck så den hade kanske gett mer med större avgashus ?)
jag hade siktat på mer 900whp hade varit godkänt nu känns de lite som att man ramla på mållinjen.. men inte fan e jag missnöjd för de.
jag tror att jag kommer köra med de här nästa år.. och känna på allt. och eventuellt så stoppar jag på större turbo till hösten och bromsar om.. alternativt skjuta 100-150gas.
Tackar till Ärtan för tele support när de va trigger strul

Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 11:37
by TreLingon
Grattis Arne
Väl utfört hela vägen !!
Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 11:43
by stiiiv_
bara tuta och köra som den är nu och prova! kommer garanterat spruta 9or om den

och fräna slutfarter
3 BAR galet!!hahaha
Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 13:32
by Bmwandreas
Konstigt att du lär ladda så jävligt. Kanske är kammen för du böt inte va?
Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 13:50
by Karel021
Bmwandreas wrote:Konstigt att du lär ladda så jävligt. Kanske är kammen för du böt inte va?
ah tyckte oxå de va lite konstigt.. de va en ny kam nu.. samma som vi pratade om fast lika på avgas sidan.
jag funderar på om de kan ha o göra med avgas portarna som va en aningens mindre..
Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 13:52
by Bmwandreas
Borde gett den effekten vid 2.3-2.4 bar tycker jag.
Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 13:58
by Karel021
Bmwandreas wrote:Borde gett den effekten vid 2.3-2.4 bar tycker jag.
den gamla maskin med z45 och k29 gav 646whp på 2.2 bar visserligen en snällare kam då
kanske prova med en z58 i vår

Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 14:04
by Bmwandreas
Jag har ju kört en 2.8 till 826 whp med 2.3 bar med en Z58 och en 372. Även en 2.8 med Z58 och pt67 till 820whp. Lauges 3.0 gav väl 900 vid 2.3 har jag för mig.
Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 14:07
by Karel021
Bmwandreas wrote:Jag har ju kört en 2.8 till 826 whp med 2.3 bar med en Z58 och en 372. Även en 2.8 med Z58 och pt67 till 820whp. Lauges 3.0 gav väl 900 vid 2.3 har jag för mig.
låter jäkligt lite ladd

men jag att förra toppen jag hade hade gett mer än den jag har nu.
sist så gav den 540whp med snäll tädning och svamp filter på.
Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 16:09
by pro_mille
Kammen hade väl mer insugs duration än avgas.
Har för mej att du sa att det var 260grader in vid 1.0mm lyft och 249 grader ut vid 1.0mm i lyft.
Hade kammen varit gjord tvärt om så hade det blivit bättre med effekt.
Byt till en z58 så blir det mer effekt

Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 16:45
by Blomgren
om du har android/iphone så finns appen tapatalk som underlättar surfande på forum
Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 16:52
by Fernis1
Ok jag som trodd det var mycket större därför jag undrade

jävilgt nice med 820whp m20 iaf lär låta arg

Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 18:22
by _anders
Jag har 894whp på 1,8bar på 3,0...Men er nog en vild m20 for det, och se laddtrycksmätaren på 3 bar är jo cp!

Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 18:38
by Bmwandreas
Det kommer bli mer mos

Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 19:23
by _anders
??

Re: Karel - Bmw E30
Posted: 15 Oct 2012, 19:38
by FCUK
3bar respekt!
