PPF:s värsta M20 bromsad idag!!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

peppe wrote:Bara att lyfta på hatten. 200hk ifrån 4 siffrigt. Bäckis ta på dig svarta rocken nu och bygg en cool M20.

Gammla Volvo 4-bangers orkar ju 4 siffrigt :D
Ja de har väl iaf plockats ur 1137?hk ur en volvofyra...
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

820 hästar är grymt mycket! Får gratulera till så fina sifrror!
Nu gäller det bara att få till det bra med turbin/gas så kommer det säkerligen att gå grisfort!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

oddis wrote:Å i helvete!! :shock:

Grattis, det her kommer at høre av seg internasjonelt! 8)


Hur låg komp?
Kompressionen är ca 8,2:1 i år. Något högre än förra året.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Bromsdiagram:


Image
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

ser ut att trycka på lite mellan 5500 och 6000rpm :twisted:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

JimmyA wrote:ser ut att trycka på lite mellan 5500 och 6000rpm :twisted:
Jo, effekten sticker där. Skapligt register ändå.
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

Ja de har väl iaf plockats ur 1137?hk ur en volvofyra
Volvohästar måste man dela med 3 först :lol:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Thörn wrote:
Ja de har väl iaf plockats ur 1137?hk ur en volvofyra
Volvohästar måste man dela med 3 först :lol:
Inte om dom hästarna åker 7:or :)
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

grattis till snygga siffror,nästan fyrsiffrigt!!
-Men varför så "lågt" vrid? om man nu kan säga lågt i dessa samanhang :wink:

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

robbz wrote:grattis till snygga siffror,nästan fyrsiffrigt!!
-Men varför så "lågt" vrid? om man nu kan säga lågt i dessa samanhang :wink:

/mvh
Styrt med laddtrycket så man inte skulle få så mycket vrid.
Lätt att det går sönder då!
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Bmwandreas wrote:
robbz wrote:grattis till snygga siffror,nästan fyrsiffrigt!!
-Men varför så "lågt" vrid? om man nu kan säga lågt i dessa samanhang :wink:

/mvh
Styrt med laddtrycket så man inte skulle få så mycket vrid.
Lätt att det går sönder då!
:wink: är väl inget som kan gå sönder på en så där ordentligt byggd bottendel och billet vippor? en välbyggd och ordentligt nollbalanserad m20 måste ju hålla för betydligt mer än 800Nm?

men som sagt, det lär ju hissa iväg ordentligt ändå!!!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nje det vet man inte, tror nog att blocket inte pallar för så mycket mer.
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

ok, men det är ju därför man del eller helfyller blocket med cement :D

då brukar det mesta hålla hehe

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Fido85
Posts: 1634
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

märker man får varva ganska krafigt förrän man har någo laddtryck....men det är ju skitsamma om han bara ska köra stripp :)
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Blir lätt så om man har 950hk turbo :lol:
User avatar
PiLlEvAn
Posts: 654
Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta

Post by PiLlEvAn »

Thörn wrote:
Ja de har väl iaf plockats ur 1137?hk ur en volvofyra
Volvohästar måste man dela med 3 först :lol:
Notera att det max har bromsats runt 700 i en volvo motor med 2v/cylinder 8)
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Post by cerveza »

PiLlEvAn wrote:
Thörn wrote:
Ja de har väl iaf plockats ur 1137?hk ur en volvofyra
Volvohästar måste man dela med 3 först :lol:
Notera att det max har bromsats runt 700 i en volvo motor med 2v/cylinder 8)

2 cylindrar mindre...samt 4 ventiler gör sitt ;)
Post Reply