Page 21 of 42

Posted: 11 Jan 2007, 13:35
by SoreuQ
fisherman wrote:när kommer den längre filmen då? :lol:


Chrille wrote:Den kommer till Sommaren...


Inlägget precis innan dig ^^

Posted: 12 Jan 2007, 10:27
by fisherman
hahaha.. missade det :oops: sorry!
men vafan du kanske blir lite stressad om man tjatar lite chrille =)

Posted: 12 Jan 2007, 19:16
by birro
ivriga jävlar :D

Posted: 13 Jan 2007, 23:26
by Chrille
Jag var uppe i garaget en snabbis i dag, känns som man fått tillbaka lite av motivationen nu i alla fall.

Rev ner avgassystemet, värmeplåtar, kardan, växelådsfäste med mera... i morgon blir det till att riva ner tanken. riktigt nyfiken på vart i från den läcker, verkar komma från ovansidan.




1. Nu står man lite i valet mellan att köra motorn som den är + nya stora turbon samt megasquirtet.
2. Gå fullt ut och byta kolvar, svetsa toppen och o-ringa samt nya spridare + nya stora turbon samt megasquirtet.


Har inte bestämt mig än. Känns som att det drar i väg mycket i pengar med det andra alternativet. dock blir det ju mycket roligare :evil:

Håller jag mig till det första alternativet lär det inte bli så jätte mycket effekt än förra året (kanske kan ladda 1 bar) dock lär man få ner soppa förbrukningen rejält vilket var ett stort problem med Motronicen eftersom jag använder bilen som brukis på sommarhalvåret och åker varje dag till jobbet med den.

Imorgon lovar ja att jag inte ska glömma ta lite bilder...

Posted: 14 Jan 2007, 00:57
by Nisse Järnet
Skulle nog lyft toppen och svetsat + MLS iaf. Blir dyrt och tråkigt om det rasar mitt i sommarn :( (eller som du skriver, bytt kolvar/svarvat. Men då måste ju hela motorn ur. Det är ju det bästa iof)

Posted: 14 Jan 2007, 01:10
by Chrille
Att behöva ta ur motorn stör mig inte, det är smidigt gjort. Det är mer det ekonomiska som stör mig. Känss också jäkligt surt att behöva lyfta toppen nu när man precis bytt packning och bultar..

Posted: 14 Jan 2007, 02:18
by Nisse Järnet
Chrille wrote:Att behöva ta ur motorn stör mig inte, det är smidigt gjort. Det är mer det ekonomiska som stör mig. Känss också jäkligt surt att behöva lyfta toppen nu när man precis bytt packning och bultar..
Jo det är klart...men att ta ur motorn och kanske byta lite lager och svarva kolvar och oringa och svetsa kostar ändå inte sådär jättemycket jämförelsevis. Tråkigt om man fixar allt bra som det är nu, kör ut och åker så råkar man blåsa packningen och spräcka toppen och grejer, just när det är som roligast :?

Posted: 14 Jan 2007, 10:41
by Chrille
Hur mycket tror ni man kan ladda utan att göra nåt? 1 bar kanske?


Med M50 kolvar, o-ringat och svetsad topp? 1,2? eller mer?


är ju ute o cycklar eller kan det stämma någorlunda.

Posted: 14 Jan 2007, 11:03
by Overcharged
Kan du verkligen ladda 1kg utan komp. sänkning? vad har du för komp.förhållande nu?

Posted: 14 Jan 2007, 11:06
by Zwofurti
Nog måste du kunna ladda mer än 1,2..

Du måste vara den snålaste biltrimmare jag nånsin hört talas om :lol:

Lyft nu och gå fullt ut, annars blir du bara besviken på alla andra ras, när du behöver nu topp för att den spruckit osv osv osv =)

Posted: 14 Jan 2007, 11:12
by Chrille
Zwofurti wrote:
Du måste vara den snålaste biltrimmare jag nånsin hört talas om :lol:




Ha ha :)


Nä men det känns lite som att M20 motorn är föråldrad... Vill igentligen köra på M50 och då länns det dumt att lägga massa pengar på M20:in.

Alltså spricker toppen, eller nåt annat ras när jag har lagt tid och pengar på att O-ringa och svetsa så komemr ja ta mig fan gå lös med skärbrännare på hela biljäveln.


Då känns det som att man skulle satsat på M50 direkt...

Nu är jag ju i stadit där jag fortfarande kan ångra mig Angg. M20.

Posted: 14 Jan 2007, 11:38
by Overcharged
Köp en M50 då :wink: det ligger ju en billig motor till salu här på forumet!

Posted: 14 Jan 2007, 15:24
by wuffee
Jag kommer köra org. komp oringat och inte under 1.5..
Dock har ju jag msd dis-4 tängning och haltech sprut så har ju hyfsat bra koll på den biten iaf! Å jag kommer, till att börja med, köra med osvetsad topp :)
TROLIGEN får jag väl bakläxa, men kul å testa lite :)

Mvh
uffe

Posted: 14 Jan 2007, 15:45
by Overcharged
wuffee wrote:Jag kommer köra org. komp oringat och inte under 1.5..
Dock har ju jag msd dis-4 tängning och haltech sprut så har ju hyfsat bra koll på den biten iaf! Å jag kommer, till att börja med, köra med osvetsad topp :)
TROLIGEN får jag väl bakläxa, men kul å testa lite :)

Mvh
uffe


Vad har du för komp. original då? skulle inte du köra med e85?

Posted: 14 Jan 2007, 17:58
by wuffee
Overcharged wrote:
wuffee wrote:Jag kommer köra org. komp oringat och inte under 1.5..
Dock har ju jag msd dis-4 tängning och haltech sprut så har ju hyfsat bra koll på den biten iaf! Å jag kommer, till att börja med, köra med osvetsad topp :)
TROLIGEN får jag väl bakläxa, men kul å testa lite :)

Mvh
uffe


Vad har du för komp. original då? skulle inte du köra med e85?


Jag har faktiskt inte kollat vad jag har för komp på min spis.. men de blir väl som max 9.4 - 9.5 (har lite störra FB-rum än org.).. Å givetvis kommer jag köra på e85.. glömde säga de :)

Mvh
Uffe

Posted: 14 Jan 2007, 23:14
by Chrille
Pillat lite i garaget i dag.. börjat ta ner bakvagn o sånt, men känns som det inte hände så mycket. Ändå..

Fått dit M-tech II kofångaren nu på en vanllig E30 orginal kofångarbalk, det gick efter lite modds så nu är bilen helt återställd till M-technic II original utförande som den rullade ut från produktions bandet, känns gött.
Image




har även börjat plocka bort lite junk.
Image
Image


Tomt och fint... bara måla... hmm silver eller svart...
Image





Jag vet, ingen rolig uppdatering av tråden men det kommer så småningom.



Just nu håller jag på att lossa alla bromsrör, handsbromsvarjrar med mera för att kunna plocka ner bakvagnen, tanken är att ta ner den hel, med diffklump, bärarmar och hel skiten på en gång, det ska väl inte vara några problem eller?

Posted: 15 Jan 2007, 01:07
by Nisse Järnet
Eller så gör du som jag (fick tipset av Peppe) såg upp öronen och häng upp oken så slipper du dra sönder bromsnipplarna och det :D
Handbromsvajrnarna brukar vara jävliga att få bort! Mycket 5-56, och vänta och sen knacka ut dom utifrån så att säga så funkar det! Trodde aldrig jag skulle få bort mina som jag slog i början! Men efter massa 5-56 och tid så gick det skitbra! Så ha tålamod ;)
Du kanske redan gjort allt det här men iaf :)