e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Var till grannstaden och fick bilen tunad av Mattias sanndgren igår.
Började dagen i solen med att uppgradera firmwiren i boxen, snabbt fixat boxen åkte ur bilen och in till Mattias kontor sen var den redo.
I med prylarna igen och prova vrida nyckeln och vi märkte ganska snabbt att triggern inte stämde, så för att vara säkra strobade vi tändningen
Ett par vändor till Preem senare så stämde allt.
Efter lite mat var det dags för tuning, lagomnt sugen på att få snyta ur den efter att ha smugit runt i 2 dagar.
Såklart måste det strula lite innan, korta triggermissar ställde till det. Direkt motorn belastades så dog den. Blev en heeldel felsökning innan vi gav upp och slänge i gamla programvaran i boxen igen.
Äntligen gick motorn som den skulle, dock hade klockan blivit närmare 23 och regnet droppade ner..
Blev några pull på en blöt e4a på 1.1 bar innan jag tyckte det var nog och vi begav oss hem..
Går riktigt fint som det är nu så lite mer tuning och något hekto till på det här så blir det nog kalas.
Hemvägen gick betydligt fortare än ditvägen iaf..
Tack mattias för hjälpen och att du stod ut med 3 dummies en hel dag.
Film kommer!
Började dagen i solen med att uppgradera firmwiren i boxen, snabbt fixat boxen åkte ur bilen och in till Mattias kontor sen var den redo.
I med prylarna igen och prova vrida nyckeln och vi märkte ganska snabbt att triggern inte stämde, så för att vara säkra strobade vi tändningen
Ett par vändor till Preem senare så stämde allt.
Efter lite mat var det dags för tuning, lagomnt sugen på att få snyta ur den efter att ha smugit runt i 2 dagar.
Såklart måste det strula lite innan, korta triggermissar ställde till det. Direkt motorn belastades så dog den. Blev en heeldel felsökning innan vi gav upp och slänge i gamla programvaran i boxen igen.
Äntligen gick motorn som den skulle, dock hade klockan blivit närmare 23 och regnet droppade ner..
Blev några pull på en blöt e4a på 1.1 bar innan jag tyckte det var nog och vi begav oss hem..
Går riktigt fint som det är nu så lite mer tuning och något hekto till på det här så blir det nog kalas.
Hemvägen gick betydligt fortare än ditvägen iaf..
Tack mattias för hjälpen och att du stod ut med 3 dummies en hel dag.
Film kommer!
Varit ute och bränt upp första uppsättningen lekdäck idag.. självklart följde två kameror med och dokumenterade det mesta.
Nästan för lite material för att göra ett rolig film men här är två småklipp som visar att det börjar finnas lite mos under huven!
obs låter illa som fan från lådan på tomgång..
Starta på 3an
http://www.youtube.com/watch?v=ds2mS3dEAAA
Provdriftar lite
http://www.youtube.com/watch?v=44sYYCX_VL8
Nästan för lite material för att göra ett rolig film men här är två småklipp som visar att det börjar finnas lite mos under huven!
obs låter illa som fan från lådan på tomgång..
Starta på 3an
http://www.youtube.com/watch?v=ds2mS3dEAAA
Provdriftar lite
http://www.youtube.com/watch?v=44sYYCX_VL8
Då var man där igen med plånboken vidöppen 17kg med speedparts damp ner idag.
Lite stålomspunnen slang och fräna kopplingar.
Catchtank
En större IC
Sen mycket prylar som inte kom med på bild som mätare osv
Såklart var jag tvungen att slita bort den gamla ICn och kolla så den nya fick plats.
Lite rondellkörning och svetsning senare var den på plats..
Lite stålomspunnen slang och fräna kopplingar.
Catchtank
En större IC
Sen mycket prylar som inte kom med på bild som mätare osv
Såklart var jag tvungen att slita bort den gamla ICn och kolla så den nya fick plats.
Lite rondellkörning och svetsning senare var den på plats..
- TobyMontana
- Posts: 79
- Joined: 04 Dec 2007, 21:06
- Location: Umeå
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Som jag sa på telefon dagen efter, om Emil kommer för sig å uppgradera programvaran till nyaste (som vi provade med konstigt resultat) så blir det intressant att höra om trigger-kabeln var polvänd eller inte, han installerade ju och gjorde härvan från början så det är nog bäst han kollar på det. Bäst att få det gjort innan bänkningen kanske.
Vissa gånger ska ett så litet ingrepp ta en jäkla tid ..
Edit: Lutar mot att det kan varit ett konfigurations-problem efter diskussion med Emil, det var samma problem på en Volvo jag startade för ett tag sen och hittade det i konfigurationsfilen jag sparat från din box också. Det ska inte hända igen i vart fall, ska ändras i programvaran så man inte kan ställa in "fel". Mycket irriterande om så var fallet..
Vissa gånger ska ett så litet ingrepp ta en jäkla tid ..
Edit: Lutar mot att det kan varit ett konfigurations-problem efter diskussion med Emil, det var samma problem på en Volvo jag startade för ett tag sen och hittade det i konfigurationsfilen jag sparat från din box också. Det ska inte hända igen i vart fall, ska ändras i programvaran så man inte kan ställa in "fel". Mycket irriterande om så var fallet..
Last edited by Mattias Sandgren on 29 Apr 2010, 22:17, edited 2 times in total.
ser bra ut!
kör du med 618 och sinter nu?vad siktar du på för effekt eftersom du ska byta?
kör du med 618 och sinter nu?vad siktar du på för effekt eftersom du ska byta?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169