Har en 280 graders kam just nu men ska byta till en 304 graders Schrick till sommaren..=)
304gr blir nokk lit i værste hakket . ville nokk gått for en 292gr kam. m 304 så kommer den ikke til og gå på tomgang under 2000rpm
ville heller ikke gått for 304gr kammen. hadde 292gr og da ble bilen vanskelig å starte av og til. gikk å ruset på tomgang,noe som var ganske fett å høre på 292gr er nå å annbefale i stedenfor:-)
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
wuffee wrote:Hmm, nja, de där är de väl delade meningar om iof..
Vet personer som bytt från förgasare till insprut och missat hk men fått bättre register. Vet också att Kent Karlssons från motordesign sweden får ur mer hästar ur sin 3liters evo motor med mikuni än med insprut. DOCK kan man få ett bättre register kanske, men han får inte ur samma toppeffekt.
(Har inte sett någon effektkurva så jag kan inte säga hur de ligger till där. bara sett toppeffekt)
Kan väl kanske vara handhavande fel på de som ställer in insprutet också.
mvh uffe
Finns inte en förgasare(hink) som slår ett modernt sprut....titta bara på F1 dom torde leda utvecklingen....och jag lovar dom som kör dragracing skulle åxå köra sprut om bara klasserna tillät det, eller dom som kör i lägre klasser hade råd....dom som får ut mer effekt med gasare har garanterat problem med andningsvägarna....men jag kan hålla med om att ljudet från 4 rätt synkade webrar kan ge ståfräs
wuffee wrote:Hmm, nja, de där är de väl delade meningar om iof..
Vet personer som bytt från förgasare till insprut och missat hk men fått bättre register. Vet också att Kent Karlssons från motordesign sweden får ur mer hästar ur sin 3liters evo motor med mikuni än med insprut. DOCK kan man få ett bättre register kanske, men han får inte ur samma toppeffekt.
(Har inte sett någon effektkurva så jag kan inte säga hur de ligger till där. bara sett toppeffekt)
Kan väl kanske vara handhavande fel på de som ställer in insprutet också.
mvh uffe
Finns inte en förgasare(hink) som slår ett modernt sprut....titta bara på F1 dom torde leda utvecklingen....och jag lovar dom som kör dragracing skulle åxå köra sprut om bara klasserna tillät det, eller dom som kör i lägre klasser hade råd....dom som får ut mer effekt med gasare har garanterat problem med andningsvägarna....men jag kan hålla med om att ljudet från 4 rätt synkade webrar kan ge ståfräs
I dragracing (Top Fuel) har man nog testat med insprutning,4-ventiler/cylinder och dubbla överliggande kammar men inte nått bättre reslutat än med föggar och 2-ventiler/cyl. Fråga mig inte varför. Detta enligt utsago av en jänketyp som själv kör dragracing.
Nå, skit samma. Nu ska vi inte sabba Häkkinens tråd mera...
Har inte gjort så mycket,har monterat fjäderbenen,justerbara lagringar och bromsar fram.Väntar på att få bakvagnsbalken,då får jag se hur det blir med bärarmarna.