Page 21 of 25
Posted: 26 Nov 2008, 07:41
by Bonje
Grattis till en lyckad bromsning!
Man ser ju verkligen vad vassare kamma gör här, kurvan ser inte alls ut som på en S50 med standard kammar. Till det här ändamålet är det helt rätt!
Vad är det som händer precis innan 5500RPM där det blir en knick uppåt på alla kurvor?
Det vore kul om Ärtan fick leka med en sån här motor eller 3,2:a med aktiverad vanos och elakare kammar två dagar i bänken... Kan tänka mig en GRYM kurva över hela registret!! *Dreglar*
Posted: 26 Nov 2008, 09:27
by Bäckis
banzai wrote:Galen bil, ganska bra med över 1/1 i vikt/effekt förhållande
Skulle vara kul om ni bräckte limmets s50
Det gör man hur lätt som helst med den här maskinen och en större lunga. Vi får se om Keld vill testa i höst om den är hel.
Posted: 26 Nov 2008, 09:34
by Bmwandreas
Bonje wrote:Grattis till en lyckad bromsning!
Man ser ju verkligen vad vassare kamma gör här, kurvan ser inte alls ut som på en S50 med standard kammar. Till det här ändamålet är det helt rätt!
Vad är det som händer precis innan 5500RPM där det blir en knick uppåt på alla kurvor?
Det vore kul om Ärtan fick leka med en sån här motor eller 3,2:a med aktiverad vanos och elakare kammar två dagar i bänken... Kan tänka mig en GRYM kurva över hela registret!! *Dreglar*
Det är bänken som inte kunde hålla emot när laddet kom, det har med hur mycket servoventilen är öppen. Skulle vara kul att testa den mildare modell av kammar som har 288/288 med 11.9mm lyft också.
Posted: 26 Nov 2008, 13:18
by banzai
Bäckis wrote:banzai wrote:Galen bil, ganska bra med över 1/1 i vikt/effekt förhållande
Skulle vara kul om ni bräckte limmets s50
Det gör man hur lätt som helst med den här maskinen och en större lunga. Vi får se om Keld vill testa i höst om den är hel.
Inte dåligt, hoppas på att han vill det till hösten då!
Posted: 27 Nov 2008, 21:13
by Hedman82
Posted: 27 Nov 2008, 21:28
by danneeee
fan va fränt
skulle vilja höra den på fulla varv
Posted: 30 Nov 2008, 19:57
by Bäckis
Film från bromsningen!
http://www.youtube.com/watch?v=EJ52gyTCQlw
Det låter som den skulle vilja varva bra mkt mer när vi träffar varvstoppet
Posted: 30 Nov 2008, 19:59
by pelko
Haha ja, låter som den varvar 5000rpm ungefär
Gött ryt iallfall.
Mvh Mathias
Posted: 30 Nov 2008, 20:01
by Micke johansson
5000rpm
Vad har ja för öron !
Posted: 26 May 2009, 23:00
by Bäckis
Keld kommer till Kjula med ny turbin och låda samt nyvägd bill. 974kg race raedy
Posted: 26 May 2009, 23:02
by M3JONAS
Bäckis wrote:Keld kommer till Kjula med ny turbin och låda samt nyvägd bill. 974kg race raedy
Coolt!
Vem vågar köra?
Posted: 26 May 2009, 23:02
by Bäckis
M3JONAS wrote:Bäckis wrote:Keld kommer till Kjula med ny turbin och låda samt nyvägd bill. 974kg race raedy
Coolt!
Vem vågar köra?
Jag, och han själv hoppas jag.
Posted: 26 May 2009, 23:33
by bmwpatrik
Så jävla go dragbil de här, lär man ju nästan åka ner å kolla på live.
Hinner du få ihop din till kjula i helgen Bäckis?
MVH
Posted: 27 May 2009, 08:25
by Bäckis
Nej.
Keld säger att jag ska få åka E21 i helgen.
Posted: 27 May 2009, 08:52
by Forza
Vars blir de race i helgen?
Posted: 27 May 2009, 09:15
by stecka
Kjula
Posted: 31 May 2009, 10:06
by bmwpatrik
Hur har de gått?
Har de strulat eller har ni radat upp fina tider hela dagarna?
MVH