Page 21 of 24

Posted: 17 May 2009, 19:43
by Highburg
Tack för det jorgen :D

Posted: 17 May 2009, 20:24
by Erneland
Man har ju följt detta spektakel och jag riktar ett STORT GRATTIS till dig för att inte släppa taget! Denna bilen gick ju lite nere i Skåneland och en polare byggde plenumet till den. Mycket mer än så vet jag ej. Hoppas att det håller nu och att du får många mil på tvären med den! :D

Posted: 18 May 2009, 08:41
by Highburg
Erneland...Tack så myckeet.. :D Ja det hoppas jag med :wink:

Man var ganska feg igår på att gasa men fy fan vad fränt det var :lol:
Kommer bli svårt att få ner krafteen i backen.. :shock:

Posted: 18 May 2009, 09:24
by sjöbba
härligt thomas! hoppas det funkar för dig nu!

har tyvärr inte kunnat komma ut till dig nåt,, lagens långa arm tyckte inte att jag skulle ha nå körkort för tillfället :?

Posted: 18 May 2009, 11:46
by Crille74
sjöbba wrote:härligt thomas! hoppas det funkar för dig nu!

har tyvärr inte kunnat komma ut till dig nåt,, lagens långa arm tyckte inte att jag skulle ha nå körkort för tillfället :?


Klantarsel :lol:

Posted: 18 May 2009, 14:47
by e30jocke
lycka till med brommsningen o hoppas de blir fina siffror. mvh jocke

Posted: 18 May 2009, 15:58
by sjöbba
robert wrote:ska du bromsa den som den är med lillturbon eller ska du byta ? :)


det är väll samma turbo som när jag var in med den? den bör väll räcka uppåt 600hk?

Posted: 18 May 2009, 17:39
by Highburg
Sjöbba..Jaha var ha du gjort då :shock: ingen fara alls... :)

Japp det blir lillturbon.. :D Passars om handen i handsken till min motor och för den effekt som ska tas ut :D

Tack allihopa :D

Posted: 18 May 2009, 17:51
by birro
håller tummarna för att grejjerna håller ihop för dig nu. Nu får det fan inte jävlas mer :)
Lär ju vara en grym rolig bil att köra

Posted: 18 May 2009, 19:26
by Highburg
Birro..Ja det hoppas jag med nu att det krånglat färdigt.. :D

Ja det var den lilla turen som jag tog..Men var jävligt äckligt när det släpper på höga växlar. :P .Är inte van det åker passat tdi 8)

Imorn blir det nog att ställa på beemurn :twisted:

Posted: 19 May 2009, 08:43
by Highburg
Bilen påställd 8)

Posted: 19 May 2009, 13:55
by Highburg
Har sett lite vit klegg i oljan :shock: under ventilkåpan mest på femans cylinder..Hoppas för fan det är bara rester.. :!:

Posted: 19 May 2009, 17:44
by _Johnny_
Highburg wrote:Har sett lite vit klegg i oljan :shock: under ventilkåpan mest på femans cylinder..Hoppas för fan det är bara rester.. :!:


Nu har du ju bytt hela motorn säkert 10ggr i omgångar så det kan ju inte vara samma fel fortfarande? :roll: Håller tummarna!

Posted: 19 May 2009, 18:10
by Highburg
Ja jag vet jag har bytt hela motorn nu typ.....Tack för det jonny..

Var ute och åkte lite idag efter jag bytt olja..Andra oljebytet nu sedan uppstart...Och den gick kalas bra..väntade ca 20minuter efter jag stängt av den och prövade att ta bort kylarlocket och det var då tryck kvar i kylarsystemet..Det är väll ett positift tecken i alla fall.. :)

Posted: 19 May 2009, 20:46
by jocke_e30
Måste ju vart rester som gjorde att du fick vit klegg igen

Posted: 20 May 2009, 14:09
by Highburg
Fy fan vad less jag är på bmw nu alltså..Körde en sväng idag och kollade oljan lite grå hoppades på rester i oljan..Lyfte av ventilkåpan och det var vitt kleg överallt..fy fan och inget tryck i vatten systemet heller..<
mistänker att min nya topp har gått sönder..
ne fy fan blir nog att avboka tiden på fredag och sälja skiten nu...

BILEN SOM GUD GLÖMDE...

Posted: 20 May 2009, 14:26
by RoDe
helt sjukt :shock:

synd efter allt slit.