Page 21 of 35
Posted: 13 Apr 2010, 10:25
by ippe
Var till grannstaden och fick bilen tunad av Mattias sanndgren igår.
Började dagen i solen med att uppgradera firmwiren i boxen, snabbt fixat boxen åkte ur bilen och in till Mattias kontor sen var den redo.
I med prylarna igen och prova vrida nyckeln och vi märkte ganska snabbt att triggern inte stämde, så för att vara säkra strobade vi tändningen
Ett par vändor till Preem senare så stämde allt.
Efter lite mat var det dags för tuning, lagomnt sugen på att få snyta ur den efter att ha smugit runt i 2 dagar.
Såklart måste det strula lite innan, korta triggermissar ställde till det. Direkt motorn belastades så dog den. Blev en heeldel felsökning innan vi gav upp och slänge i gamla programvaran i boxen igen.
Äntligen gick motorn som den skulle, dock hade klockan blivit närmare 23 och regnet droppade ner..
Blev några pull på en blöt e4a på 1.1 bar innan jag tyckte det var nog och vi begav oss hem..
Går riktigt fint som det är nu så lite mer tuning och något hekto till på det här så blir det nog kalas.
Hemvägen gick betydligt fortare än ditvägen iaf..
Tack mattias för hjälpen och att du stod ut med 3 dummies en hel dag.
Film kommer!
Posted: 13 Apr 2010, 16:16
by JolleL
Härligt jeppe!
Trodde du hade kört av en drivaxel då du sa att det hade jävlats lite
Posted: 26 Apr 2010, 23:16
by ippe
Äntligen är emil hemma!
Blev att skruva upp till 1.5 bar idag, och nu jävlar börjar den bli arg varit och segdragit 3an hela kvällen och bara njuta av att höra den riva loss 235orna!
Posted: 27 Apr 2010, 12:32
by Highburg
Fan det måste vara en härlig känsla
Det blev att se mycket bra ut
Posted: 27 Apr 2010, 18:07
by ippe
Highburg wrote:Fan det måste vara en härlig känsla
Det blev att se mycket bra ut
Det kan jag lova att det är!
Tack så mycket , det värmer:)
Posted: 27 Apr 2010, 18:26
by ippe
Varit ute och bränt upp första uppsättningen lekdäck idag..
självklart följde två kameror med och dokumenterade det mesta.
Nästan för lite material för att göra ett rolig film men här är två småklipp som visar att det börjar finnas lite mos under huven!
obs låter illa som fan från lådan på tomgång..
Starta på 3an
http://www.youtube.com/watch?v=ds2mS3dEAAA
Provdriftar lite
http://www.youtube.com/watch?v=44sYYCX_VL8
Posted: 27 Apr 2010, 18:47
by nicke.t
värkar gå riktigt fint.
Posted: 27 Apr 2010, 18:48
by Highburg
Underbart
Mer rök åt folket
Posted: 27 Apr 2010, 19:36
by ippe
jaa blev riktigt trevlig som den är nu
Dock sjunker laddtrycket på varv, gissar att laddkylaren är för liten.. Så ny ic , 765 koppling och soppa system är på ingång inför mappning hos ppf
Posted: 28 Apr 2010, 23:34
by ippe
Då var man där igen med plånboken vidöppen
17kg med speedparts damp ner idag.
Lite stålomspunnen slang och fräna kopplingar.
Catchtank
En större IC
Sen mycket prylar som inte kom med på bild som mätare osv
Såklart var jag tvungen att slita bort den gamla ICn och kolla så den nya fick plats.
Lite rondellkörning och svetsning senare var den på plats..
Posted: 29 Apr 2010, 09:06
by TobyMontana
Blev ju kalas det där
Posted: 29 Apr 2010, 18:57
by ippe
tack toby
Gjorde klart resten idag och kollat så allt är tätt!
Var in en sväng på Jula och kunde inte motstå att köpa det här
Posted: 29 Apr 2010, 19:05
by Mattias Sandgren
Som jag sa på telefon dagen efter, om Emil kommer för sig å uppgradera programvaran till nyaste (som vi provade med konstigt resultat) så blir det intressant att höra om trigger-kabeln var polvänd eller inte, han installerade ju och gjorde härvan från början så det är nog bäst han kollar på det. Bäst att få det gjort innan bänkningen kanske.
Vissa gånger ska ett så litet ingrepp ta en jäkla tid ..
Edit: Lutar mot att det kan varit ett konfigurations-problem efter diskussion med Emil, det var samma problem på en Volvo jag startade för ett tag sen och hittade det i konfigurationsfilen jag sparat från din box också. Det ska inte hända igen i vart fall, ska ändras i programvaran så man inte kan ställa in "fel". Mycket irriterande om så var fallet..
Posted: 29 Apr 2010, 20:59
by moonzhine
ser bra ut!
kör du med 618 och sinter nu?vad siktar du på för effekt eftersom du ska byta?
Posted: 29 Apr 2010, 22:26
by emil
det ser lite skumt ut på ena hörnet på fronten??
Posted: 29 Apr 2010, 23:50
by ippe
Mattias Sandgren wrote:
Ja får hoppas det är så
moonzhine wrote:ser bra ut!
kör du med 618 och sinter nu?vad siktar du på för effekt eftersom du ska byta?
Tack!
Det stämmer bra, ska byta till 765 platta med organisk lamell för att få bättre körbarhet. Gillar inte sinter..
Posted: 29 Apr 2010, 23:55
by ippe
emil wrote:det ser lite skumt ut på ena hörnet på fronten??
tyst nu..