Jaha, om man skulle ta och sparka gång i denna tråden igen
Dom senaste fem månaderna har inte inte hänt allt för mycket på bilen, men inte pga lathet. Jag och sambon har äntligen köpt hus (med tillhörande dubbelgarage!)

Som givetvis vart i renoveringsbehov. Jisses vad tid det äter. Men men, efter några månaders slit vart det dags för bmwn som väntat så fint, att få lite kärlek
Backar bandet lite. Någon vecka innan vi skulle flytta ut från lägenhet och verkstad mäter jag trailern och upptäcker att pga den nya framvagnen får inte bilen plats. Hmmm. Tänka lite sedan fram med vinkelslipen
Här är det rensat samt ena sidan breddad.
Klart!
Upp med högen, svängde inom polarn som punktade upp sista tryckröret på vägen hem till garaget.
Kaos...
Bättre
Efter detta var det lugnt ett par månader. Men sen kom polarn och hjälpa mig koppla in dom sista kablarna i sprutet. När vi var färdiga kontrollerade vi soppa och gnista. Hade enbart ett mindre läckage bak vid bränslefiltret

Kändes bra.
Sen vred vi på starten.
Brmbrm, krsch, blixt och dunder. M50 start + m30 svänghjul blev inga bra kompisar. Så det var bara till att plocka ner låda och jävelskap. Letade reda på en m50 kuggkrans, svarvade ner svänghjulet ganska så exakt 1mm. Upp med skitet, tryckte på knappen och det gick fint
Men hon startade inte. Kamsynken var tydligen boven så jag fick direktiv att tillverka något som funkade.
Vart lite väl ivrig att testa hur det fungerade så jag helt missade att kontrollera så att klacken gick fritt i ventilkåpan. Det gjorde den inte. Satt ett förbaskat förstärkningstag el dyl. Resulterade i ett fint hål i ventilkåpan. Attans bananer. Efter ha bytt ut den och slipat väck det där jäkla staget så testade vi igen.
Den hoppade igång

Men den gick bara på fyra och fruktansvärt illa! Efter lite hjälp med triggerinställningarna av Mattias på PSI motor började det lira bra
Nu ska det dock bytas ventiler, då std tydligen går av. Det gör inte att man sover gott om nätterna. Sedan är det lite småpill kvar, men förhoppningsvis ska hon stå färdig i mitten av april.
Bilder på frånluft får avsluta detta inlägg. Tjo!