Page 3 of 4

Posted: 21 Mar 2007, 08:59
by M3JONAS
peppe wrote:Bara att lyfta på hatten. 200hk ifrån 4 siffrigt. Bäckis ta på dig svarta rocken nu och bygg en cool M20.

Gammla Volvo 4-bangers orkar ju 4 siffrigt :D
Ja de har väl iaf plockats ur 1137?hk ur en volvofyra...

Posted: 21 Mar 2007, 09:03
by M3JONAS
820 hästar är grymt mycket! Får gratulera till så fina sifrror!
Nu gäller det bara att få till det bra med turbin/gas så kommer det säkerligen att gå grisfort!

Posted: 21 Mar 2007, 09:43
by Bäckis
oddis wrote:Å i helvete!! :shock:

Grattis, det her kommer at høre av seg internasjonelt! 8)


Hur låg komp?
Kompressionen är ca 8,2:1 i år. Något högre än förra året.

Posted: 21 Mar 2007, 10:04
by Bäckis
Bromsdiagram:


Image

Posted: 21 Mar 2007, 10:21
by JimmyA
ser ut att trycka på lite mellan 5500 och 6000rpm :twisted:

Posted: 21 Mar 2007, 13:33
by Bäckis
JimmyA wrote:ser ut att trycka på lite mellan 5500 och 6000rpm :twisted:
Jo, effekten sticker där. Skapligt register ändå.

Posted: 21 Mar 2007, 19:14
by Thörn
Ja de har väl iaf plockats ur 1137?hk ur en volvofyra
Volvohästar måste man dela med 3 först :lol:

Posted: 21 Mar 2007, 20:36
by Bäckis
Thörn wrote:
Ja de har väl iaf plockats ur 1137?hk ur en volvofyra
Volvohästar måste man dela med 3 först :lol:
Inte om dom hästarna åker 7:or :)

Posted: 21 Mar 2007, 20:45
by robbz
grattis till snygga siffror,nästan fyrsiffrigt!!
-Men varför så "lågt" vrid? om man nu kan säga lågt i dessa samanhang :wink:

/mvh

Posted: 21 Mar 2007, 21:17
by Bmwandreas
robbz wrote:grattis till snygga siffror,nästan fyrsiffrigt!!
-Men varför så "lågt" vrid? om man nu kan säga lågt i dessa samanhang :wink:

/mvh
Styrt med laddtrycket så man inte skulle få så mycket vrid.
Lätt att det går sönder då!

Posted: 21 Mar 2007, 21:30
by robbz
Bmwandreas wrote:
robbz wrote:grattis till snygga siffror,nästan fyrsiffrigt!!
-Men varför så "lågt" vrid? om man nu kan säga lågt i dessa samanhang :wink:

/mvh
Styrt med laddtrycket så man inte skulle få så mycket vrid.
Lätt att det går sönder då!
:wink: är väl inget som kan gå sönder på en så där ordentligt byggd bottendel och billet vippor? en välbyggd och ordentligt nollbalanserad m20 måste ju hålla för betydligt mer än 800Nm?

men som sagt, det lär ju hissa iväg ordentligt ändå!!!

/mvh

Posted: 21 Mar 2007, 22:47
by Bmwandreas
Nje det vet man inte, tror nog att blocket inte pallar för så mycket mer.

Posted: 21 Mar 2007, 23:00
by robbz
ok, men det är ju därför man del eller helfyller blocket med cement :D

då brukar det mesta hålla hehe

/mvh

Posted: 22 Mar 2007, 21:05
by Fido85
märker man får varva ganska krafigt förrän man har någo laddtryck....men det är ju skitsamma om han bara ska köra stripp :)

Posted: 22 Mar 2007, 22:54
by Bmwandreas
Blir lätt så om man har 950hk turbo :lol:

Posted: 22 Mar 2007, 23:22
by PiLlEvAn
Thörn wrote:
Ja de har väl iaf plockats ur 1137?hk ur en volvofyra
Volvohästar måste man dela med 3 först :lol:
Notera att det max har bromsats runt 700 i en volvo motor med 2v/cylinder 8)

Posted: 22 Mar 2007, 23:34
by cerveza
PiLlEvAn wrote:
Thörn wrote:
Ja de har väl iaf plockats ur 1137?hk ur en volvofyra
Volvohästar måste man dela med 3 först :lol:
Notera att det max har bromsats runt 700 i en volvo motor med 2v/cylinder 8)

2 cylindrar mindre...samt 4 ventiler gör sitt ;)