Bmw 325 sugmotor-bygge

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

thoms`n
Posts: 108
Joined: 23 Nov 2005, 22:42
Contact:

Post by thoms`n »

Mika Häkkinen wrote:
Bistec wrote:Blir nog ett trevligt bygge.... :)

Vad ska du använda för kam ?


Har en 280 graders kam just nu men ska byta till en 304 graders Schrick till sommaren..=)


304gr blir nokk lit i værste hakket . ville nokk gått for en 292gr kam.
m 304 så kommer den ikke til og gå på tomgang under 2000rpm
kjør stil kjør bredt kjør bmw
User avatar
bemmerfanatic
Posts: 223
Joined: 07 Dec 2005, 23:37
Location: norge, lørenskog

Post by bemmerfanatic »

thoms`n wrote:
Mika Häkkinen wrote:
Bistec wrote:Blir nog ett trevligt bygge.... :)

Vad ska du använda för kam ?


Har en 280 graders kam just nu men ska byta till en 304 graders Schrick till sommaren..=)


304gr blir nokk lit i værste hakket . ville nokk gått for en 292gr kam.
m 304 så kommer den ikke til og gå på tomgang under 2000rpm


ville heller ikke gått for 304gr kammen. hadde 292gr og da ble bilen vanskelig å starte av og til. gikk å ruset på tomgang,noe som var ganske fett å høre på :lol: 292gr er nå å annbefale i stedenfor:-)
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
Robban
Posts: 10
Joined: 21 Nov 2005, 18:27
Location: Boliden

Post by Robban »

wuffee wrote:Hmm, nja, de där är de väl delade meningar om iof..

Vet personer som bytt från förgasare till insprut och missat hk men fått bättre register. Vet också att Kent Karlssons från motordesign sweden får ur mer hästar ur sin 3liters evo motor med mikuni än med insprut. DOCK kan man få ett bättre register kanske, men han får inte ur samma toppeffekt.

(Har inte sett någon effektkurva så jag kan inte säga hur de ligger till där. bara sett toppeffekt)

Kan väl kanske vara handhavande fel på de som ställer in insprutet också.

mvh
uffe

Finns inte en förgasare(hink) som slår ett modernt sprut....titta bara på F1 dom torde leda utvecklingen....och jag lovar dom som kör dragracing skulle åxå köra sprut om bara klasserna tillät det, eller dom som kör i lägre klasser hade råd....dom som får ut mer effekt med gasare har garanterat problem med andningsvägarna....men jag kan hålla med om att ljudet från 4 rätt synkade webrar kan ge ståfräs :D
User avatar
Henka.
Posts: 456
Joined: 24 Nov 2005, 20:25
Location: Vasa, Finland

Post by Henka. »

Robban wrote:
wuffee wrote:Hmm, nja, de där är de väl delade meningar om iof..

Vet personer som bytt från förgasare till insprut och missat hk men fått bättre register. Vet också att Kent Karlssons från motordesign sweden får ur mer hästar ur sin 3liters evo motor med mikuni än med insprut. DOCK kan man få ett bättre register kanske, men han får inte ur samma toppeffekt.

(Har inte sett någon effektkurva så jag kan inte säga hur de ligger till där. bara sett toppeffekt)

Kan väl kanske vara handhavande fel på de som ställer in insprutet också.

mvh
uffe

Finns inte en förgasare(hink) som slår ett modernt sprut....titta bara på F1 dom torde leda utvecklingen....och jag lovar dom som kör dragracing skulle åxå köra sprut om bara klasserna tillät det, eller dom som kör i lägre klasser hade råd....dom som får ut mer effekt med gasare har garanterat problem med andningsvägarna....men jag kan hålla med om att ljudet från 4 rätt synkade webrar kan ge ståfräs :D


I dragracing (Top Fuel) har man nog testat med insprutning,4-ventiler/cylinder och dubbla överliggande kammar men inte nått bättre reslutat än med föggar och 2-ventiler/cyl. Fråga mig inte varför. Detta enligt utsago av en jänketyp som själv kör dragracing.

Nå, skit samma. Nu ska vi inte sabba Häkkinens tråd mera...
Henrik Back
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Hur går det?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Mika Häkkinen
Posts: 26
Joined: 20 Nov 2005, 14:01

Post by Mika Häkkinen »

Amplify wrote:Hur går det?


Har inte gjort så mycket,har monterat fjäderbenen,justerbara lagringar och bromsar fram.Väntar på att få bakvagnsbalken,då får jag se hur det blir med bärarmarna.
Mika Häkkinen
Posts: 26
Joined: 20 Nov 2005, 14:01

Post by Mika Häkkinen »

Image
Last edited by Mika Häkkinen on 23 Oct 2006, 10:08, edited 2 times in total.
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

aaauuuuu *ylar*
Jädrar va snyggt! VIll jag också ha :)
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Ruskigt snyggt.

Du har för övrigt en ruskigt fin bil lär jag säga till dig :)
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Mika Häkkinen
Posts: 26
Joined: 20 Nov 2005, 14:01

Post by Mika Häkkinen »

Image


Image

Image
Last edited by Mika Häkkinen on 23 Oct 2006, 09:10, edited 2 times in total.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Det ser wätt gött ut.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Bäckis wrote:Det ser wätt gött ut.


det lär en ju hölle med om...
Bimmerlars
Posts: 416
Joined: 13 Feb 2006, 22:24

Post by Bimmerlars »

Sher det nått nytt her?
Fibban
Posts: 5
Joined: 11 Jun 2006, 10:13
Location: Umeå

Post by Fibban »

Vem säljer FK Königsport coilovers i sverige till BMW?
Fibban
Posts: 5
Joined: 11 Jun 2006, 10:13
Location: Umeå

Post by Fibban »

Vem säljer FK Königsport coilovers till BMW i sverige?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

PPF kanske :lol:
Fibban
Posts: 5
Joined: 11 Jun 2006, 10:13
Location: Umeå

Post by Fibban »

Men på hemsidan så ser jag bara att det finns till e36. Har ni till e30 och vad tar ni då för det?
Post Reply