Page 21 of 23

Posted: 18 Oct 2008, 23:56
by Bmwandreas
Du måste ha BMW specialverktyg. Ge dig inte på att ta isär själv..

Posted: 19 Oct 2008, 00:01
by erikkihl
Bmwandreas wrote:Du måste ha BMW specialverktyg. Ge dig inte på att ta isär själv..

Tack! Var det jag förstod, äntligen ngn som orkar säga det....

Posted: 20 Oct 2008, 21:34
by Doktorn
Hur var ditt register med 60:n? När började den vissla på?

Posted: 21 Oct 2008, 17:11
by erikkihl
Doktorn wrote:Hur var ditt register med 60:n? När började den vissla på?

Har för mig att vid ca 4500 så sköt det iväg ganska så bra. Har inte broms papprerna här.

Posted: 01 Dec 2008, 00:20
by dgyldmark
Är det något du kunde scanna, hade vart mycket intressant

Posted: 01 Dec 2008, 09:08
by Bäckis
erikkihl wrote:
Doktorn wrote:Hur var ditt register med 60:n? När började den vissla på?

Har för mig att vid ca 4500 så sköt det iväg ganska så bra. Har inte broms papprerna här.


Nej, det var ännu senare väl?

Posted: 01 Dec 2008, 19:31
by erikkihl
Jo du har nog rätt bäckis, men kan försöka fixa upp broms papprerna när jag kommer hem och uppdatera tråden lite.

Posted: 22 Dec 2008, 22:05
by erikkihl
Nu har man äntligen fått fingrarna ur..... Farbror Bäckis hade rätt som vanligt :wink: Vid ca 5000 då skjuter det iväg lite mer.

Så här såg motorn ut när man plockade isär den i höstas.... Nu är det beställt skärringar och tillsammans med lite högre komp och ny turbo, så vore det väl fan om man inte skulle komma över 1000hk :roll:

Image
Image
Image

Posted: 22 Dec 2008, 22:13
by Pimplaren
Här var det blåst packning?

Lägg upp bild på turbo och grenrör också :)

Posted: 22 Dec 2008, 23:10
by Jørg1e30
Hvor mye trykk kjørte du med når pakkninga gikk til helvete? Tøff bil du har foresten! :D

Posted: 23 Dec 2008, 18:18
by erikkihl
Pimplaren wrote:Här var det blåst packning?

Lägg upp bild på turbo och grenrör också :)


Turbon ligger det väl några uppe på redan... Och grenröret blir detsamma som förra året, emn kan väl försöka med några nya kort..

Posted: 23 Dec 2008, 18:19
by erikkihl
Jørg1e30 wrote:Hvor mye trykk kjørte du med når pakkninga gikk til helvete? Tøff bil du har foresten! :D


Tack! Körde med 1.3bar ca, men berodde nog mest på att den suttit i 2 säsonger utan att efterdras en enda gång.... :roll:

Posted: 23 Dec 2008, 22:20
by Bäckis
Fick du ut grejorna så du har något att göra??

Posted: 25 Dec 2008, 09:50
by erikkihl
Bäckis wrote:Fick du ut grejorna så du har något att göra??

Japp, så ska försöka börja göra ngt idag!

Posted: 27 Jan 2009, 21:22
by erikkihl
Har haft dåligt med skruvar lust nu ett tag, men igår hände det lite.... Rev ur kardantunneln och fäste upp nya v-lådan mot sprängkåpan och golvet. Sen så är även blocket toppdeckat med frästa spår för skärringar. Så inväntar nu lager/ringar och div packningar så skall jag börja att montera ihop motorn.

Några bilder ifrån gårdagen...
Image
Image

Posted: 27 Jan 2009, 22:49
by Doktorn
JAAAAAAAAAAAAAAAA vilken fräään växellåda!! PORR!!

Ballt!!! :shock:

Posted: 29 Mar 2009, 21:33
by Pimplaren
Stöddig låda :)

Vad har du för förpump i tanken? som matar catchen?

Sen dubbla 044?:)