Page 21 of 23

Posted: 19 Aug 2008, 11:55
by Vision79
Nu börjar det dra ihop sig...ska bli intressant och se om vi kommer i närheten av förra bromsningen (595whp) eller om det kanske finns lite till tom? :) Turbon begränsar effekten helt klart...tyvärr..

Låter ju "lite" i sammanhangen men man ska våga använda det man har och kunna vara man i sin kavaj vid rödljuset ;)

på E85 tog Turbotore nyss ut 685+ på hjulen med samma turbo och S50 i Norge på en rototest

Posted: 19 Aug 2008, 14:55
by Fear This
hehe ni ska väl använda bilen mest till gatåka/allround? isf är inte 595whp lite :)
kul att de börjar dra ihop sej!
mvh

Posted: 19 Aug 2008, 15:18
by M3JONAS
Tycker att det låter som osportsligt mycket effekt... ;)

Posted: 19 Aug 2008, 16:33
by Vision79
Fear This wrote:hehe ni ska väl använda bilen mest till gatåka/allround? isf är inte 595whp lite :)
kul att de börjar dra ihop sej!
mvh


Ja det är väll till jobbet patte åker mest osså på lite event runtom i landet...alltid för egen maskin :)

Posted: 19 Aug 2008, 16:34
by Vision79
M3JONAS wrote:Tycker att det låter som osportsligt mycket effekt... ;)


Hö hö..hur mkt väger din lilla skokartong då? ;)..det är väll osportsligt om nått ;)

Posted: 19 Aug 2008, 16:42
by M3JONAS
Vision79 wrote:
M3JONAS wrote:Tycker att det låter som osportsligt mycket effekt... ;)


Hö hö..hur mkt väger din lilla skokartong då? ;)..det är väll osportsligt om nått ;)


1400kg med mig i. Den inte stor, men den är tung! ;)

Posted: 19 Aug 2008, 17:03
by Vision79
M3JONAS wrote:
Vision79 wrote:
M3JONAS wrote:Tycker att det låter som osportsligt mycket effekt... ;)


Hö hö..hur mkt väger din lilla skokartong då? ;)..det är väll osportsligt om nått ;)


1400kg med mig i. Den inte stor, men den är tung! ;)


Ok...min är stor och tung men pattes är spjutformad och skär som smör i farter över 200km/h säger han? :? ? fritolkning ;)

Posted: 20 Aug 2008, 13:03
by M3JONAS
Nu väntar vi på en lägesrapport! ;)

Posted: 20 Aug 2008, 13:32
by Bmwandreas
Dessa maskiner är så otroligt spikkänsliga på vanlig bensin, så det hamnar på ca 500 whp.

Posted: 20 Aug 2008, 14:37
by Jonte_smte
få höra Nu hur har det gått???? vill ju veta :lol:

Posted: 20 Aug 2008, 15:50
by johankihl
Pratade med Ärtan, blir runt 500whp som han skriver. Vill man att det ska hålla med macksoppa så blir det inte mer effekt på bensin.

Posted: 20 Aug 2008, 19:50
by Vision79
Det slutade på 523whp/622nm med 10 graders tändning...melodin verkar vara E85..då skulle vi nog kunna gå på med 10 grader till vilket skulle resultera i ytterligare 100hk.

Tidigare har vi kört med mer tändning och 595whp...men det har troligast spikat till och från på vanlig macksoppa och marginalerna varit små...om inte obefintliga.

AndreasT´s bimmer är ju ett bevis på att effekt går att plocka ur dessa motorer med lite laddtryck och moderat tändning å E85;)

Posted: 21 Aug 2008, 11:28
by Vision79
robert wrote:hur mycket skiljer tändkurvan mellan andreast och eran?


vet ej riktigt

Posted: 21 Aug 2008, 11:46
by wallin
hur mycket ladd orkade den med? några surge problem

mm

Posted: 21 Aug 2008, 11:46
by wallin
hur mycket ladd orkade den med? några surge problem

Re: mm

Posted: 21 Aug 2008, 12:48
by Bmwandreas
wallin wrote:hur mycket ladd orkade den med? några surge problem

Den orkar ladda 1.6 i mellanregistret och 1.3 på toppen.
Och ja det är lite surge problem.

Posted: 21 Aug 2008, 13:45
by Vision79
Ja detskulle behövas en roligare snurra...ngt som pumpar för en 700whp iaf..ärtan lämpligt agg? ;)