Page 21 of 26

Posted: 22 Sep 2009, 21:51
by RWHP
Konny wrote:
RWHP wrote:
Konny wrote:
RWHP wrote:Vet inte om de står någonstans i tråden men vad är det för uppdateringsdrev du har i V160 lådan?

Så som du gjort på turbon vet jag många Supra åkare som måste göra vid insuget hehe ;)



Dom har gjort om synkringarna och 2 & 3ans drev.
Bytte de på samma gång jag renoverade lådan.
Har inte hoppat något tryckrör efter att vi fixade till de där på turbon 8)


Skulle vilja veta mer om de där :)

De lär sluta med att vi får göra så på Supran också hehe, vi lär nog landa kring effekten du har hoppas vi på!




Bara att beställa grejer då :wink:
renoveringen kostade ca 7000kr har jag för mig + allt jobb. Har nog mer exakt uppskrivet..
Såpass mycket motor i så tung bil tar på drivlinan! :)


Hehe vill ju veta mer exakt va de är ja måste beställa då, vore kul om du hade tid och skriva upp nåt :) Aldrig hört om uppgraderade drev eller synkningar förutom PPG drevsatser då.

Vad väger BMWn?

Posted: 22 Sep 2009, 22:23
by Bäckis
Du lär uppgradera till värsta axlarna och knutarna, de kommer gå av till slut.

Vad fick du för tid på Kjula?

Posted: 22 Sep 2009, 22:42
by jimpa
10,65

Posted: 23 Sep 2009, 07:34
by Konny
Bäckis wrote:Du lär uppgradera till värsta axlarna och knutarna, de kommer gå av till slut.

Vad fick du för tid på Kjula?




De låter dyrt :roll:
Blev 10,59 som bäst!
Däcken blev rätt dåliga på slutet så de ville inte greppa fast jag körde grundtryck (ca 1,3bar) på 1an-2an sen ladda vi ca 1,85 resten av banan.

Posted: 23 Sep 2009, 07:35
by emil
tror pengarna skulle sitta bättre på en th400 med lämplig 8" converter ;)

Posted: 23 Sep 2009, 07:40
by Konny
emil wrote:tror pengarna skulle sitta bättre på en th400 med lämplig 8" converter ;)




De tror nästans jag oxå :D
Hela drivlinan verkar ju hålla bra nu med tanke på hur de tar på med 3skivig Tilton, dom är ju inte de snällaste man kan ha just för drivlinan :P

Posted: 23 Sep 2009, 08:38
by olander_91
Det är tryck i bilen när man vrider och kör sönder svikstålsaxlar:D :twisted:

Posted: 23 Sep 2009, 09:35
by emil
http://www.ckperformance.com/resources/GMTH400TRANSMISSIONS.html

Stage 2 eller 3, reverse pattern är trivsamt..
$1898 eller $2598

http://www.racingconverters.com/converters.html
Image
det man vill ha är 8" bolt together, ungefär $1800

+ ett schysst spakställ att toppa av det hela med, cirka $300, med växelwire osv..
Image

dessutom ett schysst sprängskydd, exempelvis CSR shield, cirka $300
Image

dvs totalt cirka $5000, inget man drar fram ur rumpan direkt :cry:

Posted: 23 Sep 2009, 09:49
by Konny
Man blir ju inte bara lite sugen!
Vi tar närmare info via pm el telefon Emil :D

Posted: 23 Sep 2009, 10:23
by Bonje
Konny wrote:Man blir ju inte bara lite sugen!
Vi tar närmare info via pm el telefon Emil :D


Förstör inte bilen med en jävla raggarlåda nu för fan! :cry: Skaffa någe lik i stället och förstör, det gör ju inget. Men inte på den här!

Posted: 23 Sep 2009, 12:11
by Konny
Bonje wrote:
Konny wrote:Man blir ju inte bara lite sugen!
Vi tar närmare info via pm el telefon Emil :D


Förstör inte bilen med en jävla raggarlåda nu för fan! :cry: Skaffa någe lik i stället och förstör, det gör ju inget. Men inte på den här!




Ska man åka fortare så är de tyvärr annan låda som gäller.
Skulle vilja ha den här bilen kvar eftersom den är såpass fräsch och påkostad men har inte pengar att köpa annat chassi så vi får se vad de blir.. Får väl spara lådan och byta om man vill köra "fort" på race och ha manuell om man kör gata och bana :wink: Om man skulle orka och ha råd..
Men inget är bestämt än, bara tankar!

Posted: 23 Sep 2009, 13:14
by emil
en treskivig koppling i kombination med en käppkines-låda förstör nog bilen mer än en trivsam automat ;)

Posted: 23 Sep 2009, 15:01
by jimpa
Konny wrote:
Bäckis wrote:Du lär uppgradera till värsta axlarna och knutarna, de kommer gå av till slut.

Vad fick du för tid på Kjula?


Blev 10,59 som bäst!
.


upps sorry :oops:

Posted: 23 Sep 2009, 15:11
by BMWM20
det är nog en e30 de skulle ha igen, då går det ju att åka fort med vanlig zf låda blev ju bevisat i helgen :lol: fast de håller ju där efter också.. :lol:

köp ny låda nu så den börjar gå lite tider.. :lol: så kanske du får köpare på den du har.. :roll:

Posted: 09 Oct 2009, 17:53
by Konny
Eftersom M5an fungerar såpass fint som den gör att de bara är att fara ut och köra när de är fint väder så har jag lekt lite med annat som jag tänkt skriva lite om :D
Fick mig en E30 316i -89 i byte när jag sålde en annan E30 jag hade för någon månad sen så jag har lagt lite tid på..
Motorn i den knackade och ville inte varva som den skulle så jag lyfte i en annan likadan motor som var i skick så jag kan ha den som vinterbil.
Alla frågade när jag skulle bygga turbo på den (som de har "råkat" blivit på de flesta bilar jag haft på sista tiden)
Har svarat att jag inte ska bygga turbo på den här eftersom de bara ska vara en vinterbil..
MEN.. de hände en grej.. Sug i rören kan man ju inte ha så de blev att bygga kompressor på den istället :lol:
Har hållit på några kvällar/nätter nu och kl 3 inatt var jag ut och provkörde :D

Har monterat sänkningssats och andra fälgar oxå, Keskin 9x17" bak och 8x17" fram

Image

Monterade en Eaton M45 kompressor och 380cc spridare

Image

Knåpade ihop lite rör..

Image

Är mycker rum med liten 4a men blev rätt trångt innan de var färdigt

Image

Posted: 09 Oct 2009, 18:06
by Christian.N
Det borde vara lag på film när ett sånt snabbt bygge tagit form :D

Luukking guud :D

Posted: 09 Oct 2009, 18:23
by nicke.t
laddtrycks beroende. :lol: