327 Turbo ( Nu med en jätte liten filmsnutt ,sid 13)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ja du förstår mig rätt. Det bottnar för att pinnen är för lång. Det är flera cm kvar för att få i den, när kolven är bottnad och intryckt mot armen. Så jag fattar inte riktigt hur det kunde va rätt förut, om den bottnade med handkraft när ni monterade den.
Sista mm brukar man alltid få dra in den med muttrarna, iaf på dom cylindrarna jag har skruvat med. Och dom har inte slirat ett dugg, trots mkt mos & vrid i maskin.
Sista mm brukar man alltid få dra in den med muttrarna, iaf på dom cylindrarna jag har skruvat med. Och dom har inte slirat ett dugg, trots mkt mos & vrid i maskin.
Autronic guru.
Dman wrote:Ja du förstår mig rätt. Det bottnar för att pinnen är för lång. Det är flera cm kvar för att få i den, när kolven är bottnad och intryckt mot armen. Så jag fattar inte riktigt hur det kunde va rätt förut, om den bottnade med handkraft när ni monterade den.
Sista mm brukar man alltid få dra in den med muttrarna, iaf på dom cylindrarna jag har skruvat med. Och dom har inte slirat ett dugg, trots mkt mos & vrid i maskin.
låter konstigt de där jag brukar inte få tvinga in cylindern med mutrarna den har vad jag minns alltid gått hela vägen in på dom bilar jag modifierat samt alla original bilar ja skruvat me.
bytte till 6växlad låda på min egna för ett par dagar sen och där gick den av handkraft att trycka hela vägen in
men ja har ju ifs aldrig haft specielt mycket mos lr vrid i mina motorer kanske därför ja aldrig haft problem
hur som helst tycker jag att alex bör byta till en bättre koppling avsed för ändamålet och motorns spec det är ju inte så kul att komma ut nästa år och första tävlingen märka att kopplingen fortfarande inte fungerar
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
Spjuvern: Du får tänka på att alla inte har den fysiken som du har, alla kanske inte orkar trycka in cylindern hela vägen
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
Jag då var man lite i garaget i lördags då. Började att man träffade garage polarana kl 8:00 på morgonen för att städa garaget..
Sen fick man åka hem och äta lite och sno med sig tjejen och dogsen..
Så mötte man upp polarna Anders och Andreas som skulle hjälpa mig..Riktigt roliga typer Tjejen får man ju nte glömma heller...
Vi stoppade upp nya lådan..Men skulle lufta kopplingen.. Men de gick inte nå bra att lufta den så imoorn ska jag låna en bra sak så e går att lufta den...Jag försöker att skruva ihop den så mycket som möjligt nu...Så det bara är att vrida på nycklen nästa år...
För nästa år finns det inte mycket tid för skruva
Sen fick man åka hem och äta lite och sno med sig tjejen och dogsen..
Så mötte man upp polarna Anders och Andreas som skulle hjälpa mig..Riktigt roliga typer Tjejen får man ju nte glömma heller...
Vi stoppade upp nya lådan..Men skulle lufta kopplingen.. Men de gick inte nå bra att lufta den så imoorn ska jag låna en bra sak så e går att lufta den...Jag försöker att skruva ihop den så mycket som möjligt nu...Så det bara är att vrida på nycklen nästa år...
För nästa år finns det inte mycket tid för skruva
M3JONAS wrote:Aleex: Varför ska du bara bromsa på 108 oktan? Är det för att få en tuff siffra på ett papper?
Ska inte du ha bilen till att åka på gatan med? Tänkte att det lät smidigare att åka v-power isf...
Hur ser de nyare rullarna ut?
Bäckis: Blir det någon dyno hos er?
För att vi ska köra på 108 oktan är för att de ska bli en hög siffra ja...
Nej jag åker inte mycket på gatan, men jag åker på några gatrace bara..Men den kommer ju vara mappad på v power med.. Så de komemr att kunna köras på båda...Kommer inte att bli nå gata nästa år, har inte tid....Man ska ju bli farsa