Page 21 of 26

Posted: 19 Sep 2006, 21:03
by Dman
Ja du förstår mig rätt. Det bottnar för att pinnen är för lång. Det är flera cm kvar för att få i den, när kolven är bottnad och intryckt mot armen. Så jag fattar inte riktigt hur det kunde va rätt förut, om den bottnade med handkraft när ni monterade den. :?:

Sista mm brukar man alltid få dra in den med muttrarna, iaf på dom cylindrarna jag har skruvat med. Och dom har inte slirat ett dugg, trots mkt mos & vrid i maskin. :)

Posted: 19 Sep 2006, 22:34
by spjuvern
Dman wrote:Ja du förstår mig rätt. Det bottnar för att pinnen är för lång. Det är flera cm kvar för att få i den, när kolven är bottnad och intryckt mot armen. Så jag fattar inte riktigt hur det kunde va rätt förut, om den bottnade med handkraft när ni monterade den. :?:

Sista mm brukar man alltid få dra in den med muttrarna, iaf på dom cylindrarna jag har skruvat med. Och dom har inte slirat ett dugg, trots mkt mos & vrid i maskin. :)



låter konstigt de där jag brukar inte få tvinga in cylindern med mutrarna den har vad jag minns alltid gått hela vägen in på dom bilar jag modifierat samt alla original bilar ja skruvat me.
bytte till 6växlad låda på min egna för ett par dagar sen och där gick den av handkraft att trycka hela vägen in

men ja har ju ifs aldrig haft specielt mycket mos lr vrid i mina motorer kanske därför ja aldrig haft problem ;)


hur som helst tycker jag att alex bör byta till en bättre koppling avsed för ändamålet och motorns spec det är ju inte så kul att komma ut nästa år och första tävlingen märka att kopplingen fortfarande inte fungerar

Posted: 19 Sep 2006, 23:11
by M3JONAS
Spjuvern: Du får tänka på att alla inte har den fysiken som du har, alla kanske inte orkar trycka in cylindern hela vägen ;)

Posted: 20 Sep 2006, 19:08
by tobbe tlrecond
varför ska du sälja vxl lådan!

Posted: 21 Sep 2006, 14:52
by Aleex
tobbe tlrecond wrote:varför ska du sälja vxl lådan!


Jag har sålt den redan...Har skaffat en ny...Tjänade massa pengar på de...

Så ihelgen ska jag plocka ihop maskinen igen...Den måste brommsas...

Posted: 21 Sep 2006, 14:54
by Aleex
Jag har lite problem, hoppas nån kan hjälpa mig...Jag skulle behöva en orginal växellådsbalk och ett orginal spakställ...

Posted: 24 Sep 2006, 09:25
by Aleex
Ihelgen blev det lite skruva då...Nu är maskinen ihopplockat igen o sitter i bilen...Hat även fixat lite med nya lådan....
Behöver ha tag på en större kylare så man kan fixa lite med den....

Tack D-man och Andreas för hjälpen i helgen!!!

Posted: 24 Sep 2006, 11:04
by elvis
e34 535 kylare är stor o fin! Har inte haft ett ända värmeproblem sen jag pulade ner en sån i min bil! skaffa en sån så klarar du dig gott o väl! Nån som har en sån till Alex?????

MVH Elvis

Posted: 01 Oct 2006, 15:02
by Aleex
Jag då var man lite i garaget i lördags då. Började att man träffade garage polarana kl 8:00 på morgonen för att städa garaget..
Sen fick man åka hem och äta lite och sno med sig tjejen och dogsen..
Så mötte man upp polarna Anders och Andreas som skulle hjälpa mig..Riktigt roliga typer :) Tjejen får man ju nte glömma heller... :wink:

Vi stoppade upp nya lådan..Men skulle lufta kopplingen.. Men de gick inte nå bra att lufta den så imoorn ska jag låna en bra sak så e går att lufta den...Jag försöker att skruva ihop den så mycket som möjligt nu...Så det bara är att vrida på nycklen nästa år...

För nästa år finns det inte mycket tid för skruva :D

Posted: 06 Oct 2006, 07:31
by elvis
Alex hur går det, blir det nån fart i kärran???

MVH Elvis

Posted: 06 Oct 2006, 14:30
by Aleex
elvis wrote:Alex hur går det, blir det nån fart i kärran???

MVH Elvis


ja de går lite sagta nu...Letar efter en kylare...Ty bara de...Sen så är det lite annat...Måste ha ett spakställ med...Sen måste ja väl göra nått åt kopplingen med,,,

Posted: 06 Oct 2006, 20:00
by elvis
Hadde tyvär inte nått spakställ kvar! Öka nu så du kan bromsa
besten :twisted: :twisted: :twisted:

MVH Elvis

Posted: 06 Oct 2006, 23:31
by Aleex
elvis wrote:Hadde tyvär inte nått spakställ kvar! Öka nu så du kan bromsa
besten :twisted: :twisted: :twisted:

MVH Elvis


Har pratat med tobbe, Kommer att hyra rullarna för bilen ska gå på 108 oktanig soppa :twisted: Kommer att vara svårt på gatan då :D

Posted: 07 Oct 2006, 09:31
by Bäckis
Lycka till att bromsa på rullar om det inte är någon ny bänk som den på VM. Äldre släta rullar går aldrig att klara höga effekter i.

Posted: 07 Oct 2006, 09:35
by M3JONAS
Aleex: Varför ska du bara bromsa på 108 oktan? Är det för att få en tuff siffra på ett papper? ;)
Ska inte du ha bilen till att åka på gatan med? Tänkte att det lät smidigare att åka v-power isf...

Hur ser de nyare rullarna ut?

Bäckis: Blir det någon dyno hos er?

Posted: 07 Oct 2006, 10:24
by Aleex
Bäckis wrote:Lycka till att bromsa på rullar om det inte är någon ny bänk som den på VM. Äldre släta rullar går aldrig att klara höga effekter i.


Vi får se om de funkar! Jag har en polare som bromsade sin volvo där..Och det var mycket mos...De spann inte...

Posted: 07 Oct 2006, 10:27
by Aleex
M3JONAS wrote:Aleex: Varför ska du bara bromsa på 108 oktan? Är det för att få en tuff siffra på ett papper? ;)
Ska inte du ha bilen till att åka på gatan med? Tänkte att det lät smidigare att åka v-power isf...

Hur ser de nyare rullarna ut?

Bäckis: Blir det någon dyno hos er?


För att vi ska köra på 108 oktan är för att de ska bli en hög siffra ja...
Nej jag åker inte mycket på gatan, men jag åker på några gatrace bara..Men den kommer ju vara mappad på v power med.. Så de komemr att kunna köras på båda...Kommer inte att bli nå gata nästa år, har inte tid....Man ska ju bli farsa :D